היתר כהן פצ"ד לגרושה

זו מעלה? ממרן הגראי"ל שמענו שאין בזה שום שבח.

גם אחרי... הולכים רבים.
אני בלומדי בילקוט יוסף ראיתי חכמה ובקיאות זכורני באיסור והיתר ראית חכם אחד מעיין שהתקשה בדבר מה ובילקוט יוסף ענה על זה יישוב הגון כלאחר יד.
כן לפעמים עז חשקו ליישב אביו הגאון זצ"ל ואין נראין הדברים. כמו כן לספר בהיקף גדול כזה עם ריבוי מהדורות גם כל ההערות אינם בגדר החריגה. ומסתבר בפרט שלחלק גדול יש יישוב נאות.
כן יש חריגות כמו הפלזון אבל זה וודאי טעות עריכה כלשהי.
 
אני בלומדי בילקוט יוסף ראיתי חכמה ובקיאות זכורני באיסור והיתר ראית חכם אחד מעיין שהתקשה בדבר מה ובילקוט יוסף ענה על זה יישוב הגון כלאחר יד.
כן לפעמים עז חשקו ליישב אביו הגאון זצ"ל ואין נראין הדברים. כמו כן לספר בהיקף גדול כזה עם ריבוי מהדורות גם כל ההערות אינם בגדר החריגה. ומסתבר בפרט שלחלק גדול יש יישוב נאות.
כן יש חריגות כמו הפלזון אבל זה וודאי טעות עריכה כלשהי.
אתה שם לב שלא ענית על תגובתי.
 
ציטטת את דברי שהגבתי בעניין הפרסום והנהירה אחריו,
וענית על דברים אחרים לגמרי,
כוונתי הייתה שיש עניין להסביר וליישב דבריו סוף סוף מפורסם שהוא תלמיד חכם עליך זה לא עושה רושם וחיזקת משמועה מהרב שטיינמן זצ"ל.
ועלי זה כן עושה רושם מחלוקת בסברא. אמנם לא כל מפורסם אבל רבים הם הת"ח ששיבחו דבריו ואותו ובת"ח מפורסם כזה לטעמי יש עניין ליישב.

כמו כן זה שרבים הולכים לפי פסיקותיו מצריך עיון ולא סתם לדחות דבריו שבזה מציל רבים מעוון.

מחוסר זמן בחרתי להשאיר מחלוקת בסברא והבוחר יבחר גם כי לא נראה לי שאשכנע אותך.

ושבחתי רמת התוכן מהיכירות אישית בלומדי הדברים ושמחמת ההתרשמות האישית של ת"ח שכזה לא יטעה בהרבה דברים פשוטים ויש עניין ליישב.
 
כמו כן זה שרבים הולכים לפי פסיקותיו מצריך עיון ולא סתם לדחות דבריו שבזה מציל רבים מעוון.
בשביל זה צריך לבדוק איכות של הכמות...
ושבחתי רמת התוכן מהיכירות אישית בלומדי הדברים ושמחמת ההתרשמות האישית של ת"ח שכזה לא יטעה בהרבה דברים פשוטים ויש עניין ליישב.
אף אחד לא אמר שכל דבריו הם הבל וריק. (בסוף הרבה מאוצר החכמה נמצא שם...)
הנידון היה אם אפשר להשליך מטעויות חמורות כגון של האשכול הזה, על שאר הדברים, שמא לפעמים נכתבו בשטחיות מסויימת וכדו'.
 
@תפארת @נוריאל עזרא קושיות ושאלות יש על כל אחד מחכמי התורה. מימות משה רבנו ועד ביאת המשיח. וכמאמר החכם "אשרי מי ששגגותיו מועטין" ולא אמר מי שאין אצלו שגגות.
אבל, כאן נכנסת לתמונה תורת החילוק. איזה סוג קושיות ושאלות ותמיהות יש עליהם ועל ספריהם. והדברים פשוטין.
 
אחזור שוב על דברי לעיל:
מספיק אתמול הוא טען על רבי אברהם בן הרמב"ם, שכנראה לא ידע מתי לבוא לשאול את אביו שאלות, והיה מגיע באמצע שהרמב"ם לומד סוגיות אחרות, ולכן הרמב"ם דחאו בדברים אחרים, ודלא כמו שהרב יצחק יוסף היה יודע מתי לגשת לאביו לשאול אותו שאלות...
היעלה על הדעת כך?
 
בשביל זה צריך לבדוק איכות של הכמות...
יש איכות אולי בע"ה אתפנה להראות דוגמאות מקווה שיהיה זמן אי"ה.
אף אחד לא אמר שכל דבריו הם הבל וריק. (בסוף הרבה מאוצר החכמה נמצא שם...)
הילקוט יוסף החל לצאת לדעתי 30 שנה לפני אוצר החכמה ואם כבר הרבה מהאוצר זה מהילקוט יוסף. לרוב החכמים המביאים ממנו.
הנידון היה אם אפשר להשליך מטעויות חמורות כגון של האשכול הזה, על שאר הדברים, שמא לפעמים נכתבו בשטחיות מסויימת וכדו'.
מעניין שגם רבה של בת ים טעה ומחבר הספר לעיל שהביאו מעניין שבאבן ברורה טעו מעניין שהחלקת מחוקק והבית שמואל ועוד ועוד טעו. אלא מה שמדובר כנראה בגיורת כמו שהוא במאירי ושהסבירו בחלקת מחוקק כמו כן נגיד כאן. אם כי סייגתי ואמרתי שצריך באמת לברר מה היה הנדון.
יש טעויות כמו בכל ספר וכן ככל שמתפתחת הטכנולוגיה וסומכים על העתקות באות גם טעויות כמו הפלזון ומן הסתם לא יסמכו יותר בקלות כזו.
 
תפסיקו עם הליצנות
מרן השו"ע אחר שהעידו עשרות אחרונים שקיבלנו הוראותיו ואמר עליו הרמ"א שהחולק עליו כחולק על השכינה - חובה עלינו למשכוני נפשין לתרץ דבריו וזה מה שעשו כל הנו"כ מאז עד היום

אבל במחילה - הגרי"צ עדיין במבחן והוא לא עובר אותו בשום פרמטר, כמויות בלתי נתפסות של הוצאת דברים מהקשרם, עירוב מין בשאינו מינו וכו' שהפורום מלא לעשרות מהם ובקושי מצאתי תשובות מינימליות

אז אל תחליטו קודם על מישהו שהוא פוסק הדור ואח"כ יעקם את ראשו ורובו כדי לתרץ את הנקודת הנחה המוטעית שלו

אתה יכול להיות חסיד שלו והוא האדמו"ר שלך והכל בסדר, אבל אף חסיד לא יצעק שהאדמו"ר שלו הוא גאון הדור ופוסק הדור וכולם יצעקו לו בחזרה "המלך עירום"...
 
תפסיקו עם הליצנות
לא ראיתי בדברי ליצנות.
מרן השו"ע אחר שהעידו עשרות אחרונים שקיבלנו הוראותיו ואמר עליו הרמ"א שהחולק עליו כחולק על השכינה - חובה עלינו למשכוני נפשין לתרץ דבריו וזה מה שעשו כל הנו"כ מאז עד היום
נכון השו"ע חובה עלינו. גם כאן הרשות בידינו, ואם אפשר אתרום חלקי.
אבל במחילה - הגרי"צ עדיין במבחן והוא לא עובר אותו בשום פרמטר, כמויות בלתי נתפסות של הוצאת דברים מהקשרם, עירוב מין בשאינו מינו וכו' שהפורום מלא לעשרות מהם ובקושי מצאתי תשובות מינימליות
אם אתה מכירו רק מהקושיות אולי, אבל הילקוט יוסף הוא חיבור ענק ורחב מלא חוכמה ודעת.
אז אל תחליטו קודם על מישהו שהוא פוסק הדור ואח"כ יעקם את ראשו ורובו כדי לתרץ את הנקודת הנחה המוטעית שלו
אני לא החלטתי כלום מראש, למדתי ילקוט יוסף עוד לפני שאחזתי מה זה מושגים של גדול דור וכדו', בכל אופן אני עומד מאחורי דברי לא ישבתי לאסוף ולסכם אבל אולי אעבור לאט שוב ואכתוב שיכירו יותר. אדרבא נראה לי יותר שיש כאלה שמחפשים אותו בנרות בגלל משקעים שיש להם כנגדו.
אתה יכול להיות חסיד שלו והוא האדמו"ר שלך והכל בסדר, אבל אף חסיד לא יצעק שהאדמו"ר שלו הוא גאון הדור ופוסק הדור וכולם יצעקו לו בחזרה "המלך עירום"...
אתה לא מכיר אותי. אני לא חסיד של הרב יצחק. אבל זה דוגמא טובה כמו שאתה חושב שאני חסיד שלו כי בחרתי להגן עליו פה מסיבותי שלי, ככה אתה חושב שהילקוט יוסף הוא לא בר סמכא, כי אתה כנראה מכירו רק מהקושיות כאן.
 
אדרבה, בגלל גודל התמיהה, הרי ודאי שאין צד של ספק שהוא יחלוק על פסוק בתורה, צריך להסביר כמו שכתב הרב נוריאל.
 
אדרבה, בגלל גודל התמיהה, הרי ודאי שאין צד של ספק שהוא יחלוק על פסוק בתורה, צריך להסביר כמו שכתב הרב נוריאל.
אף אחד לא התכוון שהוא "רצה" לחלוק על התורה, שזה לכאורה אין צל של ספק שלא.
אלא שבגלל שיטת השטחיות והעתק הדבק, התמקד במה שכתבו הפוסקים על כהן פצוע דכא עם גיורת, ודימה כן לנ"ד, ולא שם ליבו שכאן יש תוספת נידון דמיירי בגרושה שהיא בכלל ישראל. וזה נגד התורה.
וזה מה שהעירו עליו העורכים בירחון הנ"ל, ולא עלה על דעתם דברי הנביאות שנאמרו כאן שהכוונה על גיורת שהתחתנה והתגרשה.
ומה קשה לכם להבין שלפעמים משטחיות הוא לא רואה את האמת, וכמו שכתבתי כעת באשכול על להחזיר עטרה ליושנה, ומלא דוגמאות, שמעניין ששם עוד לא כתבת אתה וחברך תשובות אמיתיות!
 
ובמאמר זה (שהובא פעם בפורום) רואים את שיטת כתיבתו בפסקי הלכה, ודי בזה להבין איך קוראות כאלה טעויות!
זה לא הוא. זה המעמד שדחף לו את כל הטקסט...
 
אף אחד לא התכוון שהוא "רצה" לחלוק על התורה, שזה לכאורה אין צל של ספק שלא.
אלא שבגלל שיטת השטחיות והעתק אדבק, התמקד במה שכתבו הפוסקים על כהן פצוע דכא עם גיורת, ודימה כן לנ"ד, ולא שם ליבו שכאן יש תוספת נידון דמיירי בגרושה שהיא בכלל ישראל. וזה נגד התורה.
וזה מה שהעירו עליו העורכים בירחון הנ"ל, ולא עלה על דעתם דברי הנביאות שנאמרו כאן שהכוונה על גיורת שהתחתנה והתגרשה.
ומה קשה לכם להבין שלפעמים משטחיות הוא לא רואה את האמת, וכמו שכתבתי כעת באשכול על להחזיר עטרה ליושנה, ומלא דוגמאות, שמעניין ששם עוד לא כתבת אתה וחברך תשובות אמיתיות!
יכול לא לעלות על דעתם אבל כן הסבירו את החלקת מחוקק אחרים וכן הוא להדיא במאירי לא דברי נביאות. דברי הפוסקים. אתה יכול לברוח לאשכולות אחרים כאן כך נראה לומר.
לא נאה לך הכל טוב, אבל נא אל תזלזל, אני חשבתי הרבה ולא דיברתי בשטחיות, הבאתי לעיל שיש עוד מי שהבינו כך גם בדבריו.
 
ובאשר לאוצר החכמה

באמת עד אז רובו ככולו היה העתקות וסיכומים של כתבי וספרי מרן האבא

אולי חשוב לכם כבודו של ר' יצחק, אבל אנו חשוב לנו יותר כבוד התורה של התורה הקדושה עצמה
תזלזל כאוות נפשך. וללעוג לת"ח שהיה הראשון לציון ורבים מישראל שוחרים לפתחו וגדולי תורה מפורסמים שיבחוהו ככה ברבים זה כבוד תורה? אל תחניף לאף אחד, אמור דעתך, אבל יש זלזול ולעגנות בפורום שמראים שזה ממש לא כבוד תורה במחילה.
 
יכול לא לעלות על דעתם אבל כן הסבירו את החלקת מחוקק אחרים וכן הוא להדיא במאירי לא דברי נביאות. דברי הפוסקים.
מה הם כותבים? שמותר לכהן פצוע דכא לשאת גרושה?!
למה כבודו מתכוין נא להביא צילום או מקור מדויק למה אתה מתכוין.
אתה יכול לברוח לאשכולות אחרים כאן כך נראה לומר.
מי בורח?!
פשוט מצינו את הדיון כאן, ולכן הפניתי אותם לאשכול חדש שכתבתי ולא ראיתי שהתייחסו אליו, עד שציינתי לזה
לא נאה לך הכל טוב אבל נא אל תזלזל אני חשבתי הרבה ולא דיברתי בשטחיות הבאתי לעיל שיש עוד מי שהבינו כך גם בדבריו.
לא כתבתי את המילה שטחיות עליך, אלא על כותב הפסק הנ"ל.
 
מה הם כותבים? שמותר לכהן פצוע דכא לשאת גרושה?!
בדיוק
1766348827262.png
 
יישר כח על הצילום!
בכל מקרה יש הבדל גדול בין ספר נושאי כלים שנסוב על דברי השו"ע שכתב שאסור לפצוע דכא לשאת ישראלית אלא גיורת, ואפילו הוא כהן מותר לשאת גיורת, וע"ז כותב החלקת מחוקק שה"ה גרושה, והוא לא צריך לכתוב דמיירי בגרושה "גיורת", שהרי דבריו הם על דברי השו"ע שכתב כך במפורש שאסור בישראלית, משא"כ שחכם כותב תשובה בהלכה להתיר כהן פצוע דכא לגרושה, ולא כותב דמיירי בגרושה גיורת העיקר חסר מהספר, ופרט כזה עיקרי ומרכזי א"א לפספס בתשובה!, וצריך לציין את זה לפחות בתחילת או סוף התשובה. ולכן אם זה לא כתוב זה בעיה חמורה.
ולפ"ז נפל הסיוע שהביא הרב @נוריאל עזרא מאחרונים אלו.
[ואולי באמת במקרה שלו היה מדובר בגרושה גיורת, אבל בפשטות התשובה זה נראה שלא שם ליבו לפרט זה, והעיקר חסר מהספר, וזה פלא!, ואפילו העורכים של הירחון לא כתבו יישוב זה, ופלא עליהם שפרסמו תשובה זאת אחרי שהרגישו בטעות חמורה זאת, ולפחות היו מבקשים מרבם שיבהיר להם מה התכווין].
 
