חתונות בבין המיצרים תשפ"ה

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ההנחיות לרבני ערים ניתנות אך ורק על ידי הרבנות הראשית ותפקידו של הרה"ר להורות מה שנראה לו. ומה הוא מחוייב לרה"ר הקודם ? ואם כבר הטענה על הרה"ר הקודם שלא אמור להיכנס להחלטות שנתונות ביד הרה"ר הנוכחי. איזהו חכם המכיר את מקומו.
 
הוא אכן יכול לפסוק כמו שהוא סובר שכך היא ההלכה

אך די מוזר לומר:
"לא מצאנו שום פוסק שהתיר זאת!"
בשעה שיש פוסקים שהתירו גם לאשכנזים בשעת הדחק (כמו שהביא הגר"י יוסף מהערוך השולחן - אבל אולי בעצם זה בגלל שמוצאו היה ספרדי ?.......)
 
הוא אכן יכול לפסוק כמו שהוא סובר שכך היא ההלכה

אך די מוזר לומר:

בשעה שיש פוסקים שהתירו גם לאשכנזים בשעת הדחק (כמו שהביא הגר"י יוסף מהערוך השולחן - אבל אולי בעצם זה בגלל שמוצאו היה ספרדי ?.......)
עיין לשון הערוך השלחן,
1750754169790.png
"אם הדבר מוכרח".

וכי כאן 'הדבר מוכרח'?
ופשוט שאין מכאן כל קושיה על הגר"ק בר שליט"א.

ואדרבא, הקושיה הפוכה מה מביא ראיה משם הר' יצחק יוסף שלי',
וכי יעלה על הדעת דהדבר מוכרח לישא אשה דוקא אז.
 
עיין לשון הערוך השלחן,
הצג קובץ מצורף 6993
"אם הדבר מוכרח".

וכי כאן 'הדבר מוכרח'?
ופשוט שאין מכאן כל קושיה על הגר"ק בר שליט"א.

ואדרבא, הקושיה הפוכה מה מביא ראיה משם הר' יצחק יוסף שלי',
וכי יעלה על הדעת דהדבר מוכרח לישא אשה דוקא אז.
אז מה זה מוכרח ?
שמישהו מצמיד לו אקדח לרקה ?!

הכוונה לשעת הדחק
 
אז מה זה מוכרח ?
שמישהו מצמיד לו אקדח לרקה ?!
זכורני שסיפר לי יהודי יקר בשם הרב שלמה טובול, שבעיה''ק טבריה, היה הרב רפאל קוק סבו של הגר''ד קוק רב, והרב מאיר ועקנין, והיה שם זוג תושבי חו''ל, שהיו חיים יחד, ורצו להתחתן כדת משה וישראל, ובמקומם לא היה רב שיסדר להם, ואמרו שאם יסדרו להם קידושים כדמו''י מה טוב, ואם לא הם חוזרים שוב לארצם, ושם אין רבנים, וכו'. והרבנים סידרו להם חופה אחרי ר''ח אב.
ומ''מ היתר גורף בשעת מלחמה, זה לא שמענו, וכל מקרה לגופו.
 
מה הענין לפרסם בכח נגד הפסק של הרב יצחק שליט"א?
ההנחיות לרבני ערים ניתנות אך ורק על ידי הרבנות הראשית ותפקידו של הרה"ר להורות מה שנראה לו. ומה הוא מחוייב לרה"ר הקודם? ואם כבר הטענה על הרה"ר הקודם שלא אמור להיכנס להחלטות שנתונות ביד הרה"ר הנוכחי. איזהו חכם המכיר את מקומו.
אגב - מעניין מה היתה ההוראה של הרב יצחק לרושמי הנישואין בזמן שכיהן בתפקיד הרה"ר?
האם אז היתה הוראה שניתן לרשום אשכנזים לנישואין בבין המצרים?
 
"אם הדבר מוכרח".

וכי כאן 'הדבר מוכרח'?
ופשוט שאין מכאן כל קושיה על הגר"ק בר שליט"א.

ואדרבא, הקושיה הפוכה מה מביא ראיה משם הר' יצחק יוסף שלי',
וכי יעלה על הדעת דהדבר מוכרח לישא אשה דוקא אז.
כנראה אתה לא יודע מה הולך ברחוב...

- מאות כלות בוכות על כך שהיום המאושר ביותר ביום שלהם נהרס/נדחה/הצטמצם...

- כל התאריכים אחרי תשעה באב מפוצצים ואין מקום בשום אולם כמעט לחתונה...
כך שחתן וכלה שהיום הזה חשוב להם ורוצים לקיים אותו באולם נורמלי, צריכים לעשות זאת בתאריכים הנ"ל.
 
