השיעור השבועי - העלון, הערות והארות (1)

  • יוזם האשכול יוזם האשכול ראש פינה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
שם -
1741760421254.png
1741760437330.png
1741760457530.png

על אותו משקל - לא חייבים בכל דבר להצדיק את הרב עובדיה ולחלוק על הבן איש חי והאור לציון, ואילו היה כתוב באור לציון עשרת הדיברות וכו'...

זו עוד דוגמא טובה להלכה שבודאי הרב עובדיה היה חוזר בו אם היה יודע שיש כ15 ראשונים שכתבו שמברכים ברכה אחרונה על המגילה גם ביחיד, ושכך נהגו בישיבות בבל, ושהארח"ח טעה בהבנת הירושלמי, וכפי שכבר כתב הגר"א, שהירושלמי מיירי על ברכת 'התורה' לאחריה שאינה אלא בצבור ולא על ברכת 'המגילה', וזו הסיבה שאין לפנינו ירושלמי זה, וזו הסיבה שכל 15 הראשונים הנ"ל לא פסקו 'כהירושלמי' הזה. וממילא אין שום משמעות לכל האחרונים 'שנמשכו', אחר דברי הרמ"א, משום שלא ידעו מכל הראשונים הנ"ל. ובסברא יחידאה לא אמרינן סב"ל כנודע, וכאן הארח"ח יחידאה ממש הוא [והוא הוא הכל בו, ואין הם ב', כנודע].
ואפשר לומר שרוח נבואה נזרקה בפי הבא"ח שכתב 'ולא יאבד היחיד ברכה יקרה זו'. דאכן אין שום מקום לחשוש לדברי הארח"ח, ולאבד ברכה זו. ונתבאר באורך במאמר המצורף ובמקורות שצויינו שם עי"ש.
 

קבצים מצורפים

שם
1741760950847.png

בשיעור אמר שכונתו לספר 'נר ציון'.

ונ"ל ליישב את שיטתו של בעל נר ציון, שלאחר שראה שהרב שהזכיר את הרב עובדיה בכבוד הכי גדול שיש והוא הרב משה לוי - כשחלק עליו בכל הכבוד וההערכה, 'זכה' לקיתונות של בוז. אמר מה לי ולצרה זו, שוא"ת עדיף, ולכן לא הזכיר אותו כלל בין במקום שחלק עליו [מהטעם הנ"ל], ובין במקום שלא חלק עליו [שלא הוצרך להביאו מחמת שכבר פוסקים אחרים כתבו כדבריו], ודוק.
 

קבצים מצורפים

  • 1741760883928.png
    1741760883928.png
    55.6 קילובייט · צפיות: 6
פרשת כי תשא תשפ"ה
הצג קובץ מצורף 2092
לא מדוייק. לא כתוב שהביאה לו משלוח מנות, וגם הוא לא שלח 'לה' את הספר אלא 'לאביה'.
הצג קובץ מצורף 2093

הצג קובץ מצורף 2094

אם טעות כזו [שבודאי היא של העורכים, שהרי את הספר ודאי שלא 'ערך' האור לציון בעצמו] מעידה שאין הספר יצא מתחת יד המחבר, וזהו לכבודו של המחבר - אז בודאי שאין הילקוט יוסף יצא מתחת ידי המחבר, אלא הכל הוא מעשה 'העורכים', שהרי הטעויות בו גדולות לאין ערוך מטעות כזו של הוספת המאירי בשם הדרכ"מ, וכפי שהועלה כאן, והכל הוא לכבודו של הרב המחבר.

