היתר ממזרים לשיטת הגר"ע יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
באנר תרומה

כאחד העם

חבר מוביל
הצטרף
20/4/25
הודעות
1,602
ידוע גם מה שהקפיד הרב יצחק על הרב משה שהדפיס יביע אומר ולא התייעץ עמו מה להדפיס ומה להשמיט, ויצא מזה חורבן (איני יודע על מה יצא הקצף):

"וגרם לחורבן ממש". לא נתוודעתי לאיזה חורבן בעקבות יבי''א חי''א. פלא פלאות. לחורבנות אחרים נתוודעתי. וצע''ג מה הפשט בזה. מה קרה?

קשור לתשובה באבן העזר, שלא נזכרו כל הפרטים בשאלה ונגרם מכשול.


יבי"א חי"א זה תשובות וודאיות של מרן הגרע"י זצוק"ל.

יכול להיות אולי שמרן רצה לעבור על חלק מהתשובות לפני שפרסמו אותם - אבל אין ספק ששום מילה לא נכנסה בין השורות כלל וברור לכל אחד.

נכון. אבל עדיין יש הבדל בין תשו' שנכתבו למגירה לבין תשו' שנכתבו לפרסום.

בגלל זה כתבו בהערות למטה איזה תשובות נכתבו ע"מ שיתפרסמו ביביע אומר.


אחרי הציטוטים הרבים שהעלתי פה
אכתוב בקצרה

שהתשובה הנ"ל ביביע אומר חי"א אהע"ז סי' יג - נכתב על זה שזו תשובה שהכינה הרב עובדיה לחלק יא.

ולפיכך- כל מה שנכתב לעיל "שזה גרם לחורבן גדול", וכן "שלא העיקר לעשות כסף"
חוזר א"כ על הרב עובדיה ולא על בנו ר' משה
 
אחרי הציטוטים הרבים שהעלתי פה
אכתוב בקצרה

שהתשובה הנ"ל ביביע אומר חי"א אהע"ז סי' יג - נכתב על זה שזו תשובה שהכינה הרב עובדיה לחלק יא.

ולפיכך- כל מה שנכתב לעיל "שזה גרם לחורבן גדול", וכן "שלא העיקר לעשות כסף"
חוזר א"כ על הרב עובדיה ולא על בנו ר' משה
זאת מנין?
מסתמא מרן הראש"ל יודע מה מדבר
 
חסר פרטים?? מאיפה הבאת את זה
ההבדל שאני יודע על מה אני מדבר, אני דברתי עם הנוגעים בדבר. וד"ל.
ואתה מדבר מהשערות בלבד.
ועוד למה שתאמין למה שכתבו העורכים בהערה שהתשובה נערכה ע"י המחבר לחי"א, ולא למי שמבין הלכתית שאין ספק שחסר פרטים בשאלה.
 
אני לא בקיא כ"כ, אבל יכול להיות שמרן זצוק"ל כתב את התשובה הזאת על מנת שתתפרסם ביבי"א חי"א, ורצה אולי להוסיף/לשנות דברים, ועל זה יצא הקצף.
 
אבל יכול להיות שמרן זצוק"ל כתב את התשובה הזאת על מנת שתתפרסם ביבי"א חי"א, ורצה אולי להוסיף/לשנות דברים, ועל זה יצא הקצף.
תאמין לי
שאין בקיא בכתבי מרן יותר מבנו ר' משה
ואם הוציא את זה כך, סימן שזה הלשון שכתב הר' עובדיה כלשונו וככתבו

אלא מאי- אחרי שיצאו עוררין על תשובה זו ע"י הר' יהודה חטאב, והר' יעקב עדס
אז היו כמה שלא נח להם בהערות החזקות שם, ואמרו המצאה שחסר פרטים
 
מישהו יכול להאמין או ליישב את ההיתר שם?
אז בוא אני יתן לך מקרה יותר מזעזע של היתר ממזרות

הכי גרוע שראיתי באוסף ההיתרי ממזרים


התשובה היא פשוטה- תלוי מאיזה חוג הרב המתיר אם הוא מחוגי המזרחי
אזאי א"כ הוא "מין ואפיקורוס" "ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה"
[עיין ערך ר' גורן]
אך אם הוא מהחוג שלנו אז הכל כשר

עיין כאן ותרווה נחת
 

קבצים מצורפים

תאמין לי
שאין בקיא בכתבי מרן יותר מבנו ר' משה
ואם הוציא את זה כך, סימן שזה הלשון שכתב הר' עובדיה כלשונו וככתבו
למה שנאמין לך.

מישהו הראה לי בזמנו בחיי מרן, הגהות של מרן זצ"ל על גליונות היבי"א ח"ט, אחרי עימוד קודם הדפסה, כמה שינויי לשון והגהות והוספות.

כך שכל עוד שלא יצא ממרן זצ"ל להדפסה, יש לעמוד ולדון עם התשובה מסתדרת עם ההלכה ולא לומר גיבובי מילים בעלמא שאם הוציאו כך אז סימן שזה ככתבו וכלשונו..
 
למה שנאמין לך.

מישהו הראה לי בזמנו בחיי מרן, הגהות של מרן זצ"ל על גליונות היבי"א ח"ט, אחרי עימוד קודם הדפסה, כמה שינויי לשון והגהות והוספות.

