חלומות לחוד ושפיכת דמים לחוד.כמה דאת אמר ויקץ יוסף וכו'
להגר"נ בן סניור יש משפחה, ילדים, תלמידים.
וכבר שמעתי אומרים שרוצים לזרוק ספריו מבתי המדרש ה"י.
השם הטוב יכפר בעד.
חלומות לחוד ושפיכת דמים לחוד.כמה דאת אמר ויקץ יוסף וכו'
למה להיות קיצוני ומחמיר? בזה נהגו להקל.ויותר יש ענין לקרב את הגאולה ע"י שיעור שבועי מקרב ולא במה לניגוח תמידי,
ועוד יותר יש ענין לבקש מחילה מהרב בן סניור שדמו נשפך בלויין בעוד שזה שקר גמור ומוחלט כמבואר בספריו שחור ע"ג לבן.
איזה סגנון...אף אחד לא חייב לו שום דבר.
שני התיאורים מוטעים, כי בספר עבדך בן אמתך כתוב שהרב יעקב יוסף למד עם אביו את כל הש"ס וכל השו"ע, אז זה לא רק האול"צ והרב דודבשיעור השבועי אמר "אם יש מישהו שלמד בחברותא עם מרן, זה רק חכם בן ציון". ולכאורה לא מובן מדוע הדגיש זאת.
ויובן ע"פ מה שפורסם בכל האתרים בעת בחירתו של הגאון רבי דוד יוסף לראשון לציון, בזה"ל: "למד בחברותא עם אביו מרן הרב עובדיה במשך עשרות שנים והיה היחידי אשר הסתגר עמו בחדר הלימוד במשך שעות ארוכות ובפרט בעת כתיבת פסיקותיו ההלכתיות ובהם תשובותיו המפורסמות להתרת עגונות לאחר מלחמת יום הכיפורים. במכתב מפורסם מעיד הרב עובדיה כי הוא סומך את ידיו על בנו רבי דוד וכי הוא היחיד שיורד לסוף דעתו". ע"כ.
וממילא זה מה שבא הרב יצחק לאפוקי, שלא יטעו הציבור ח"ו.
הצג קובץ מצורף 1706
אתה לא מחשיב את הרב שמעון ללוש?אחד מהתלמידים שלו שדרכו להפוך כל דבר, גם להסביר לך שכעת זה יום ולא לילה [כמובן בתנאי שהרב עובדיה או בנו אמרו כך]
ברור שאין כוונתו שצריך לפסוק כמו הגרע"י בכל דבר, אלא זו אמירה כללית שמהשמים מסייעים לרב עובדיה.מה שהביא בשם בבא סאלי זיע"א וסמך על כך סמיכה בכל כוחו, תמוה ביותר דהרי קימא לן דלא בשמים היא.
אתה לא מחשיב את הרב שמעון ללוש?
איני מכירו, אבל פעם עברתי על סימן אחד מספרו והדברים היו יפים
עיין בכל מקום שמיישב דעת הרב עובדיה או דעת בנו במקום שאחרים השיגו עליהם [יש בפורום שלהם הרבה כאלו] ותבין.אחד מהתלמידים שלו שדרכו להפוך כל דבר, גם להסביר לך שכעת זה יום ולא לילה [כמובן בתנאי שהרב עובדיה או בנו אמרו כך]
סיפור מעניין, לא הכרתי. יש לך הוכחות לזה?ענין בחירתו של הגר"ש משאש, המיוחס בטעות אל הגר"ע יוסף, הוא ענין בפני עצמו... והמחלוקת הגדולה עם הגר"ע ועמידתו בתוקף על המנהגים (סדרת שו"ת שמש ומגן, וגם תבואות שמש נדפס וחלקו נכתב בא"י), החלה בשהותו בארץ. עם כל זה הוא נותר ידידו הטוב ביותר של הגר"ע יוסף, מחמת הענווה העצומה שלו, והשבחים שהמטיר על הגר"ע בכל הזדמנות, למרות היותו מבוגר ממנו ב15 שנה, ולמרות היותו מלך (כפשוטו) במרוקו.
ואמנם הגר"ע יוסף הפציר בו לבוא לירושלים, רק אין לך מושג מה היה קודם לכן, ומדוע הגר"ע יוסף היה מעוניין בו, כי הסיפור האמיתי אינו ידוע, ודאגו לשכתב את ההסטוריה בכל מקום, כולל ויקיפדיה...
