בשנת תשמ"חכבודו יודע לקרוא עברית?
ש"ס עוד לא ערבבה בדיינים
הגר"מ אליהו מלך ברבנות והמדפד"ל שלטו.
מציאות.
בשנת תשמ"חכבודו יודע לקרוא עברית?
אז אני יגלה לך שאין אדם אחד בעולם שהולך כפוסק אחד בכל ההלכות, אין מי שפוסק כהשו"ע בכל ההלכות, ואין מי שפוסק כהבא"ח בכל ההלכות. ולא כהגרב"צ ולא כהחזו"א ולא כהגרשי"א ולא כהגרע"י.יש אשכול שעוסק בזה, כמה אחוזים הולכים כהגר"ע. ולמעשה הרבה לא פוסקים כהגר"ע בכל ההלכות.
תעקוב טוב אחרי הודעות הרב @משיב כהלכה ותראה שהוא מכבד את הרב עובדיה הרבה יותר מרוב הניקים כאן, ולא כבוד מדומה של """"מרררררררררן""""", אלא באמת דן בדבריו וכו' ומכבדו מאוד, ואין כבוד אלא תורהאז אני יגלה לך שאין אדם אחד בעולם שהולך כפוסק אחד בכל ההלכות, אין מי שפוסק כהשו"ע בכל ההלכות, ואין מי שפוסק כהבא"ח בכל ההלכות. ולא כהגרב"צ ולא כהחזו"א ולא כהגרשי"א ולא כהגרע"י.
אגב, בכל תגובה שלך רואים כמה שאתה מנסה לזלזל במרן הגרע"י זיע"א, אך מה נעשה שבמקורות שלנו כתוב שכל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו. ולא היה בדור שלנו מי שירד לעם וזיכה את הרבים כמרן זצ"ל. ואכמ"ל.
אגב, בכל תגובה שלך רואים כמה שאתה מנסה לזלזל במרן הגרע"י זיע"א
גא"מ להנ"ל.תעקוב טוב אחרי הודעות הרב @משיב כהלכה ותראה שהוא מכבד את הרב עובדיה הרבה יותר מרוב הניקים כאן, ולא כבוד מדומה של """"מרררררררררן""""", אלא באמת דן בדבריו וכו' ומכבדו מאוד, ואין כבוד אלא תורה
מה שהביא בשם בבא סאלי זיע"א וסמך על כך סמיכה בכל כוחו, תמוה ביותר דהרי קימא לן דלא בשמים היא.פרשת כי תשא תשפ"ה
הצג קובץ מצורף 2092
לא מדוייק. לא כתוב שהביאה לו משלוח מנות, וגם הוא לא שלח 'לה' את הספר אלא 'לאביה'.
הצג קובץ מצורף 2093
הצג קובץ מצורף 2094
אם טעות כזו [שבודאי היא של העורכים, שהרי את הספר ודאי שלא 'ערך' האור לציון בעצמו] מעידה שאין הספר יצא מתחת יד המחבר, וזהו לכבודו של המחבר - אז בודאי שאין הילקוט יוסף יצא מתחת ידי המחבר, אלא הכל הוא מעשה 'העורכים', שהרי הטעויות בו גדולות לאין ערוך מטעות כזו של הוספת המאירי בשם הדרכ"מ, וכפי שהועלה כאן, והכל הוא לכבודו של הרב המחבר.
הצג קובץ מצורף 2095
זקן אהרן היה לרב עובדיה, ומביאו עשרות פעמים בשו"ת יבי"א. ודאי שראה ספר זה, אלא, וכאן החידוש הגדול שיצא בע"כ מפיו של הרב יצחק, שיתכן מאוד שגם ספרים שהיו לרב עובדיה - לא דקדק לעיין בהם בכל פסק ופסק, ואפשר להקשות ולחלוק עליו אפילו מספר שציין אליו, שכתוב בו הפוך ממה שכתב, אלא שצריך לעטוף את הדברים במילים אחרות, שכנראה לא היה לו הספר וכדומה, ואילו היה רואה היה חוזר בו. ואה"נ זה מה שעושים הרבה מחכמי הדור האחרון שמוצאים הרבה מקורות שנעלמו ממרן זצ"ל, ואלה שיש להם 'קטנות המוחין' או 'צמצום המוחין' חושבים שאנו לא מעריכים וכו'. אבל תורה בקרן זוית, כל הרוצה יבוא ויטול, ובלבד..
חסר רבנים שלא מביאים דברי הגרע"י זצ"ל?שם
הצג קובץ מצורף 2101
בשיעור אמר שכונתו לספר 'נר ציון'.
ונ"ל ליישב את שיטתו של בעל נר ציון, שלאחר שראה שהרב שהזכיר את הרב עובדיה בכבוד הכי גדול שיש והוא הרב משה לוי - כשחלק עליו בכל הכבוד וההערכה, 'זכה' לקיתונות של בוז. אמר מה לי ולצרה זו, שוא"ת עדיף, ולכן לא הזכיר אותו כלל בין במקום שחלק עליו [מהטעם הנ"ל], ובין במקום שלא חלק עליו [שלא הוצרך להביאו מחמת שכבר פוסקים אחרים כתבו כדבריו], ודוק.
