כדאי שתעיין בכל התשובה ולא רק במה שהעתקתי. מתוך דבריו תשובה לכל היחו"ד, וגם לילקו"י בסי' שיד שהובאה שם תשובת מרן.
חכם שלום מסר נפשו על ענין זה, וטרח ע"ז שנים רבות.
יש כמה וכמה שיעורים מזה, ועוד יודפס בעזה"י.
למה לחשוב שמרן חכם שלום הורה הוראה בלי לבדוק מה פוסק הדור דיבר מזה? ועוד שכולם יודעים שהוא דיבר בסוגיא זו? שערוריה.
אגב, יש לו כמה מהלך שלו לסתור דברי האור לציון בסוגיא זו.
בכל אופן, דרכו של מרן חכם שלום כמו החכמים הקדמונים שלא להזכיר מי שחולק, בפרט שלא ראה את עצמו מורה הוראה ממש
עכ"פ הכיר כל דברי רבנו ועסק בהם.
כך ראינו גם שכאב לו מאוד ההוראה של מרן שלא לחזור ש"צ שטעה בהמלך הקדוש, חכם שלום אחז שזה ממש ממש ממש לא יתכן
ואמר שיעורים ע"ז לדחות ד' היבי"א,
אבל לא הציב את הענין כנגדו, רק במימלא. וכו'.
תסתכל באשכול לגבי פתיחת בקבוקים (אני לא יודע איך עושים קישור לשם- מי שיכול שיעשה) ובהודעות האחרונות ביארתי למה אין היתר לעשות תיקון גם בדבר העשוי לזריקה (וכמו שפסק השו"ע שאסור לתקן קיסם לשיניו- אע"פ שעומד לזריקה). ולכן לא שייך לומר סיסמה שהתירו בגלל שעומד להיזרק (שטעם זה אולי שייך בשימורים אבל לא בפקק ע"ש מה שהתוכחתי עם ת"ח מהפורום בפרט זה).
ולכן למסקנא צריך ללמוד את הסוגיא בעיון, לפני שמעירים על גדול הדור חכם שלום שלא ידע מושגים פשוטים, ועוד לומר שלא ידע דברי הרב עובדיה.