הצג קובץ מצורף 2095

זקן אהרן היה לרב עובדיה, ומביאו עשרות פעמים בשו"ת יבי"א. ודאי שראה ספר זה, אלא, וכאן החידוש הגדול שיצא בע"כ מפיו של הרב יצחק, שיתכן מאוד שגם ספרים שהיו לרב עובדיה - לא דקדק לעיין בהם בכל פסק ופסק, ואפשר להקשות ולחלוק עליו אפילו מספר שציין אליו, שכתוב בו הפוך ממה שכתב, אלא שצריך לעטוף את הדברים במילים אחרות, שכנראה לא היה לו הספר וכדומה, ואילו היה רואה היה חוזר בו. ואה"נ זה מה שעושים הרבה מחכמי הדור האחרון שמוצאים הרבה מקורות שנעלמו ממרן זצ"ל, ואלה שיש להם 'קטנות המוחין' או 'צמצום המוחין' חושבים שאנו לא מעריכים וכו'. אבל תורה בקרן זוית, כל הרוצה יבוא ויטול, ובלבד..
מה שהביא בשם בבא סאלי זיע"א וסמך על כך סמיכה בכל כוחו, תמוה ביותר דהרי קימא לן דלא בשמים היא.
 
שם
הצג קובץ מצורף 2101

בשיעור אמר שכונתו לספר 'נר ציון'.

ונ"ל ליישב את שיטתו של בעל נר ציון, שלאחר שראה שהרב שהזכיר את הרב עובדיה בכבוד הכי גדול שיש והוא הרב משה לוי - כשחלק עליו בכל הכבוד וההערכה, 'זכה' לקיתונות של בוז. אמר מה לי ולצרה זו, שוא"ת עדיף, ולכן לא הזכיר אותו כלל בין במקום שחלק עליו [מהטעם הנ"ל], ובין במקום שלא חלק עליו [שלא הוצרך להביאו מחמת שכבר פוסקים אחרים כתבו כדבריו], ודוק.
חסר רבנים שלא מביאים דברי הגרע"י זצ"ל?
וכי הגרח"ק הביא ממנו משהו, אע"פ שהגרע"י כן הביא מהגרח"ק.
וכי הגר"י עדס, הגר"י הלל, הגרי"ח סופר שליט"א ועוד רבים הביא מהגרע"י?
ואדרבא, מה נפלאו דברי הגר"ח מוואלוז'ין שהתורה לא ניתנה בכדי להביא את מי שחולקים עליו ולבזותו, עיי"ש כי לא לפני כעת הספר.
 
חסר רבנים שלא מביאים דברי הגרע"י זצ"ל?
וכי הגרח"ק הביא ממנו משהו, אע"פ שהגרע"י כן הביא מהגרח"ק.
וכי הגר"י עדס, הגר"י הלל, הגרי"ח סופר שליט"א ועוד רבים הביא מהגרע"י?
אף אחד לא חייב לו שום דבר.
ואדרבא, מה נפלאו דברי הגר"ח מוואלוז'ין שהתורה לא ניתנה בכדי להביא את מי שחולקים עליו ולבזותו, עיי"ש כי לא לפני כעת הספר.
ואת עלית על כולנה
מרן הגרב"צ לא הזכירו מפני כבודו כידוע,
ובמקום להבין כמה העריכו, יורים עליו חיצים משל היה שונאו וההי"ב.
 
שם
הצג קובץ מצורף 2101

בשיעור אמר שכונתו לספר 'נר ציון'.

ונ"ל ליישב את שיטתו של בעל נר ציון, שלאחר שראה שהרב שהזכיר את הרב עובדיה בכבוד הכי גדול שיש והוא הרב משה לוי - כשחלק עליו בכל הכבוד וההערכה, 'זכה' לקיתונות של בוז. אמר מה לי ולצרה זו, שוא"ת עדיף, ולכן לא הזכיר אותו כלל בין במקום שחלק עליו [מהטעם הנ"ל], ובין במקום שלא חלק עליו [שלא הוצרך להביאו מחמת שכבר פוסקים אחרים כתבו כדבריו], ודוק.
כרגיל, עובדות לחוד, מציאות לחוד וסיפורי לווין לחוד.
הגר"נ בן סניור מעריץ את מרן ומביאו למעלה משישים מקומות בספריו כמבואר באוצר החכמה בדקתי הרגע, ניתן לבדוק כל אחד בעצמו
והנה תיעוד
רק מה?
הם רוצים שיזיכירו רק את מרם ולמחוק את חכם בן ציון ואת כוווולם, אז הוא לא מזכיר מספיק וזה סיבה להתקפה משודרת
1741762440314.png
 
שם -
הצג קובץ מצורף 2096
הצג קובץ מצורף 2097
הצג קובץ מצורף 2098

על אותו משקל - לא חייבים בכל דבר להצדיק את הרב עובדיה ולחלוק על הבן איש חי והאור לציון, ואילו היה כתוב באור לציון עשרת הדיברות וכו'...