שו"ת יביע אומר חלק ו - אורח חיים סימן מג
אבל אנן דלא כייפינן תלי"ת על משמרתי אעמודה להחזיר עטרה ליושנה להורות כדעת מרן שקבלנו הוראותיו, ולהשוות מנהג עירנו ת"א - יפו כמנהג עיקו"ת ירושלים דדהבא. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים. וכן קיימו וקבלו הרבנים הגאונים רושמי הנישואין, והוקבע המנהג זה שנים רבות, להתיר נישואין לספרדים ועדות המזרח לאחר י"ז בתמוז עד ר"ח אב, ולא עד בכלל, כמ"ש במנהגי ירושלים. והבא לשנות ולהחמיר, חטא רבים נשא, וידו על התחתונה. ושומע לנו ישכון בטח ושמ"ר, ומה' ישא ברכה.
 
שו"ת יביע אומר חלק ו - אורח חיים סימן מג
אבל אנן דלא כייפינן תלי"ת על משמרתי אעמודה להחזיר עטרה ליושנה להורות כדעת מרן שקבלנו הוראותיו, ולהשוות מנהג עירנו ת"א - יפו כמנהג עיקו"ת ירושלים דדהבא. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים. וכן קיימו וקבלו הרבנים הגאונים רושמי הנישואין, והוקבע המנהג זה שנים רבות, להתיר נישואין לספרדים ועדות המזרח לאחר י"ז בתמוז עד ר"ח אב, ולא עד בכלל, כמ"ש במנהגי ירושלים. והבא לשנות ולהחמיר, חטא רבים נשא, וידו על התחתונה. ושומע לנו ישכון בטח ושמ"ר, ומה' ישא ברכה.
וידוע הסיפור שמספר הרב דוד יוסף שליט"א, על ה"עיסקה" שמרן זצוק"ל עשה עם בעלי האולמות...
 
אגב - מעניין מה היתה ההוראה של הרב יצחק לרושמי הנישואין בזמן שכיהן בתפקיד הרה"ר?
האם אז היתה הוראה שניתן לרשום אשכנזים לנישואין בבין המצרים?
שאלתי לגבי רישום אשכנזים.
היבי"א שהבאת מיירי לגבי ספרדים.
שו"ת יביע אומר חלק ו - אורח חיים סימן מג
אבל אנן דלא כייפינן תלי"ת על משמרתי אעמודה להחזיר עטרה ליושנה להורות כדעת מרן שקבלנו הוראותיו, ולהשוות מנהג עירנו ת"א - יפו כמנהג עיקו"ת ירושלים דדהבא. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים. וכן קיימו וקבלו הרבנים הגאונים רושמי הנישואין, והוקבע המנהג זה שנים רבות, להתיר נישואין לספרדים ועדות המזרח לאחר י"ז בתמוז עד ר"ח אב, ולא עד בכלל, כמ"ש במנהגי ירושלים. והבא לשנות ולהחמיר, חטא רבים נשא, וידו על התחתונה. ושומע לנו ישכון בטח ושמ"ר, ומה' ישא ברכה.
 
אגב - מעניין מה היתה ההוראה של הרב יצחק לרושמי הנישואין בזמן שכיהן בתפקיד הרה"ר?
האם אז היתה הוראה שניתן לרשום אשכנזים לנישואין בבין המצרים?
למה להתיר?
רק בשעת הדחק מותר לאשכנזים
(לדעת הגר"י יוסף)
 
איה"נ,
רק כתב
הצג קובץ מצורף 7022
משמע שגם בשאר שנים אפשר להקל להם [ברווקים ורווקות], רק שהשנה ההיתר הוא יותר בשופי.
וכבר הערנו ע"ז למעלה,
בתחילה מביא שגם לאשכנזים כתבו האחרונים שמי שלא קיים מצות פו"ר יכול להנשא בימי אלו.
ומשום מה אח"כ ציין רק לאחרונים שכתבו שאפשר להקל בהכרח גמור או שעת הדחק.
ומאוד מעניין מי הם אותם אחרונים.
 
מה הענין לפרסם בכח נגד הפסק של הרב יצחק שליט"א?
אסור לחלוק עליו?
אחרי שהר' יצחק יוסף (בהגרע"י) הוציא פסק הלכה, כל מי שחולק זה בכוונה ע"מ לחלוק עליו?
כדאי להפסיק עם השטויות האלו.
 
אסור לחלוק עליו?
אחרי שהר' יצחק יוסף (בהגרע"י) הוציא פסק הלכה, כל מי שחולק זה בכוונה ע"מ לחלוק עליו?
כדאי להפסיק עם השטויות האלו.
ודאי שמותר.
אך איך כותב ש"לא מצאנו שום פוסק שהתיר זאת", בשעה שביבי"א ועוד התירו זאת?!
 
שמעתי בשם מורנו הגרש"י זעפראני שליט"א שנשאל מאת אחד מראשי הישיבות על אחד מתלמידיו (ספרדי) שמתחתן בין י"ז בתמוז לת"ב.
ושאל את הרב האם לאפשר לבחורים מהישיבה להשתתף בחתונה, וענה הרב בודאי שאפשר שכך פסק מרן השו"ע. והוסיף לשאול האם בחורים מבני אשכנז יכולים ג"כ להשתתף בחתונה, וענה הרב בודאי שיכולים, כי בזה הולכים אחר החתן והכלה.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית