השיעור השבועי של הגר"י יוסף - העלון, הערות והארות (3)

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
התחדש השבוע (ומסתמא זה כבר נאמר פעמים רבות בלוין) שהאול''צ אף פעם לא חלק על היבי''א !!! זה חידוש עצום !!!
עלון השבועי חקת תשפ''ה:
ז. סיפרתי כמה פעמים, לפני כ -35 שנה, חכם בן ציון זצ"ל היה אצלנו בישיבה, לרגל שמחת שבע ברכות של אחד הבחורים שהיה תלמידו בפורת יוסף, וחכם בן ציון ישב לידי ואמר לי: תגיד, אתה חושב שאני חולק הרבה על אביך? אמרתי, אני לא חושב, אני רואה.. הוא צחק ואמר, תדע לך, אני לא חולק עליו, הרבה דברים ליבנו יחד, ויש הבדל אחד ביני לבינו, אני ממשכן את נפשי – כמו משכון - בשביל המנהגים, כגון נשים ספרדיות שנהגו לברך על הדלקת הנרות אחרי ההדלקה, תניחן במנהגן, ורק כלה חדשה תברך ואחר כך תדליק (אול"צ ח"ב פרק יח אות ג), וכן אשה שמברכת על לולב ועל סוכה, תניח לה לברך (ח"ד פרק לז אות ז). אבל אביך פוסק, יש לנו שלחן ערוך, וקיבלנו הוראות מרן. כך אמר חכם בן ציון.
וממילא מתורצות כל הקושיות של הרב @אור יעקב ורבנו @ידידיה ...
1751595312621.png
1751595438224.png
עיין בסרט הבמבה ותשתומם.
אה, סרט הבמבה המפורסם שאף אחד לא ראה... באמת לא הזכרנו אותה כמה זמן, וחבל....
 
אה, סרט הבמבה המפורסם שאף אחד לא ראה... באמת לא הזכרנו אותה כמה זמן, וחבל....
יש רבים שראו, ואם היה בידי הייתי נותן לך לראות, ולו היית רואה היית מבין מה שוות העדויות והשמועות בשם מרן האבא זצ"ל.
 
גאווה גאווה גאווה!!!
ואחר כך תכתוב שהרב אופיר מלכה הוא יהיר.
בוש והיכלם.
לא הבנתי דבריך.
אם מישהו יבוא ויאמר לי שהרב עובדיה פסק כך וכך, ואני אגיד לו: "אז מה? אני לא יודע פוסקים?! גם אני למדתי... אני לא קטיל קני באגמא!".
אתה לא חושב שיגידו שאני מדבר ביהירות, וידברו נגד מה ש"פסקתי" בצורה חצופה נגד הרב עובדיה.
זה לא קשור לפסק כזה או אחר.
אני יכול להגיד "נכון, הרב עובדיה פסק ככה, אבל יש חולקים, ואחרי העיון יותר נראה לי כדברי החולקים", אבל להגיד: "אז מה אם הרב עובדיה פסק ככה, גם אני למדתי פוסקים", אם אתה לא מבין מה הבעיה בזה אז טול קורה מבין עיניך...

נ.ב. חשוב לי להדגיש שאני כלל לא מדבר על עצם הסוגיא ההלכתית, ואיני מונח בה. רק שכולנו יודעים שיש דרך לחלוק, וכנראה זה מה שהפריע...
 
לא הבנתי דבריך.
אם מישהו יבוא ויאמר לי שהרב עובדיה פסק כך וכך, ואני אגיד לו: "אז מה? אני לא יודע פוסקים?! גם אני למדתי... אני לא קטיל קני באגמא!".
אתה לא חושב שיגידו שאני מדבר ביהירות, וידברו נגד מה ש"פסקתי" בצורה חצופה נגד הרב עובדיה.
זה לא קשור לפסק כזה או אחר.
אני יכול להגיד "נכון, הרב עובדיה פסק ככה, אבל יש חולקים, ואחרי העיון יותר נראה לי כדברי החולקים", אבל להגיד: "אז מה אם הרב עובדיה פסק ככה, גם אני למדתי פוסקים", אם אתה לא מבין מה הבעיה בזה אז טול קורה מבין עיניך...
מה ההשוואה בין מרן לבנו???
וכן. זו תגובה ראויה בהחלט. בפרט שרבו החולקים עליו, וראה בתשובת הגר"א וייס שדחה דבריו ולא השאיר מהם מאומה...
וכי תורה חתומה ניתנה???

ואל תשים בפיו דברים שלא אמר.
 
השיעור השבועי האחרון מהרב יצחק יוסף:
היה אחד ברדיו שאמר שמצטרפים לכתחילה ויכולים לברך ברכות התרה ולעשות חזרת הש"ץ, וכששאל אותו אחד המאזינים ששמע ביזדים במוצ"ש (שמיני, נשא, בהעלותך תש"פ), שאמרנו שיש 35 פוסקים הסוברים שזו ברכה לבטלה, ענה לו: גם אני יודע פוסקים! אבל מה עם ברכה לבטלה, אתה לא מפחד?! מי שעבר ועשה כמו הרב הזה, לא יענה אחריו אמן.

ולא הבנתי למה נטפל דוקא להגר"א מלכא שליט"א, בעוד שכבר פסקו כן מרן שר התורה זצוק"ל ומרן הגר"ש כהן זצוק"ל הגר"א וייס שליט"א ועוד רבים.
והדברים ברורים.
ועל צבאם המשנה ברורה, ועוד רבים רבים מפוסקי דורינו כמ"ש בס' שיו"ל עי' הוצאת צוף בענין הקורונה שהביא שם הרבה גדולים שכ' כן [שכחתי שמו].
ועד אחרון מרן הגראש"ל הגר"ד שליט"א.
[ודלא כהרב מערכה בפרשה שליט"א, שאחה"מ לענ"ד לא צדק בזה וכמש"כ במקומו באורך עצום].
 
מה ההשוואה בין מרן לבנו???
וכן. זו תגובה ראויה בהחלט.
תורה חתומה ניתנה???
א. אם לא תשווה לא תוכל להבין.
אתה עצמך אולי לא משווה, אבל כשאתה רוצה להיכנס לראש של פלוני למה הגיב כך, אתה צריך לחשוב שאולי הוא עצמו כן משווה.
ב. כפי שכתבתי, אם אתה חושב שזו תגובה ראויה, אז טול קורה מבין עיניך בענייני גאווה, יהירות, זלזול בת"ח, ומחלוקת כדרכה של תורה.
תראה לי פוסק אחד שחלק על אחר וכתב: "אז מה אם הוא פסק כך וכך? גם אני למדתי ויודע פוסקים (יותר ממנו...)!"
 
א. אם לא תשווה לא תוכל להבין.
אתה עצמך אולי לא משווה, אבל כשאתה רוצה להיכנס לראש של פלוני למה הגיב כך, אתה צריך לחשוב שאולי הוא עצמו כן משווה.
הוא אשר אמרתי, המשווה גאוה גאוה גאוה!!!
ב. כפי שכתבתי, אם אתה חושב שזו תגובה ראויה, אז טול קורה מבין עיניך בענייני גאווה, יהירות, זלזול בת"ח, ומחלוקת כדרכה של תורה.
אני מקפיד בזה עד למאוד.
תראה לי פוסק אחד שחלק על אחר וכתב: "אז מה אם הוא פסק כך וכך? גם אני למדתי ויודע פוסקים (יותר ממנו...)!"
מה זה צפון קוריאה??? אסור לאדם לומר גם אני למדתי ואני חולק??? תמוה ביותר.
 
א. אם לא תשווה לא תוכל להבין.
על כבודו של הגאון מהו"ר @ידידיה אני מוחה, שהוא א' מגדולי רבני הפורום דכאן.
אתה מדבר אליו כא' האדם, וכן לא יעשה.
וכל מי שחושב שאפשר להשוות מישהו למרן הגרע"י זצוק"ל, ובפרט אם זה אדם שאינו בקיא בש"ס בעיון, כדאי מאוד שיפנה לאיבחון.
מרן לא היה כמוהו.

