אז יש קצת מחלוקות בין הרב עובדיה לחיד"א, זה לא הופך פסיקתו למחודשת על פי רוב1. החיד''א פוסק כמו האר''י, הרב עובדיה לא. הנה לפחות 100 מחלוקות בהלכה, במשפט אחד... ויש עוד המון דברים...
2. זכותו המלאה של הציבור לבחור אם רוצה לפסוק כמו הבא''ח או הגרע''י, ועל זה אני לא חולק... וכנראה שרוב הציבור העדיף את הרב עובדיה, מה לעשות, הציבור לא אוהב חומרות, וגם מאוד נקשר לדמותו הגדולה...
3. זה שהוא חידש, זה לא אומר שהוא החזיר שיטה ישנה שנכחדה מן העולם, ובא והחזיר אותה, זה לא קשור... גם לא קשור לכל המפעל האדיר שלו בחינוך ובתנועת ש'ס ועוד...
הבית יוסף בעצמו פוסק כמו הקבלה בעשרות רבות של מקומות, וכך פסקו המון שקדמו לבן איש חי, ובניהם החיד''א ור' חיים פלאג'י ועוד ועוד
4. החיד''א לא כותב כן להדיא. אבל הוא מחמיר בכמה וכמה מקומות נגד השו''ע, בלי קשר ל'יש ויש'.
הפופולריות נובעת גם מזה שהרבה מאוד שלא מחויבים לבן איש חי כמנהג אבות רואים ברב עובדיה סמכות יוצאת דופן שהציעה אלטרנטיבה לפסקיו על בסיס מקורות ההלכה
שום דבר לא נכחד ממש, עכ"פ הוא ייצר דיון גדול סביב הגישה הספרדית שלפניו לא הייתה כל כך בשימוש... אבל יותר מהכל, הוא הרבה לומדי תורה ספרדים שעוסקים במורשת הספרדית וחלקם מתווכחים איתו... וזה הישג גדול שהוא הביא לעולם הספרדי ולמורשתו
מעניין לראות רשימה מפורטת. עכ"פ הנושא היה אם פסקי הרב עובדיה הם חידוש על פי רוב, ואני עדיין לא חושב שאפשר לקבוע זאת ע"פ נתון כזה או אחר שהוזכר למעלה. ייתכן והבן איש חי מתאים יותר לפסיקת החיד"א ואיני בטוח בכך, אבל מכאן ועד לקביעה הנ"ל יש הרבה. יותר חשוב לזכור שפסקי הרב עובדיה הם הרבה מעבר לדברי הריבות עם הבן איש חי או מנהגי מרוקו וכו' (שזכו גם הם לעדנה גם בזכות התנגדותו וכו'), הוא פשוט פתח אלפי נושאים בכל חלקי הש"ע ודן בהם ע"פ קשת רחבה של מקורות שזכו לעדנה בעקבות דיוניו.
נערך לאחרונה: