השיעור השבועי של הגר"י יוסף - העלון, הערות והארות (3)

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ואני חושב שהוא מכיר אותו בהרבה יותר טוב ממך...
אגב, זו טענה מבית מדרשכם שאין בה ממש.
מרן הגרבץ אומר דברים מפורשים אז אתם יודעים יותר טוב ממנו וזו מליצה וחבל שנכתבה בספר, ועוד כהנה וכהנה לכבוש את המלכה בבית ולרדותה, ולהחליט בדברי הפוסקים ש"לא התכוונו" וכיוצא, בזמן שהדברים נכתבו ונאמרו בצורה מפורשת.
 
תראה במבוא לחלק ב' בענין שקבלת מרן היא מדין רוב ולא מדין ודאי
וכתב שאיפה "שאפשר בקל" יש לחוש להם.
איפה כתב ש"חובה" לפסוק כאחרונים נגד מרן?
אגב, זו טענה מבית מדרשכם שאין בה ממש.
בשבילי כולם לומדים באותו בית מדרש ואין שתי תורות.
מרן הגרבץ אומר דברים מפורשים אז אתם יודעים יותר טוב ממנו וזו מליצה וחבל שנכתבה בספר, ועוד כהנה וכהנה לכבוש את המלכה בבית ולרדותה, ולהחליט בדברי הפוסקים ש"לא התכוונו" וכיוצא, בזמן שהדברים נכתבו ונאמרו בצורה מפורשת.
כנראה מרן הגרע"י זצוק"ל הבין טוב מאוד שלא יכול להיות שהגרב"צ זצוק"ל יאמר שמי שהולך כמו השו"ע "אין לו יראת שמים"...

- באמת נראה לך שהאור לציון היה בא ואומר שלמרן הגרע"י זצוק"ל "אין יראת שמים"!?
וודאי שלא!
וכוונתו למליצה בעלמא, ופה הסביר זאת יותר טוב.

1751535875368.png
 
אגב, זו טענה מבית מדרשכם שאין בה ממש.
מרן הגרבץ אומר דברים מפורשים אז אתם יודעים יותר טוב ממנו וזו מליצה וחבל שנכתבה בספר, ועוד כהנה וכהנה לכבוש את המלכה בבית ולרדותה, ולהחליט בדברי הפוסקים ש"לא התכוונו" וכיוצא, בזמן שהדברים נכתבו ונאמרו בצורה מפורשת.
כיוצא, בענין נתינת אפר בראש חתן, מרן הגרבץ עשה מעשה בחתונת בנו ונכדיו והנה תירוצים שבגלל שלמדו בישיבה אשכנזית וכל מיני הבלים.
וצריך לומר שמה שהורה כן להרב סופר זה מחמת שבניו ונכדיו לומדים בישיבה אשכנזית וגם תלמידיו בישיבת כף החיים לומדים בישיבה אשכנזית...
 
כנראה מרן הגרע"י זצוק"ל הבין טוב מאוד שלא יכול להיות שהגרב"צ זצוק"ל יאמר שמי שהולך כמו השו"ע "אין לו יראת שמים"...

- באמת נראה לך שהאור לציון היה בא ואומר שלמרן הגרע"י זצוק"ל "אין יראת שמים"!?
וודאי שלא!
וכוונתו למליצה בעלמא, ופה הסביר זאת יותר טוב.
מספיק כבר עם הפטרונות המאוסה הזו ועם משטרת המחשבות הלזו.
מרן הגרבץ זצ"ל ידע היטב מה הוא אומר ולמה הוא מכווין.
אמנם יש שחושבים שהוא היה מטומטם, אבל מסתבר שהוא היה חכימא דיהודאי.

ועוד, לא שמענו מעולם שמרן הגרע"י זצ"ל פירש כן בדבריו לא בכתובים ולא בעל פה.
 
מספיק כבר עם הפטרונות המאוסה הזו ועם משטרת המחשבות הלזו.
מרן הגרבץ זצ"ל ידע היטב מה הוא אומר ולמה הוא מכווין.
וברור שלא היה מתכוון לומר שלמרן הגרע"י זצוק"ל "אין יראת שמים"...
אמנם יש שחושבים שהוא היה מטומטם, אבל מסתבר שהוא היה חכימא דיהודאי.
מי שחושב שהוא מטומטמם, הוא בעצמו מטומטם וזה לא קשור.
ועוד, לא שמענו מעולם שמרן הגרע"י זצ"ל פירש כן בדבריו לא בכתובים ולא בעל פה.
אז הרב יצחק יוסף שליט"א כתב "שמועות שאינם נכונות" בחייו של אביו...
ומרן זצוק"ל עבר על הספר ולא "ראה" את מה שכתבו בשמו...
 
התחדש השבוע (ומסתמא זה כבר נאמר פעמים רבות בלוין) שהאול''צ אף פעם לא חלק על היבי''א !!! זה חידוש עצום !!!
עלון השבועי חקת תשפ''ה:
ז. סיפרתי כמה פעמים, לפני כ -35 שנה, חכם בן ציון זצ"ל היה אצלנו בישיבה, לרגל שמחת שבע ברכות של אחד הבחורים שהיה תלמידו בפורת יוסף, וחכם בן ציון ישב לידי ואמר לי: תגיד, אתה חושב שאני חולק הרבה על אביך? אמרתי, אני לא חושב, אני רואה.. הוא צחק ואמר, תדע לך, אני לא חולק עליו, הרבה דברים ליבנו יחד, ויש הבדל אחד ביני לבינו, אני ממשכן את נפשי – כמו משכון - בשביל המנהגים, כגון נשים ספרדיות שנהגו לברך על הדלקת הנרות אחרי ההדלקה, תניחן במנהגן, ורק כלה חדשה תברך ואחר כך תדליק (אול"צ ח"ב פרק יח אות ג), וכן אשה שמברכת על לולב ועל סוכה, תניח לה לברך (ח"ד פרק לז אות ז). אבל אביך פוסק, יש לנו שלחן ערוך, וקיבלנו הוראות מרן. כך אמר חכם בן ציון.
וממילא מתורצות כל הקושיות של הרב @אור יעקב ורבנו @ידידיה ...
 
וברור שלא היה מתכוון לומר שלמרן הגרע"י זצוק"ל "אין יראת שמים"...
ברור שמה שהגרבץ אמר זה מה שהוא התכוון.
מי שחושב שהוא מטומטמם, הוא בעצמו מטומטם
מסכים
אז הרב יצחק יוסף שליט"א כתב "שמועות שאינם נכונות" בחייו של אביו...
לא מופקע בכלל. עיין בסרט הבמבה ותשתומם.
ומרן זצוק"ל עבר על הספר ולא "ראה" את מה שכתבו בשמו
מאן יימר לך שעבר וראה?
 
עוד כתב שם שדעת מרן לא לברך על ההלל בר''ח, והוא פלא גדול בעיני דהרי בשו''ע הביא דעות הראשונים בזה, ולא הכריע, וכתב רק דמנהג א''י כהרמב''ם ולא כתוב שהמברך זה ברכה לבטלה, וצ''ע.
 
התחדש השבוע (ומסתמא זה כבר נאמר פעמים רבות בלוין) שהאול''צ אף פעם לא חלק על היבי''א !!! זה חידוש עצום !!!
עלון השבועי חקת תשפ''ה:
ז. סיפרתי כמה פעמים, לפני כ -35 שנה, חכם בן ציון זצ"ל היה אצלנו בישיבה, לרגל שמחת שבע ברכות של אחד הבחורים שהיה תלמידו בפורת יוסף, וחכם בן ציון ישב לידי ואמר לי: תגיד, אתה חושב שאני חולק הרבה על אביך? אמרתי, אני לא חושב, אני רואה.. הוא צחק ואמר, תדע לך, אני לא חולק עליו, הרבה דברים ליבנו יחד, ויש הבדל אחד ביני לבינו, אני ממשכן את נפשי – כמו משכון - בשביל המנהגים, כגון נשים ספרדיות שנהגו לברך על הדלקת הנרות אחרי ההדלקה, תניחן במנהגן, ורק כלה חדשה תברך ואחר כך תדליק (אול"צ ח"ב פרק יח אות ג), וכן אשה שמברכת על לולב ועל סוכה, תניח לה לברך (ח"ד פרק לז אות ז). אבל אביך פוסק, יש לנו שלחן ערוך, וקיבלנו הוראות מרן. כך אמר חכם בן ציון.
וממילא מתורצות כל הקושיות של הרב @אור יעקב ורבנו @ידידיה ...
נעתקו מילותיי
 
כותרת האשכול היא דיונים בתורת הרב יצחק, ואם לא כאן היכן ??
 
כל הדיון הזה מטופש. אפשר גם להגיד שמי שמיקל כמו המנהג במקום שיש מחמירים, יש לו רק יראת המנהג ולא יראת שמים.

[ברור שאם הגרב"ץ באמת אמר דבר כזה, היה רק במליצה].
 
היה מרן הגרב"צ אומר (הובא באור לציון חכמה ומוסר) שמי שמחפש כל הזמן לעשות רק כמו מרן ולא מחפש לכתחילה להחמיר כשאר האחרונים, זה יראת "שלחן ערוך" ולא יראת "שמים"
ותלמידי הגרב"צ שמחמירים גם נגד מרן השו"ע, יש להם יראת ה' או יראת חכם בן ציון?
 
ראשי תחתית