זו עוד דוגמא טובה להלכה שבודאי הרב עובדיה היה חוזר בו אם היה יודע שיש כ15 ראשונים שכתבו שמברכים ברכה אחרונה על המגילה גם ביחיד, ושכך נהגו בישיבות בבל, ושהארח"ח טעה בהבנת הירושלמי, וכפי שכבר כתב הגר"א, שהירושלמי מיירי על ברכת 'התורה' לאחריה שאינה אלא בצבור ולא על ברכת 'המגילה', וזו הסיבה שאין לפנינו ירושלמי זה, וזו הסיבה שכל 15 הראשונים הנ"ל לא פסקו 'כהירושלמי' הזה. וממילא אין שום משמעות לכל האחרונים 'שנמשכו', אחר דברי הרמ"א, משום שלא ידעו מכל הראשונים הנ"ל. ובסברא יחידאה לא אמרינן סב"ל כנודע, וכאן הארח"ח יחידאה ממש הוא [והוא הוא הכל בו, ואין הם ב', כנודע].
ואפשר לומר שרוח נבואה נזרקה בפי הבא"ח שכתב 'ולא יאבד היחיד ברכה יקרה זו'. דאכן אין שום מקום לחשוש לדברי הארח"ח, ולאבד ברכה זו. ונתבאר באורך במאמר המצורף ובמקורות שצויינו שם עי"ש.
יש כאן טעות מפורסמת.
בעל הילקוט יוסף רגיל להביא קושיא על הבן איש חי, איך אומר לברך ברה אחרונה על המגילה? לא ראה מרן!!!??
כל שנה זה התקפה משדורת וגם בספריו,
אבל מה לעשות, שמלבד שזה דעת רוב הראשונים
גם דעת רוב האחרונים שדעת מרן שיש לברך ביחיד, אפשר לעשות סב"ל נגד מרן, אבל לא להקשות על הבא"ח ממרן בעוד שרוב האחרונים איתו, וכמבואר באור לציון הרצ"ב וע"ש בח"א מה שהוכיח בעוז ותעצומות שכן עיקר
1741762682865.png
 
חסר רבנים שלא מביאים דברי הגרע"י זצ"ל?
וכי הגרח"ק הביא ממנו משהו, אע"פ שהגרע"י כן הביא מהגרח"ק.
וכי הגר"י עדס, הגר"י הלל, הגרי"ח סופר שליט"א ועוד רבים הביא מהגרע"י?
אף אחד לא חייב לו שום דבר.
ואדרבא, מה נפלאו דברי הגר"ח מוואלוז'ין שהתורה לא ניתנה בכדי להביא את מי שחולקים עליו ולבזותו, עיי"ש כי לא לפני כעת הספר.
נזכר בהקדמה של רב פעלים בגנאי המחלוקת על האחרונים ושיותר טוב להתעלם.
מ"מ בוודאי יש עניין לקרב את הגאולה בהזכרת דבר בשם אומרו וח"ו לא להתעטף בטלית שלא אחרים. ואם אינני טועה אין כמעט ת"ח ספרדים - ואפילו הגדולים והעצומים שבהם שלא למדו ממרן זצ"ל דברי הפוסקים וטענות הלכתיות שונות שאינן בנמצא ובוודאי בסדר נאה ובהסברה נאה כמו יביע אומר.
 