ובכן, מי שהגה את הרעיון להביא את מרן הגר"ש משאש לירושלים בשנת התשל"ח, היה שר הדתות בתקופה ההיא מטעם המפד"ל, אהרן אבוחצירא (שהוא בעצמו אינו משתייך לציבור הכיפות הסרוגות), וסייע בעדו הרב שלמה גורן, שהיה הרב הראשי דאז, שהרעיון מצא חן בעיניו.
הגר"ע יוסף תמך ברעיון לאחר מכן, מתוך אילוצים, והגר"ש משאש היה נבחר גם לולא עזרתו.
ומעשה שהיה כך היה: הגר"ש משאש היה צריך אישור ממלך מרוקו כדי לעלות ארצה. ולכן הוא עצמו לא התכוון לעלות ארצה, וגם בארץ ישראל לא חשבו עליו כלל.
כשאהרן אבוחצירא נבחר לתפקיד שר הדתות, הוא הוציא תקנה שצריך לאייש את כל משרות הרבנים החסרים בכל עיר ועיר, ואז הגיעו לירושלים.
הרב זולטי היה הרב הראשי דאז בירושלים, והיה לו ענין שלא יבחר רב ספרדי. הוא היה מאלה שדאגו לבחירתו של הגר"ע יוסף לרב הראשי לישראל, והגר"ע יוסף לא היה עושה דבר נגדו. בכל דבר שאהרן אבוחצירא היה מדבר עמו, הוא היה חושש לעשות נגד דעת הרב זולטי והרב אליעזר גולדשמיט שהיה חבר מועצת הרבנות הראשית ודיין בביה"ד הגדול (שגם הוא הביא לבחירתו באותה תקופה שמפאי והמזרחי שלטו ללא עוררין). שלושתם, הרב זולטי והרב גולדשמיט והרב עובדיה, היו חברים יחד בבית הדין הגדול.
למרות זאת, דאג אהרן אבוחצירא שיהיה רב ראשי לירושלים. כיוון שבחירת רבנים ראשיים בכל ערי הארץ היתה עבודה רבה, הוא חילק את העבודה בין אנשים שונים, ואת ענין רבה של ירושלים הוא הטיל על הרב גורן.
הרב דוד שלוש, רבה הראשי של נתניה, שנפטר לא מזמן, רצה באותה תקופה לכהן כרבה של ירושלים, ומשפחתו עבדו חזק על מנת שהדבר יצא לפועל. הרב גורן שיתף פעולה, אך כאמור לעיל, הרב זולטי וחבריו לא רצו בבחירת רב ראשי לירושלים, והפכו את הענין למסובך.
הרב גורן ואהרן אבוחצירא לא ידעו מה לעשות, ואז אהרן אבוחצירא הגה את הרעיון להביא את הגר"ש משאש ממרוקו. הוא העריך שהדבר יגרום מבוכה לרב זולטי וחבריו, והם לא יוכלו להתנגד לרב בעל שיעור קומה כהגר"ש משאש, כפי שאכן היה.
אהרן אבוחצירא ביקש מהרב שלוש שלא יתמודד, כדי שלא יהיו מועמדים חוץ מרבי שלום משאש, אבל הוא לא הסכים, בטענה שלו משפט הבכורה, כיוון שהוא כבר דורות בירושלים. ואז נוצר מצב שהרב שלוש מתמודד מול הרב משאש למשרת הרב הראשי לירושלים.
כאשר הרב זולטי וחבריו (הרב גולדשמיט והרב עובדיה) ראו שהרב דוד שלוש מתמודד מול הגר"ש משאש, ויש סיכוי שלבסוף הוא יבחר, הם העדיפו את הגר"ש משאש, ומכאן מה שידוע על הגר"ע יוסף שהפציר בו, שזה אכן נכון... אבל גם לולא עזרתם היה הגר"ש משאש נבחר, כי אהרן אבוחצירא והרב שלמה גורן היו דואגים לכך שהוא יבחר, ולא היו מביאים אותו לארץ כדי להתבזות.
להבנת הענין אציין כי הרב שלוש היה בר פלוגתא חריף לרב עובדיה, אף יותר מהרב משאש. בספריו "חמדה גנוזה" הוא התווכח עמו בחריפות על מה שרצה לשנות את מנהגי בני מרוקו. בשו"ת חמדה גנוזה (ח"א סי' כג, ס"ק ס"א) הוא אף כתב שת"ח יכול לחלוק על השו"ע, וזהו קו אדום עבור הגר"ע יוסף (ראה ערך הרב יצחק ברדא).