וכבר כ' לעיל שכמו הרב מלכה יש הרבה פוסקים "ספרדיייים".
וזכותו לחשוב כמותם, מה גם שכן נראה יותר האמת [לענ"ד הרטושה].
תרגעו רבותי.
 
הוא אשר אמרתי, המשווה גאוה גאוה גאוה!!!
חשבתי דיברת על מה שאני כתבתי.
אני מקפיד בזה עד למאוד.
אם התכוונת למקפיד שלא לנהוג כך - זה לא נראה, אין זה נכון, ומוכח מהודעותיך.
ואם כוונתך שאתה מקפיד ע"כ שאני כותב בפרהסיא את האמת - אתה מוזמן להשתנות, ולהוכיח אחרת. לא גיליתי סוד, אלא תרגמתי הודעותיך.
מה זה צפון קוריאה??? אסור לאדם לומר גם אני למדתי ואני חולק??? תמוה ביותר.
אני יכול לכתוב שוב ושוב.
מה שתמוה הוא איך אתה לא תמה.
מותר לחלוק, אסור לזלזל. (ולא משנה על איזה רב).
גם כאשר הרב אופיר מלכה יכתוב באריכות פסק מסויים, ואני (אברך פשוט) יבוא ויכתוב: "אז מה אם הוא פסק? מה תורתו היא הלכה למשה מסיני?! אני יודע פוסקים יותר ממנו, ואני חולק עליו!" זה יהיה גאווה, זלזול, ולא דרכה של תורה.
אין עניין לחזור שוב ולומר שאתה חולק על עובדה זו. המציאות מוכיחה. עיין בספרינו הקדושים או פתח את עיניך ושאל את החברים. ודי בזה!
 
על כבודו של הגאון מהו"ר @ידידיה אני מוחה, שהוא א' מגדולי רבני הפורום דכאן.
אתה מדבר אליו כא' האדם, וכן לא יעשה
לא מסכים
וכל מי שחושב שאפשר להשוות מישהו למרן הגרע"י זצוק"ל, ובפרט אם זה אדם שאינ בקיא בש"ס בעיון,
כדאי מאוד שיפנה לאיבחון.
מרן לא היה כמוהו.
מסכים מאוד
 
על כבודו של הגאון מהו"ר @ידידיה אני מוחה, שהוא א' מגדולי רבני הפורום דכאן.
אתה מדבר אליו כא' האדם, וכן לא יעשה.
גם אני חשבתי כך עד שראיתי שוב ושוב את הודעותיו בפורום...
וכל מי שחושב שאפשר להשוות מישהו למרן הגרע"י זצוק"ל, ובפרט אם זה אדם שאינו בקיא בש"ס בעיון,
כדאי מאוד שיפנה לאיבחון.
מרן לא היה כמוהו.
ההשוואה ביני לבין הרב אופיר היא כמו ההשוואה בין הרב אופיר לרב יצחק.
הבאתי דוגמא של לחלוק על הרב עובדיה, אבל העיקרון היה שאני הקטן חולק על אדם גדול. בין אם זה אני על הרב אופיר ובין אם זה הרב אופיר על הרב יצחק.
וכאמור, גם בכה"ג מותר לחלוק! השאלה איך חולקים...
 
ההשוואה ביני לבין הרב אופיר היא כמו ההשוואה בין הרב אופיר לרב יצחק.
צודק.
הרב אופיר באמת מעיין מופלג וגאון נדיר.
אמת.
גם אני חשבתי כך עד שראיתי שוב ושוב את הודעותיו בפורום...
מציע לך ליהזהר בכבוד ת"ח, ובפרט גדול כוותיה
 
חשוב לי להבהיר:
כל מי שמכיר את הודעותיי בפורום רואה שאני לא נוהג "לסנגר" על הרב יצחק יוסף, וגם כאן לא נכנסתי כלל לסוגיא ההלכתית. אבל כן חשוב לפקוח את העיניים גם למה שמסביב, ולא ללכת כעיוור באפילה.
לפעמים בגלל שמישהו טועה בהלכה, חושב שבזה נגמר הכל ואפשר לשבור את כל הכללים.
אז זהו, שזה לא ככה, וכל מי שלומד ספרים רואה את הצורה שחלקו ביניהם גם כשהיו הדברים חריפים.
 