ואת עלית על כולנהחסר רבנים שלא מביאים דברי הגרע"י זצ"ל?
וכי הגרח"ק הביא ממנו משהו, אע"פ שהגרע"י כן הביא מהגרח"ק.
וכי הגר"י עדס, הגר"י הלל, הגרי"ח סופר שליט"א ועוד רבים הביא מהגרע"י?
אף אחד לא חייב לו שום דבר.
ואדרבא, מה נפלאו דברי הגר"ח מוואלוז'ין שהתורה לא ניתנה בכדי להביא את מי שחולקים עליו ולבזותו, עיי"ש כי לא לפני כעת הספר.
כרגיל, עובדות לחוד, מציאות לחוד וסיפורי לווין לחוד.שם
הצג קובץ מצורף 2101
בשיעור אמר שכונתו לספר 'נר ציון'.
ונ"ל ליישב את שיטתו של בעל נר ציון, שלאחר שראה שהרב שהזכיר את הרב עובדיה בכבוד הכי גדול שיש והוא הרב משה לוי - כשחלק עליו בכל הכבוד וההערכה, 'זכה' לקיתונות של בוז. אמר מה לי ולצרה זו, שוא"ת עדיף, ולכן לא הזכיר אותו כלל בין במקום שחלק עליו [מהטעם הנ"ל], ובין במקום שלא חלק עליו [שלא הוצרך להביאו מחמת שכבר פוסקים אחרים כתבו כדבריו], ודוק.
יש כאן טעות מפורסמת.שם -
הצג קובץ מצורף 2096
הצג קובץ מצורף 2097
הצג קובץ מצורף 2098
על אותו משקל - לא חייבים בכל דבר להצדיק את הרב עובדיה ולחלוק על הבן איש חי והאור לציון, ואילו היה כתוב באור לציון עשרת הדיברות וכו'...
זו עוד דוגמא טובה להלכה שבודאי הרב עובדיה היה חוזר בו אם היה יודע שיש כ15 ראשונים שכתבו שמברכים ברכה אחרונה על המגילה גם ביחיד, ושכך נהגו בישיבות בבל, ושהארח"ח טעה בהבנת הירושלמי, וכפי שכבר כתב הגר"א, שהירושלמי מיירי על ברכת 'התורה' לאחריה שאינה אלא בצבור ולא על ברכת 'המגילה', וזו הסיבה שאין לפנינו ירושלמי זה, וזו הסיבה שכל 15 הראשונים הנ"ל לא פסקו 'כהירושלמי' הזה. וממילא אין שום משמעות לכל האחרונים 'שנמשכו', אחר דברי הרמ"א, משום שלא ידעו מכל הראשונים הנ"ל. ובסברא יחידאה לא אמרינן סב"ל כנודע, וכאן הארח"ח יחידאה ממש הוא [והוא הוא הכל בו, ואין הם ב', כנודע].
ואפשר לומר שרוח נבואה נזרקה בפי הבא"ח שכתב 'ולא יאבד היחיד ברכה יקרה זו'. דאכן אין שום מקום לחשוש לדברי הארח"ח, ולאבד ברכה זו. ונתבאר באורך במאמר המצורף ובמקורות שצויינו שם עי"ש.
נזכר בהקדמה של רב פעלים בגנאי המחלוקת על האחרונים ושיותר טוב להתעלם.חסר רבנים שלא מביאים דברי הגרע"י זצ"ל?
וכי הגרח"ק הביא ממנו משהו, אע"פ שהגרע"י כן הביא מהגרח"ק.
וכי הגר"י עדס, הגר"י הלל, הגרי"ח סופר שליט"א ועוד רבים הביא מהגרע"י?
אף אחד לא חייב לו שום דבר.
ואדרבא, מה נפלאו דברי הגר"ח מוואלוז'ין שהתורה לא ניתנה בכדי להביא את מי שחולקים עליו ולבזותו, עיי"ש כי לא לפני כעת הספר.
ויותר יש ענין לקרב את הגאולה ע"י שיעור שבועי מקרב ולא במה לניגוח תמידי,נזכר בהקדמה של רב פעלים בגנאי המחלוקת על האחרונים ושיותר טוב להתעלם.
מ"מ בוודאי יש עניין לקרב את הגאולה בהזכרת דבר בשם אומרו וח"ו לא להתעטף בטלית שלא אחרים. ואם אינני טועה אין כמעט ת"ח ספרדים - ואפילו הגדולים והעצומים שבהם שלא למדו ממרן זצ"ל דברי הפוסקים וטענות הלכתיות שונות שאינן בנמצא ובוודאי בסדר נאה ובהסברה נאה כמו יביע אומר.
בודאי.מ"מ בוודאי יש עניין לקרב את הגאולה בהזכרת דבר בשם אומרו וח"ו לא להתעטף בטלית שלא אחרים.