יישר כח על הצילום!
בכל מקרה יש הבדל גדול בין ספר נושאי כלים שנסוב על דברי השו"ע שכתב שאסור לפצוע דכא לשאת ישראלית אלא גיורת, ואפילו הוא כהן מותר לשאת גיורת, וע"ז כותב החלקת מחוקק שה"ה גרושה, והוא לא צריך לכתוב דמיירי בגרושה "גיורת", שהרי דבריו הם על דברי השו"ע שכתב כך במפורש שאסור בישראלית, משא"כ שחכם כותב תשובה בהלכה להתיר כהן פצוע דכא לגרושה, ולא כותב דמיירי בגרושה גיורת העיקר חסר מהספר, ופרט כזה עיקרי ומרכזי א"א לפספס בתשובה!, וצריך לציין את זה לפחות בתחילת או סוף התשובה. ולכן אם זה לא כתוב זה בעיה חמורה.
ולפ"ז נפל הסיוע שהביא הרב @נוריאל עזרא מאחרונים אלו.
[ואולי באמת במקרה שלו היה מדובר בגרושה גיורת, אבל בפשטות התשובה זה נראה שלא שם ליבו לפרט זה, והעיקר חסר מהספר, וזה פלא!, ואפילו העורכים של הירחון לא כתבו יישוב זה, ופלא עליהם שפרסמו תשובה זאת אחרי שהרגישו בטעות חמורה זאת, ולפחות היו מבקשים מרבם שיבהיר להם מה התכווין].
הרי כתבת ש:
החלקת מחוקק שה"ה גרושה, והוא לא צריך לכתוב דמיירי בגרושה "גיורת", שהרי דבריו הם על דברי השו"ע שכתב כך במפורש שאסור בישראלית
והרי גם הרב יצחק הזכיר בפירוש את דברי השו"ע הנ"ל על ישראלית. וא"כ קיים הסיוע שהבאתי לפי דבריך.

יתר על כן עד שאתה מייתר את השאלה על החלקת מחוקק הרי כבר נתקשו בחלקת מחוקק הנ"ל כפי שהביאו במשנת יוסף שם שהחזון איש ועוד כתבו לחומר הקושיא שהחלקת מחוקק לא מיירי לדינא ושבאמת אסור מצד איסור ישראלית.

ועכ"פ יש שיישבו שמדובר בגיורת וכן נראה כי ככל הנ"ל איתא במאירי וכתב כן בפירוש וכן יישב הרב מאזוז.

אגב אני מתפלא מאוד שחכם כמותך משיג בקול גדול בטרם ראית את מקורות ההלכה ונושאי הכלים על המקום.
 
מי בורח?!
פשוט מצינו את הדיון כאן, ולכן הפניתי אותם לאשכול חדש שכתבתי ולא ראיתי שהתייחסו אליו, עד שציינתי לזה
אם מצינו מצינו אין עניין לדון כאן בדברים אחרים. נחכה עד שמישהו יצליח לברר מול הרב המשיב או השואל פרטי המקרה.
לא כתבתי את המילה שטחיות עליך, אלא על כותב הפסק הנ"ל.
מחילה על אי ההבנה ותודה על ההבהרה.
 
ללא קשר כלל לגופו של איש - אין בתואר הזה חשיבות כל שהיא.
לדעתך. אבל לרבים אחרים כן. וכיוון שכל אותם רבים רואים בו סמכות בגלל כך ומחשיבים דעתו יש לתואר הנ"ל משמעות. אולי כוונתך שהתואר הנ"ל לא מוכיח שמדובר בת"ח? גם זה אינו נכון הציבור החרדי מביא את המועמדים מצידו ע"פ הרבנים שממליצים אמנם על פי כל מיני שיקולים לבד מת"ח אבל לא היו מעמידים מי שאינו ת"ח גדול.
 
ראשי תחתית