כך שכל עוד שלא יצא ממרן זצ"ל להדפסה, יש לעמוד ולדון עם התשובה מסתדרת עם ההלכה ולא לומר גיבובי מילים בעלמא שאם הוציאו כך אז סימן שזה ככתובו וכלשונו..

להאמין לי??
וכי אני קשור לעניין??

יש תשובה בכת"י של הרב עובדיה מוכנה להדפסה שהוציאו, מה אני קשור לעניין
 
אז בוא אני יתן לך מקרה יותר מזעזע של היתרות ממזר

הכי גרוע שראיתי באוסף ההיתרות ממזרים


התשובה היא פשוטה- תלוי מאיזה חוג הרב המתיר אם הוא מחוגי המזרחי
אזאי א"כ הוא "מין ואפיקורוס" "ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה"
[עיין ערך ר' גורן]
אך אם הוא מהחוג שלנו אזאי הכל כשר

עיין כאן ותרווה נחת [או יותר נכון תרווה מרורות ולענה]
מכיר את התשובה הזו, וכבר היה ע"ז מו"מ בכמה מקומות, ונכתב ע"ז קונ' נפלא ע"י הרב יוסף רפאל סאסי שליט"א, ובשמו יקבנו "מוציא אסירים בכושרות" (מצורף), והביא שכבר מרן הגרע"י זיע"א בצוותא חדא עם הגאונים רבי בצלאל ז'ולטי זצ"ל, ורבי אליעזר גולדשמידט זצ"ל, הסתמכו ע"ד ההפלאה למעשה. ע"ש.
 

קבצים מצורפים

כל התירוצים וההפלאה והצירופים היו תקפים בדיוק גם עם המקרה של האח והאחות
אלא מאי לחוגים מסויימים התורה היא לא אמת אלא פוליטית
 
אבל תוסיף את מה שכתבתי גם

כל התירוצים וההפלאה והצירופים היו תקפים בדיוק גם עם המקרה של האח והאחות
אלא מאי לחוגים מסויימים התורה היא לא אמת אלא פוליטית
כל הנושא עם היתר האח ואחות הוא בגלל שטענו שהתחייב לגולדה מאיר "לדאוג" להיתר אם ימונה.
 
להלן המכתבים שפורסמו אז


מכתב על הר' גורן א.JPG
מכתב על הר' גורן ב.JPG



מכתב על הר' גורן ג.JPG



מכתב על הר' גורן ה.JPG
 
כל הנושא עם היתר האח ואחות הוא בגלל שטענו שהתחייב לגולדה מאיר "לדאוג" להיתר אם ימונה.
אכן כן. גדולי ישראל דאז, לא השיבו לו על הראיות וההוכחות שלו להתיר. אלא הסתכלו על זה שלהיתר היה מגמה למינוי שלו.
ולכן במכתבים של גדולי שציין כאחד העם לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין שיש כאן היתר ממזרים.
 
ולכן במכתבים של גדולי שציין כאחד העם לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין שיש כאן היתר ממזרים.
נכון
וכיון שיש כאן "היתר ממזרים" לא התייחסו לגופו של הלכה אלא לגופו של עניין

ובפרט בתשובה שהעליתי לעיל,

כי תמיד מה שהיו עושים לפחות- הוא להפקיע את הקידושין ע"י פסילת העדים וכד' [וכן מה שניסה לעשות הר' גורן לפסול הגירות וכד']

אך במקרה שם [בשו"ת הראשון לציון] בלי שום פסילת הקידושין ובלי כלום, "היתר ממזרים" פשוטו כמשמעו.
 
טענות כמו שלך טענו גם על מרן הגרע"י זיע"א, ומן שמיא קא זכו ליה שרבבות אלפי ישראל הולכים לאורו.

כך הוא גם בשו"ת שמש ומגן שו"ת שמע שלמה שו"ת שערי ציון. וכן הוא בספרי השו"ת שמוספים עוד צירופים לחזק ולבסס את הפסק.
 
במקרה שם [בשו"ת הראשון לציון] בלי שום פסילת הקידושין ובלי כלום, "היתר ממזרים" פשוטו כמשמעו.

תשובה זאת הייתה למראיתם של כמה וכמה דיינים שהסכימו עם תשובה זאת, וכן מרן הגרע"י זצוק"ל עבר והסכים עם דבריו.
איך אתה מיעז להתבטא בצורה כזאת "היתר ממזרים" פשוטו כמשמעו!?
 
כבר הסבירו לך שצעקו על היתר ממזרים כי זה היה תלוי במינוי. תתיר תקבל, לא תתיר לא תקבל.
אבל אתה שוב ממחזר את טענותיך לשוא.

צודק, עיקר ההתקפה נגדו זה משום מה שהזכרת.
הוא הוציא ספר שלם על ההיתר של האח והאחות, ולא ראיתי מי שישב להשיב על היתריו.
 
לפי הצירופים הנ"ל - אין שום "ממזרים" בעולם

סתם יש איסור ממזרים בתורה לחינם, כי אין אפשרות בעולם לאסור ממזר באף מקרה

פשוט - בכל מקרה נעשה הצירופים הנ"ל ונתיר את כל איסורי תורה
 
ראשי תחתית