חשבתי דיברת על מה שאני כתבתי.
לא
אם התכוונת למקפיד שלא לנהוג כך - זה לא נראה, אין זה נכון, ומוכח מהודעותיך.
אני מקפיד ונזהר עד למאוד בכבודם של תלמידי חכמים.
ואם כוונתך שאתה מקפיד ע"כ שאני כותב בפרהסיא את האמת - אתה מוזמן להשתנות, ולהוכיח אחרת. לא גיליתי סוד, אלא תרגמתי הודעותיך.
לא מקפיד בכלל, רק תכתוב את האמת, ואל תתרגם ותפרש אותי אני יודע לעשות זאת בעצמי. תודה.
אני יכול לכתוב שוב ושוב.
מה שתמוה הוא איך אתה לא תמה.
מותר לחלוק, אסור לזלזל. (ולא משנה על איזה רב).
נכון ולכולם
גם כאשר הרב אופיר מלכה יכתוב באריכות פסק מסויים, ואני (אברך פשוט) יבוא ויכתוב: "אז מה אם הוא פסק? מה תורתו היא הלכה למשה מסיני?! אני יודע פוסקים יותר ממנו, ואני חולק עליו!" זה יהיה גאווה, זלזול, ולא דרכה של תורה.
למה אתה שם דברים בפי הרב אופיר???
הוא אמר כמתגונן "גם אני למדתי ויודע פוסקים", והנה הקרבן הפך לנאשם ונרדף הפך לרודף.
אין עניין לחזור שוב ולומר שאתה חולק על עובדה זו. המציאות מוכיחה. עיין בספרינו הקדושים או פתח את עיניך ושאל את החברים. ודי בזה!
תסלח לי אני לא מבין מה אתה רוצה.
 
אני יודע מי גדול ע"פ ספריו, שיעוריו, והודעותיו.
מי שבבית המדרש גאון גדול, ובספריו כותב ההיפך, מבחינתי אתייחס אליו כמו שכותב בספרים. וד"ל.
מציע לך להתכתב באישי עם הרב @ידידיה בכל חלקי התורה, מנסיון, תרויח.
עכשיו למדתי חולין, והרב היה לי לעזר גדול בתוספותים קשים לעיכול.
הלואי שהייתי מגיע לקרסוליו. גאון מיוחד ומתוק מדבש, לענ"ד מיחידי הדור.
השמר לך ושמור נפשך.
 
למה אתה שם דברים בפי הרב אופיר???
הוא אמר כמתגונן "גם אני למדתי ויודע פוסקים", והנה הקרבן הפך לנאשם ונרדף הפך לרודף.
כתבתי מה אני הייתי אומר, והקצנתי מעט, כדי שאולי את זה כן תזכה להבין, ואחרי שהיית מסכים לדבריי שאין זה נכון לכתוב כך, הייתי ממשיך ומדמה מילתא למילתא. (עם תורת החילוק וכל הבדיחות שאתה נוהג לומר על אותו רב...)
 
מציע לך להתכתב באישי עם הרב @ידידיה בכל חלקי התורה, מנסיון, תרויח.
עכשיו למדתי חולין, והרב היה לי לעזר גדול בתוספותים קשים לעיכול.
הלואי שהייתי מגיע לקרסוליו. גאון מיוחד ומתוק מדבש, לענ"ד מיחידי הדור.
השמר לך ושמור נפשך.
לא הבנתי איפה אתה סותר דבריי.
גם הרב יצחק יוסף (לדוגמא) למד תורה, אבל כשכותב ואומר דברים שאינם נכונים מעמידים את הדברים על אמיתה של תורה.
וכי מזלזלים בו?! וכי בגלל שלמד פוסקים אסור לכתוב שטעה?
גם מי שהוא גאון ובקיא וכו', כאשר אומר וכותב דברים שאינם נכונים יש לפרסם זאת. (וזו ב"ה אחת המטרות של הפורום כאן... בלי משוא פנים!)
 
ראשי תחתית