נזכר בהקדמה של רב פעלים בגנאי המחלוקת על האחרונים ושיותר טוב להתעלם.
מ"מ בוודאי יש עניין לקרב את הגאולה בהזכרת דבר בשם אומרו וח"ו לא להתעטף בטלית שלא אחרים. ואם אינני טועה אין כמעט ת"ח ספרדים - ואפילו הגדולים והעצומים שבהם שלא למדו ממרן זצ"ל דברי הפוסקים וטענות הלכתיות שונות שאינן בנמצא ובוודאי בסדר נאה ובהסברה נאה כמו יביע אומר.
ויותר יש ענין לקרב את הגאולה ע"י שיעור שבועי מקרב ולא במה לניגוח תמידי,
ועוד יותר יש ענין לבקש מחילה מהרב בן סניור שדמו נשפך בלויין בעוד שזה שקר גמור ומוחלט כמבואר בספריו שחור ע"ג לבן.
 
כמה דאת אמר ויקץ יוסף וכו'
חלומות לחוד ושפיכת דמים לחוד.
להגר"נ בן סניור יש משפחה, ילדים, תלמידים.
וכבר שמעתי אומרים שרוצים לזרוק ספריו מבתי המדרש ה"י.
השם הטוב יכפר בעד.
 
ויותר יש ענין לקרב את הגאולה ע"י שיעור שבועי מקרב ולא במה לניגוח תמידי,
ועוד יותר יש ענין לבקש מחילה מהרב בן סניור שדמו נשפך בלויין בעוד שזה שקר גמור ומוחלט כמבואר בספריו שחור ע"ג לבן.
למה להיות קיצוני ומחמיר? בזה נהגו להקל.
 
בשיעור השבועי אמר "אם יש מישהו שלמד בחברותא עם מרן, זה רק חכם בן ציון". ולכאורה לא מובן מדוע הדגיש זאת.

ויובן ע"פ מה שפורסם בכל האתרים בעת בחירתו של הגאון רבי דוד יוסף לראשון לציון, בזה"ל: "למד בחברותא עם אביו מרן הרב עובדיה במשך עשרות שנים והיה היחידי אשר הסתגר עמו בחדר הלימוד במשך שעות ארוכות ובפרט בעת כתיבת פסיקותיו ההלכתיות ובהם תשובותיו המפורסמות להתרת עגונות לאחר מלחמת יום הכיפורים. במכתב מפורסם מעיד הרב עובדיה כי הוא סומך את ידיו על בנו רבי דוד וכי הוא היחיד שיורד לסוף דעתו". ע"כ.

וממילא זה מה שבא הרב יצחק לאפוקי, שלא יטעו הציבור ח"ו.


הצג קובץ מצורף 1706
שני התיאורים מוטעים, כי בספר עבדך בן אמתך כתוב שהרב יעקב יוסף למד עם אביו את כל הש"ס וכל השו"ע, אז זה לא רק האול"צ והרב דוד
 
אחד מהתלמידים שלו שדרכו להפוך כל דבר, גם להסביר לך שכעת זה יום ולא לילה [כמובן בתנאי שהרב עובדיה או בנו אמרו כך]
אתה לא מחשיב את הרב שמעון ללוש?
איני מכירו, אבל פעם עברתי על סימן אחד מספרו והדברים היו יפים
 
מה שהביא בשם בבא סאלי זיע"א וסמך על כך סמיכה בכל כוחו, תמוה ביותר דהרי קימא לן דלא בשמים היא.
ברור שאין כוונתו שצריך לפסוק כמו הגרע"י בכל דבר, אלא זו אמירה כללית שמהשמים מסייעים לרב עובדיה.
הרי הבבא סאלי היה עונה ברוך הוא וברוך שמו, מברך שבע ברכות שלא בבית החתן, אוכל בשר לא חלק וכו', אז אי אפשר לחשוב שהוא סבר שצריך לפסוק כמו הגרע"י
 
אתה לא מחשיב את הרב שמעון ללוש?
איני מכירו, אבל פעם עברתי על סימן אחד מספרו והדברים היו יפים
אחד מהתלמידים שלו שדרכו להפוך כל דבר, גם להסביר לך שכעת זה יום ולא לילה [כמובן בתנאי שהרב עובדיה או בנו אמרו כך]
עיין בכל מקום שמיישב דעת הרב עובדיה או דעת בנו במקום שאחרים השיגו עליהם [יש בפורום שלהם הרבה כאלו] ותבין.
 