אתה מזהה בדבריו עקמומיות רק כאשר הוא מנסה ליישב את דעת רבותיו, או גם במקומות אחרים?עיין בכל מקום שמיישב דעת הרב עובדיה או דעת בנו במקום שאחרים השיגו עליהם [יש בפורום שלהם הרבה כאלו] ותבין.
בא נעצור כאן. הוא לא נשוא האשכול. ואין טעם לדון על דבריו בפורום זה.אתה מזהה בדבריו עקמומיות רק כאשר הוא מנסה ליישב את דעת רבותיו, או גם במקומות אחרים?
בסדר. מקבלבא נעצור כאן. הוא לא נשוא האשכול. ואין טעם לדון על דבריו בפורום זה.
הביאו שאמר בשמים מכריזים שהלכה כמותו בכל מקום, אבל לא בשמים היא...מה שהביאו בשם הבבא סאלי שנהג תמיד כמו הרב עובדיה זה לא נכון! אינני יודע אם הבבא סאלי ראה את ספרי הרב עובדיה בכלל...
הבבא סאלי היה אומר הלל בברכה בראש חודש בארץ ישראל - נגד פסק הגרע''י
הבבא סאלי היה מוציא שבת כשיטת הגאונים - נגד הגרע''י שפסק שלמי שיש יראת שמים, יש להקפיד על זמן ר''ת (ומסתמא לבבא סאלי היה יראת שמים...)
ויש עוד עשרות דוגמאות, אינני זוכר כעת בע''פ...
העיד חתנו הגרא''י הראל זצ''ל - שהבבא סאלי היה מסדר כל אורחותיו לפי הבן איש חי (על אף שהגיע ממרוקו שבוודאי לא נהגו שם כמו הבן איש חי)
כך מובא בספר ''אוצרות פסקי הבן איש חי'' בעמוד ט', וזה ידוע ומפורסם בעולם...
אז למאי נפק''מ??הביאו שאמר בשמים מכריזים שהלכה כמותו בכל מקום, אבל לא בשמים היא...
נכון מאוד, אבל גם לא כתב מה שאתה כתבת - שנהג הכל כמרן. במקרה הזה סובר הרב יצחק שכך האמת גם בארץ ולא רק בשמים, שהרי בכל פעם שהתבונן בדברי המשיגים מצא שהרב צדק, וע"ז הביא את דברי הבבא סאלי שהתנסח כךאז למאי נפק''מ??
הרב יצחק בעלון לא אמר את המילים שהוספת...
הבן איש חי מורה לענות ב"ה וב"ש ולברך על הלל בר"ח, אז למה זה משמש נגד הרב יצחק דווקא?מה שהביאו בשם הבבא סאלי שנהג תמיד כמו הרב עובדיה זה שקר !! אינני יודע אם הבבא סאלי ראה את ספרי הרב עובדיה בכלל...
הבבא סאלי היה אומר הלל בברכה בראש חודש בארץ ישראל - נגד פסק הגרע''י
הבבא סאלי היה מוציא שבת כשיטת הגאונים - נגד הגרע''י שפסק שלמי שיש יראת שמים, יש להקפיד על זמן ר''ת (ומסתמא לבבא סאלי היה יראת שמים...)
ויש עוד עשרות דוגמאות, אינני זוכר כעת בע''פ...
העיד חתנו הגרא''י הראל זצ''ל - שהבבא סאלי היה מסדר כל אורחותיו לפי הבן איש חי (על אף שהגיע ממרוקו שבוודאי לא נהגו שם כמו הבן איש חי)
כך מובא בספר ''אוצרות פסקי הבן איש חי'' בעמוד ט', וזה ידוע ומפורסם בעולם...
לא זכיתי להבין...הבן איש חי מורה לענות ב"ה וב"ש ולברך על הלל בר"ח, אז למה זה משמש נגד הרב יצחק דווקא?
בחו"ל, אבל גם הבא"ח מסכים שמנהג ארץ ישראל לא לברך וכמו שכתב השו"ע.הבן איש חי מורה לברך על הלל בר"ח,
אתה מזהה בדבריו עקמומיות רק כאשר הוא מנסה ליישב את דעת רבותיו, או גם במקומות אחרים?מאמרי
בחו"ל, אבל גם הבא"ח מסכים שמנהג ארץ ישראל לא לברך וכמו שכתב השו"ע.