גם אני מצטרף למה שנכתב לעיל ששמעתי מכמה אנשים נאמנים ומסתברא מילתא, שהרבנים הנ"ל לא חתמו על מכתב שקיבלנו הוראות הרב יצחק יוסף, אוי לדור שכך עלה בימיו ואנשים תמימים מאמינים ומנופפים בזה.
וכשנכנסתי בחג הפורים לביתו של הגרש"י זעפראני ושאלתיו אם יוצאי מרוקו צריכים להמשיך במנהגים, נענה שאם רוב הבית הכנסת הם יוצאי מרוקו עליהם לברך על ההלל בראש חודש, ואז אמר לי שחתנו ר' משה כהן מנתיבות הוא מרוקאי ונוהג לברך על ההלל.
וכן ידוע שרבי עמנואל טולידאנו אוחז שצריך לשמור המנהגים.
וכשלמדנו בישיבה (בית שמעיה) ושאלתי את מורינו רה"י הגאון רבי שלמה אנגלנדר שליט"א אם זה נכון לשמור על מנהגי מרוקו והאם זה נכון שהמרוקאים למדו את המנהגים שלהם מהחבדניקים, אמר לי בזה הלשון והרים את הטון בצעקה ממש "זה שקר". והמשיך כתורף הדברים הבאים, המנהגים של המרוקאים כדומים עוד מזמן הרי"ף והרמב"ם והמשיך עוד בדברים שאיני זוכר כרגע, ולזה יקרא שהוא משכנז בחורים שאומר להם לשמור על מנהגי אבותיהם, מה שייך בזה שיכנוז?
וכששאלתי ל 13 מבני השיעור כמו מי הם הולכים? ענו לי כהגר"ע יוסף, ואחרי שרק התחלתי לשאת ולתת איתם למה הם לא שומרים על המנהגים, התברר שהם אפילו לא מודעים לזה שיש מנהגים חוץ מזה שאבותינו היו עונים עליהם שלום והיו מברכים על ההלל, הם לא יודעים את ההלכה. עוד היו אומרים קיבלנו הוראות מרן וכשהייתי מדבר איתם מה זאת אומרת קיבלנו וכו' מצאתי עצמי יודע את דעתו של מרן בעל היבי"א זיע"א יותר טוב מהם כעשרת מונים ואז התברר שההורים שלהם או בעלי בתים או בעלי תשובה שלא יודעים כלום חוץ מפסיקות גאו"ע מרן בעל היבי"א זיע"א וזצוק"ל
שמעתי אומרים שלרב דוד יוסף יש שתי חתנים מרוקאים ומאז שהם התחתנו עם בנותיו הפסיק הגר"ד יוסף לאכול בביתו בפסח אורז, וכששאלו אותו למה להוציא את האורז ולא מספיק שהחתנים ימנעו מלאכול, ענה להם הגר"ד שאם זה המנהג שלהם טוב שלא יתירו המנהג ושלא יתחספסו ביר"ש שלהם, וזה דרכה של תורה שהגם שפוסק כהגר"ע זיע"א, יודע שהתורה רחבה מיני ים וכל הרוצה יבוא ויטול.
ויש עוד מה להאריך בכגון דא.
ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.