ענין בחירתו של הגר"ש משאש, המיוחס בטעות אל הגר"ע יוסף, הוא ענין בפני עצמו... והמחלוקת הגדולה עם הגר"ע ועמידתו בתוקף על המנהגים (סדרת שו"ת שמש ומגן, וגם תבואות שמש נדפס וחלקו נכתב בא"י), החלה בשהותו בארץ. עם כל זה הוא נותר ידידו הטוב ביותר של הגר"ע יוסף, מחמת הענווה העצומה שלו, והשבחים שהמטיר על הגר"ע בכל הזדמנות, למרות היותו מבוגר ממנו ב15 שנה, ולמרות היותו מלך (כפשוטו) במרוקו.

ואמנם הגר"ע יוסף הפציר בו לבוא לירושלים, רק אין לך מושג מה היה קודם לכן, ומדוע הגר"ע יוסף היה מעוניין בו, כי הסיפור האמיתי אינו ידוע, ודאגו לשכתב את ההסטוריה בכל מקום, כולל ויקיפדיה...

ובכן, מי שהגה את הרעיון להביא את מרן הגר"ש משאש לירושלים בשנת התשל"ח, היה שר הדתות בתקופה ההיא מטעם המפד"ל, אהרן אבוחצירא (שהוא בעצמו אינו משתייך לציבור הכיפות הסרוגות), וסייע בעדו הרב שלמה גורן, שהיה הרב הראשי דאז, שהרעיון מצא חן בעיניו.

הגר"ע יוסף תמך ברעיון לאחר מכן, מתוך אילוצים, והגר"ש משאש היה נבחר גם לולא עזרתו.

ומעשה שהיה כך היה: הגר"ש משאש היה צריך אישור ממלך מרוקו כדי לעלות ארצה. ולכן הוא עצמו לא התכוון לעלות ארצה, וגם בארץ ישראל לא חשבו עליו כלל.

כשאהרן אבוחצירא נבחר לתפקיד שר הדתות, הוא הוציא תקנה שצריך לאייש את כל משרות הרבנים החסרים בכל עיר ועיר, ואז הגיעו לירושלים.

הרב זולטי היה הרב הראשי דאז בירושלים, והיה לו ענין שלא יבחר רב ספרדי. הוא היה מאלה שדאגו לבחירתו של הגר"ע יוסף לרב הראשי לישראל, והגר"ע יוסף לא היה עושה דבר נגדו. בכל דבר שאהרן אבוחצירא היה מדבר עמו, הוא היה חושש לעשות נגד דעת הרב זולטי והרב אליעזר גולדשמיט שהיה חבר מועצת הרבנות הראשית ודיין בביה"ד הגדול (שגם הוא הביא לבחירתו באותה תקופה שמפאי והמזרחי שלטו ללא עוררין). שלושתם, הרב זולטי והרב גולדשמיט והרב עובדיה, היו חברים יחד בבית הדין הגדול.

למרות זאת, דאג אהרן אבוחצירא שיהיה רב ראשי לירושלים. כיוון שבחירת רבנים ראשיים בכל ערי הארץ היתה עבודה רבה, הוא חילק את העבודה בין אנשים שונים, ואת ענין רבה של ירושלים הוא הטיל על הרב גורן.

הרב דוד שלוש, רבה הראשי של נתניה, שנפטר לא מזמן, רצה באותה תקופה לכהן כרבה של ירושלים, ומשפחתו עבדו חזק על מנת שהדבר יצא לפועל. הרב גורן שיתף פעולה, אך כאמור לעיל, הרב זולטי וחבריו לא רצו בבחירת רב ראשי לירושלים, והפכו את הענין למסובך.

הרב גורן ואהרן אבוחצירא לא ידעו מה לעשות, ואז אהרן אבוחצירא הגה את הרעיון להביא את הגר"ש משאש ממרוקו. הוא העריך שהדבר יגרום מבוכה לרב זולטי וחבריו, והם לא יוכלו להתנגד לרב בעל שיעור קומה כהגר"ש משאש, כפי שאכן היה.

