באנר תרומה

הרב יצחק יוסף: "בדור הבא לא יהיו משוכנזים"

קול יעקב

חבר חדש
הצטרף
4/8/25
הודעות
52
בשיעור השבועי בבית הכנסת לעדת היזדים אמר הר"ר יצחק יוסף:
אני רואה שבדור הבא לא ישארו משוכנזים, כולם יהיו חסידים של מרן (הגר"ע יוסף).

ושוב הראה דעתו-
א. כי כל מי שלא פוסק כאביו, הוא 'משוכנז'
ב. ש'משוכנז' זו מילת גנאי
ג. שצריך להיות כחסידים בענין תורת הגרע"י, לעשות הכל כמותו בלי להתבונן וממילא בלי לחלוק
 
משוכנז זו בהחלט מילת גנאי. כי לא נוח לו במורשת אבותיו והולך לרעות בשדות זרים, וקשים משוכנזים לאשכנזים כספחת.

וגם הגר"ע יוסף היה משוכנז כי שלח את בניו ובנותיו למוסדות אשכנזים, ולמד בעצמו בכולל של אשכנזים, ונדבק ברבניהם, גם בסוף ימיו ביטל דעתו לדעתם (בענין גיורי צה"ל), ובהרבה הלכות פסק כרמ"א נגד השו"ע.
 
בשיעור השבועי בבית הכנסת לעדת היזדים אמר הר"ר יצחק יוסף:
אני רואה שבדור הבא לא ישארו משוכנזים, כולם יהיו חסידים של מרן (הגר"ע יוסף).

ושוב הראה דעתו-
א. כי כל מי שלא פוסק כאביו, הוא 'משוכנז'
ב. ש'משוכנז' זו מילת גנאי
ג. שצריך להיות כחסידים בענין תורת הגרע"י, לעשות הכל כמותו בלי להתבונן וממילא בלי לחלוק
א. איך אתה מבין כן מדבריו? אולי כוונתו שמאחר שיהיו חסידים של מרן ממילא לא יהיו משוכנזים, ולעולם הוא מסכים שיש כאלה שאינם משוכנזים שלא הוכלים בדרכו של הגר"ע. אלא שהוא נקט כהנגדה לחסידי הגר"ע את המשוכנזים משום שלדעתו זהו המחנה הספרדי הכי גדול שאינו הולך כגר"ע.

ב. לא חייב להיות שמשוכנז זו מילת גנאי, אלא שלדעתו הדרך היותר מעולה היא ללכת בדרכו של מרן.
 
בשיעור השבועי בבית הכנסת לעדת היזדים אמר הר"ר יצחק יוסף:
אני רואה שבדור הבא לא ישארו משוכנזים, כולם יהיו חסידים של מרן (הגר"ע יוסף).
זה הלשון המדוייקת?
אפשר להביא קישור לדברים ובהקשר למה נאמר?
א. כי כל מי שלא פוסק כאביו, הוא 'משוכנז'
לא ראיתי זאת ממה שהעלת.
ב. ש'משוכנז' זו מילת גנאי
אתה לא צריך אותו בשביל להבין זאת.
יש כבר התבטאויות של מרן הגרע"י זצוק"ל והגר"מ מאזוז זצוק"ל ועוד על "המשוכנזים" שעוזבים דרכי אבותיהם.
ג. שצריך להיות כחסידים בענין תורת הגרע"י, לעשות הכל כמותו בלי להתבונן וממילא בלי לחלוק
גם זאת לא ראיתי מאיפה הוצאת.
זה שאומר "מציאות" שתהיה (לשיטתו) לא אומר מה צריך להיות.
 
כל בר בי רב דחד יומא יודע שהיינו הך

והרי הבן כהרי האב בתורה, בזיכוי הרבים, בהנהגה, בספריו, בצמאון והערצה מצד רוב ככל הציבור, באורייתא קא מרתחא ליה (ובמתנגדים...).
אני מוחה בך נמרצות על כבודו של מרן הגרע"י זצ"ל ועל ההשוואה המופרכת אליו.
 
והרי הבן כהרי האב בתורה, בזיכוי הרבים, בהנהגה, בספריו, בצמאון והערצה מצד רוב ככל הציבור, באורייתא קא מרתחא ליה (ובמתנגדים...).
אפילו אות אחת לא נכונה

המרחק ביניהם גדול יותר פי כמה מהמרחק ביננו אל הגר"י עם כל גדולתו

ו"אהבה רבה" מקלקלת את השורה...
 
כל בר בי רב דחד יומא יודע שהיינו הך
והרי הבן כהרי האב בתורה, בזיכוי הרבים, בהנהגה, בספריו, בצמאון והערצה מצד רוב ככל הציבור, באורייתא קא מרתחא ליה (ובמתנגדים...).

בתחילה חשבתי שאתה תמים, ובאמת אכפת לך מכבוד ת"ח, דבר שבאופן עקרוני גם אני מסכים איתו - אין שום מקום לזלזול ברב יצחק יוסף או באחרים, יש מקום רק לביקורת עניינית.

אבל עם הזמן אני מבין שאתה בסך הכל מיתמם, ואתה נמצא כאן למטרה אחת ויחידה - יח"צ זול לרב יצחק יוסף, במסווה של "כבוד ת"ח".

להגר"ע יוסף יש ב"ה הרבה בנים ותלמידים, אין שום סיבה לחשוב שדוקא הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו ולא אחרים.

לא מבעיא בהיתרים שהמציא לחלל שבת כמו להרתיח על הפלטה מים קרים שהתבשלו מע"ש, מה שלא כתוב בספרי אביו, ולא מבעיא מה שדימה מילתא למילתא ע"פ "דרכו של אביו", אלא אפילו מה שמוסר בשם אביו אין זה מקובל על כולם ויש החולקים עליו ומוסרים אחרת בשם אביו.
 
א. איך אתה מבין כן מדבריו? אולי כוונתו שמאחר שיהיו חסידים של מרן ממילא לא יהיו משוכנזים, ולעולם הוא מסכים שיש כאלה שאינם משוכנזים שלא הוכלים בדרכו של הגר"ע. אלא שהוא נקט כהנגדה לחסידי הגר"ע את המשוכנזים משום שלדעתו זהו המחנה הספרדי הכי גדול שאינו הולך כגר"ע.
תשמע את דבריו ותבין.
זה הלשון המדוייקת?
אפשר להביא קישור לדברים ובהקשר למה נאמר?
זה היה די בתחילת השיעור.
לא ראיתי זאת ממה שהעלת.
תשמע תבין
אתה לא צריך אותו בשביל להבין זאת.
יש כבר התבטאויות של מרן הגרע"י זצוק"ל והגר"מ מאזוז זצוק"ל ועוד על "המשוכנזים" שעוזבים דרכי אבותיהם.
השאלה כשזה נאמר גם על מי שממשיך מנהגי אבותיו
גם זאת לא ראיתי מאיפה הוצאת.
זה שאומר "מציאות" שתהיה (לשיטתו) לא אומר מה צריך להיות.
תשמע תבין
 
לא מבעיא בהיתרים שהמציא לחלל שבת כמו להרתיח על הפלטה מים קרים שהתבשלו מע"ש, מה שלא כתוב בספרי אביו, ולא מבעיא מה שדימה מילתא למילתא ע"פ "דרכו של אביו", אלא אפילו מה שמוסר בשם אביו אין זה מקובל על כולם ויש החולקים עליו ומוסרים אחרת בשם אביו.
מותר לחלוק בצורה עניינית כתבת, זה שאתה חולק לא אומר שהוא התיר לחלל שבת. נימק דבריו היטב, והוכיח כן גם מדברי אביו. והוא לא הפוסק היחיד ולא הראשון שהתיר זאת.
 
והרי הבן כהרי האב בתורה, בזיכוי הרבים, בהנהגה, בספריו, בצמאון והערצה מצד רוב ככל הציבור, באורייתא קא מרתחא ליה (ובמתנגדים...).
אני מוחה בך נמרצות על כבודו של מרן הגרע"י זצ"ל ועל ההשוואה המופרכת אליו.
אפילו אות אחת לא נכונה

המרחק ביניהם גדול יותר פי כמה מהמרחק ביננו אל הגר"י עם כל גדולתו

ו"אהבה רבה" מקלקלת את השורה...
חוץ מהבקיאות והעיון שברור שאין השוואה ואין גדול כמרן הגרע"י זצוק"ל, בשאר הדברים שהוזכרו זה השוואה אחת לאחת...
 
בשאר הדברים שהוזכרו זה השוואה אחת לאחת

פשוט, הרי שו"ת יביע אומר הוא בדיוק כמו ילקוט יוסף אחד לאחד. כולל תכלא דפזלון.

גם כשהבדיחה היא על חשבון האבא זצ"ל, לא אכפת לכם, העיקר להאדיר את שמו של הבן.
 
ראשי תחתית