אהרן אבוחצירא ביקש מהרב שלוש שלא יתמודד, כדי שלא יהיו מועמדים חוץ מרבי שלום משאש, אבל הוא לא הסכים, בטענה שלו משפט הבכורה, כיוון שהוא כבר דורות בירושלים. ואז נוצר מצב שהרב שלוש מתמודד מול הרב משאש למשרת הרב הראשי לירושלים.

כאשר הרב זולטי וחבריו (הרב גולדשמיט והרב עובדיה) ראו שהרב דוד שלוש מתמודד מול הגר"ש משאש, ויש סיכוי שלבסוף הוא יבחר, הם העדיפו את הגר"ש משאש, ומכאן מה שידוע על הגר"ע יוסף שהפציר בו, שזה אכן נכון... אבל גם לולא עזרתם היה הגר"ש משאש נבחר, כי אהרן אבוחצירא והרב שלמה גורן היו דואגים לכך שהוא יבחר, ולא היו מביאים אותו לארץ כדי להתבזות.

להבנת הענין אציין כי הרב שלוש היה בר פלוגתא חריף לרב עובדיה, אף יותר מהרב משאש. בספריו "חמדה גנוזה" הוא התווכח עמו בחריפות על מה שרצה לשנות את מנהגי בני מרוקו. בשו"ת חמדה גנוזה (ח"א סי' כג, ס"ק ס"א) הוא אף כתב שת"ח יכול לחלוק על השו"ע, וזהו קו אדום עבור הגר"ע יוסף (ראה ערך הרב יצחק ברדא).
סיפור מעניין, לא הכרתי. יש לך הוכחות לזה?

אני תמיד תירצתי לי שהיחס המיוחד של הגרע"י לגר"ש משאש נובע מכך שבכל התחומים הרב עובדיה היה חדשן ופורץ דרך, אבל בתחום של יוחסין כמדומני שהרב משאש הוא פורץ הדרך והרב עובדיה הלך בעקבותיו. הרב משאש מחדש חידושים מופלגים בהיתרי ממזרים ועגונות, ואחר כך הרב עובדיה משתמש בהם. הרב עובדיה גם היה מפנה אליו בנושאים אלו כאשר לא ראה דרך להתיר או כאשר רצה שיצטרפו אליו (וכמדומני זה נדיר כלפי ת"ח בני גילו [לא הגר"ע עטיה וכו'], עולה בזכרוני כעת רק הפורום המורחב שדן במבצע אנטבה, וההתייעצות עם הרב שאול ישראלי לגבי טלפון-שבת).
מה דעתכם?
 
עיין בכל מקום שמיישב דעת הרב עובדיה או דעת בנו במקום שאחרים השיגו עליהם [יש בפורום שלהם הרבה כאלו] ותבין.
אתה מזהה בדבריו עקמומיות רק כאשר הוא מנסה ליישב את דעת רבותיו, או גם במקומות אחרים?
 
מה שהביאו בשם הבבא סאלי שנהג תמיד כמו הרב עובדיה זה לא נכון. אינני יודע אם הבבא סאלי ראה את ספרי הרב עובדיה בכלל...
הבבא סאלי היה אומר הלל בברכה בראש חודש בארץ ישראל - נגד פסק הגרע''י
הבבא סאלי היה מוציא שבת כשיטת הגאונים - נגד הגרע''י שפסק שלמי שיש יראת שמים, יש להקפיד על זמן ר''ת (ומסתמא לבבא סאלי היה יראת שמים...)
ויש עוד עשרות דוגמאות, אינני זוכר כעת בע''פ...
העיד חתנו הגרא''י הראל זצ''ל - שהבבא סאלי היה מסדר כל אורחותיו לפי הבן איש חי (על אף שהגיע ממרוקו שבוודאי לא נהגו שם כמו הבן איש חי)
כך מובא בספר ''אוצרות פסקי הבן איש חי'' בעמוד ט', וזה ידוע ומפורסם בעולם...
 
בהסכמה לספר אבני ישפה,
כותב הבבא סאלי כי כל שאלה שיש לו בבית שואל את המחבר (הג"ר ישראל פילהנדלר זצ"ל, מתלמידי מרן הגרי"ש).
 
מה שהביאו בשם הבבא סאלי שנהג תמיד כמו הרב עובדיה זה לא נכון! אינני יודע אם הבבא סאלי ראה את ספרי הרב עובדיה בכלל...
הבבא סאלי היה אומר הלל בברכה בראש חודש בארץ ישראל - נגד פסק הגרע''י
הבבא סאלי היה מוציא שבת כשיטת הגאונים - נגד הגרע''י שפסק שלמי שיש יראת שמים, יש להקפיד על זמן ר''ת (ומסתמא לבבא סאלי היה יראת שמים...)
ויש עוד עשרות דוגמאות, אינני זוכר כעת בע''פ...
העיד חתנו הגרא''י הראל זצ''ל - שהבבא סאלי היה מסדר כל אורחותיו לפי הבן איש חי (על אף שהגיע ממרוקו שבוודאי לא נהגו שם כמו הבן איש חי)
כך מובא בספר ''אוצרות פסקי הבן איש חי'' בעמוד ט', וזה ידוע ומפורסם בעולם...
הביאו שאמר בשמים מכריזים שהלכה כמותו בכל מקום, אבל לא בשמים היא...
 
אז למאי נפק''מ??
הרב יצחק בעלון לא אמר את המילים שהוספת...
נכון מאוד, אבל גם לא כתב מה שאתה כתבת - שנהג הכל כמרן. במקרה הזה סובר הרב יצחק שכך האמת גם בארץ ולא רק בשמים, שהרי בכל פעם שהתבונן בדברי המשיגים מצא שהרב צדק, וע"ז הביא את דברי הבבא סאלי שהתנסח כך
 
מה שהביאו בשם הבבא סאלי שנהג תמיד כמו הרב עובדיה זה שקר !! אינני יודע אם הבבא סאלי ראה את ספרי הרב עובדיה בכלל...
הבבא סאלי היה אומר הלל בברכה בראש חודש בארץ ישראל - נגד פסק הגרע''י
הבבא סאלי היה מוציא שבת כשיטת הגאונים - נגד הגרע''י שפסק שלמי שיש יראת שמים, יש להקפיד על זמן ר''ת (ומסתמא לבבא סאלי היה יראת שמים...)
ויש עוד עשרות דוגמאות, אינני זוכר כעת בע''פ...
העיד חתנו הגרא''י הראל זצ''ל - שהבבא סאלי היה מסדר כל אורחותיו לפי הבן איש חי (על אף שהגיע ממרוקו שבוודאי לא נהגו שם כמו הבן איש חי)
כך מובא בספר ''אוצרות פסקי הבן איש חי'' בעמוד ט', וזה ידוע ומפורסם בעולם...
הבן איש חי מורה לענות ב"ה וב"ש ולברך על הלל בר"ח, אז למה זה משמש נגד הרב יצחק דווקא?
 
הבן איש חי מורה לענות ב"ה וב"ש ולברך על הלל בר"ח, אז למה זה משמש נגד הרב יצחק דווקא?
לא זכיתי להבין...
והנני להודיע אין לי כלום נגד הרב יצחק באופן אישי, ואני מאוד מעריך אותו, למרות שאני משיג עליו פה ושם עד היכן שידי מגעת
 
אתה מזהה בדבריו עקמומיות רק כאשר הוא מנסה ליישב את דעת רבותיו, או גם במקומות אחרים?מאמרי

בחו"ל, אבל גם הבא"ח מסכים שמנהג ארץ ישראל לא לברך וכמו שכתב השו"ע.

לא נכון.
כשהבא"ח כותב קיבלנו הוראות מרן הוא מתכוין גם לבגדאד, ולכל בני הספרדים.
ושהוא מחמיר נגד מרן זה ג"כ לכולם.
אין בשום מקום בבא"ח שכותב שבגדאד כך וא"י כך.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית