כשרות בד״ץ בית יוסף

יכול להיות שהמסמכים האלה נכונים ולכן הוא לא תבע...
המסמכים האלה אומרים שאסור לאכול בית יוסף?
אם הנידון היה בחברה של מכונות כביסה שאחת למאה מכונות היא מתפוצצת ועושה קצר בבית שמוביל לשריפה,
נראה שלא היו שואלים את השאלה הזאת.
אפי' לא אם היה מדובר באחד לאלף.
 
נערך לאחרונה:
אין טעם ללכלך אבל אם יש אינסטלטור גרוע שאתה יודע שעושה עודה גרועה ואחיך רוצה לשכור אותו,
מותר לך להגיד לאחיך?
לא מותר, אתה חייב להזהיר אותו ולהגיד לו את הלשון הרע הזה ולא לשכוח להגיד לפני זה לשם ייחוד של לא תעמוד על דם רעך.
נכון, ולכן בכל פעם שאני מפרסם מסמכים נגד בית יוסף אני מכוון לשם מצווה! שתהיה עם כוונה. אני אומר גם לשם יחוד, ואז מעלה גריסים לפסח בהכשר ב"י, גבינות גאודה, בעיות בניקור, וגרוע מכל - בהשקפה!
 
איך אמר פעם אדם חכם
בעיקרון אני לא סומך על אף אחד על בד"ץ עד"ח אני סומך בדיעבד,
בעופות ובשר גם על בדץ אני לא סומך.
 
אם הנידון היה בחברה של מונות כביסה שאחת למאה מכונות היא מתפוצצת ועושה קצר בבית שמוביל לשריפה,
נראה שלא היו שואלים את השאלה הזאת.
אפי' לא אם היה מדובר באחד לאלף.
בשביל לומר מה אסור ומה מותר צריך ללמוד לפחות רוב יורה דעה!
לא מספיק לאמץ את הרכילות השלטת.
 
בשביל לומר מה אסור ומה מותר צריך ללמוד לפחות רוב יורה דעה!
לא מספיק לאמץ את הרכילות השלטת.
אני לא למדתי יורה דעה ואני לא זה שאו' מה אסור,
רק חשוב שהחלק הטכני והמעשי יהיה גלוי לכולם והבוחר יבחר.
אגב בין האסור למותר יש משהו שנקרא שטח אפור שזה או' מותר אבל.
אז גם אם מותר זה לא או' שזה לכתחילה.
 
איך אמר פעם אדם חכם
בעיקרון אני לא סומך על אף אחד על בד"ץ עד"ח אני סומך בדיעבד,
בעופות ובשר גם על בדץ אני לא סומך.
מה זה "אני" לא סומך. התורה האמינתו, גדולי ישראל אוכלים? מה הטירוף הזה?
אולי צ"ל "איך אמר, פעם אדם חכם"
 
מה זה "אני" לא סומך. התורה האמינתו, גדולי ישראל אוכלים? מה הטירוף הזה?
אולי צ"ל "איך אמר, פעם אדם חכם"
מצינו בהרבה גדולי ישראל שהיה להם שוחט פרטי,
והוא שוחט עם אנשים שהוא מכיר ומולח לבד,
למה טירוף אם אפשר לאכול עוף שכשר מאה אחוז למה לאכול 99%?
זה הגישה שלו, וזה יפה מאד
אגב אחד המעלות שלהם זה שבאים עם עוד כשרות ומה שקורה ה ככה הרי גם הכשרות הכי טובה לא יכולה להחמיר את כל השיטות כי אז העוף יעלה מאה שקל לקילו,
אז יש מקום הפסד ויש עוד מלא קולות,
הם את כל מה שלא חלק מאה אחוז מעבירים לכשרות שאיתה הם הולכים,
ומתוך מאה פרות הם לוקחים רק ארבע כל השאר משאירים להכשר,
תגיד באתרוגים לא היית חולם להיות זה שבורר הראשון מתוך המאה אתרוגים?
 
אני לא למדתי יורה דעה ואני לא זה שאו' מה אסור,
רק חשוב שהחלק הטכני והמעשי יהיה גלוי לכולם והבוחר יבחר.
אגב בין האסור למותר יש משהו שנקרא שטח אפור שזה או' מותר אבל.
אז גם אם מותר זה לא או' שזה לכתחילה.
לדעתי צריך לעשות לך (בנושא הזה, בשאר אתה נראה אברך טוב וירא שמים) איזה אייקון קטן בצד כמו "מקודם" - אז משהו "אני בא עם דעות ולא עם ידיעות".

עד שזה יקרה - אז אתה בעצם מסכים שאתה לא יודע הלכות כשרות? זו כבר התקדמות. הלכות לשון הרע והוצאת שם רע אתה יודע? אני מניח שלא. הייתי ממליץ לך ללכת ללמוד את שתיהם טוב טוב ואז לחזור להמשך הדיון. אחרי שתברר קצת גם את המציאות בשטח ולא את השמועות של המתחרים שחלק לא נכון וחלק נכון אבל לא רלוונטי. הרבה הצלחה.
 
לדעתי צריך לעשות לך (בנושא הזה, בשאר אתה נראה אברך טוב וירא שמים) איזה אייקון קטן בצד כמו "מקודם" - אז משהו "אני בא עם דעות ולא עם ידיעות".
אתה שוב מתחמק מלענות תשובות ורק מתמקד בפסילות אישיות,
אמרתי לך אם כל כך חשוב לך כבודו של ההכשר תתמקד במה שאנשים טענו,
זה הרבה יותר ישכנע את האנשים מאשר לדון אם אני יודע הלכה או לא,
אותי אתה יכול למחוק כי אני באמת לא למדתי יורה דעה, אבל אנשים טענו פה טענות תענה להם נורמלי.
 
אתה שוב מתחמק מלענות תשובות ורק מתמקד בפסילות אישיות,
אמרתי לך אם כל כך חשוב לך כבודו של ההכשר תתמקד במה שאנשים טענו,
זה הרבה יותר ישכנע את האנשים מאשר לדון אם אני יודע הלכה או לא,
אותי אתה יכול למחוק כי אני באמת לא למדתי יורה דעה, אבל אנשים טענו פה טענות תענה להם נורמלי.
מקריאה של כל השרשור יוצא דבר אחד
הגם שהרב @מרנן ורבנן מבכירי הפורום ובר דעת גדול
בענין של בית יוסף הוא עקשן כפרד, ואינו מוכן לשמוע כל טענה סבירה ונורמלית. ולכל דבר יש לו עשרות תירוצים בדר"כ נטולי הגיון ודעת.
אקוה, שאני טועה, שלא חל עליו הדין של וניטמטם , רח"ל. וככה נראה משאר הודעותיו בפורום ששכלו בהיר וצח כשלג, ורק בנושא זה תונבא הוא דנקיט ליה.
 
מקריאה של כל השרשור יוצא דבר אחד
הגם שהרב @מרנן ורבנן מבכירי הפורום ובר דעת גדול
בענין של בית יוסף הוא עקשן כפרד, ואינו מוכן לשמוע כל טענה סבירה ונורמלית. ולכל דבר יש לו עשרות תירוצים בדר"כ נטולי הגיון ודעת.
אקוה, שאני טועה, שלא חל עליו הדין של וניטמטם , רח"ל. וככה נראה משאר הודעותיו בפורום ששכלו בהיר וצח כשלג, ורק בנושא זה תונבא הוא דנקיט ליה.
א. תודה על המחמאות.
ב. לגבי בית יוסף - להלן:

יש טענות שלדעתי פשוט לא קיימות במציאות, ויש טענות שכן קיימות, אבל הן קיימות בכל מערך כשרות באותה מידה, וחלקן בכלל לא רלוונטיות להלכה.
למה אני סומך על בית יוסף? כי אני מכיר גם את השטח וגם את ההלכה (יותר את השטח ופחות את ההלכה – אבל גם אותה אני מכיר מספיק כדי להבין מה נחשב תקלה רלוונטית, ומה לא).

אם תשים לב, רוב מה שמדובר פה – כמו בעוד פורומים – זה שמועות וחצאי שמועות, או "מישהו סיפר לי שהוא מכיר מישהו שלא אוכל". אותי זה מרגש כמו מישהו שיבוא אליי בשתיים בצהריים באמצע הקיץ ויגיד לי שעכשיו לילה – אני אחייך ואמשיך ללכת. אז למה אני כן מגיב על בית יוסף ולא על הטענה שהשמש לא זורחת? פשוט – כי אף אחד לא באמת משתכנע שהשמש לא זורחת. אבל על כשרות – תעמולה כן עובדת, וכשמשהו נאמר מספיק פעמים – גם אם הוא לא מבוסס – הוא מתחיל להשפיע.

יש גם מיעוט טענות שכן קרו, אבל גם הן לא משפיעות על השאלה האם מותר לאכול מהכשרות הזו להלכה – גם לצדיקים הכי גדולים.

אם תרצה הסבר יותר מפורט – תזכיר לי בהזדמנות.
 
א. תודה על המחמאות.
ב. לגבי בית יוסף - להלן:

יש טענות שלדעתי פשוט לא קיימות במציאות, ויש טענות שכן קיימות, אבל הן קיימות בכל מערך כשרות באותה מידה, וחלקן בכלל לא רלוונטיות להלכה.
למה אני סומך על בית יוסף? כי אני מכיר גם את השטח וגם את ההלכה (יותר את השטח ופחות את ההלכה – אבל גם אותה אני מכיר מספיק כדי להבין מה נחשב תקלה רלוונטית, ומה לא).

אם תשים לב, רוב מה שמדובר פה – כמו בעוד פורומים – זה שמועות וחצאי שמועות, או "מישהו סיפר לי שהוא מכיר מישהו שלא אוכל". אותי זה מרגש כמו מישהו שיבוא אליי בשתיים בצהריים באמצע הקיץ ויגיד לי שעכשיו לילה – אני אחייך ואמשיך ללכת. אז למה אני כן מגיב על בית יוסף ולא על הטענה שהשמש לא זורחת? פשוט – כי אף אחד לא באמת משתכנע שהשמש לא זורחת. אבל על כשרות – תעמולה כן עובדת, וכשמשהו נאמר מספיק פעמים – גם אם הוא לא מבוסס – הוא מתחיל להשפיע.

יש גם מיעוט טענות שכן קרו, אבל גם הן לא משפיעות על השאלה האם מותר לאכול מהכשרות הזו להלכה – גם לצדיקים הכי גדולים.

אם תרצה הסבר יותר מפורט – תזכיר לי בהזדמנות.
מבין לליבך, ומזדהה עם כאבך.
לצערי הגדול, אני מודיעך כי לאחר בירור שנים רבות בהיכרות קרובה עם הרבה אנשי שטח, ומבירור שאני מוכן לאומרו בשעת נעילה של יוהכ"פ, נוכחתי בבירור מוחלט שהכל הפקרות גמורה, ואין שום היתר לסמוך עליהם, פחות מרבנות מקומית.
כבר כתבתי 50 פעם, שאפשר לבדוק זאת בכל מסעדה מזדמנת, שיש מוכר חילוני, ואין שום השגחה מינימלית.
אני מעיד שראיתי זאת בעצמי עשרות עשרות פעמים.
בא נעצור כאן. מעריך אותך מאוד, אבל זו האמת הפשוטה והטהורה, שראיתי בעיני בכאב גדול ועצום.
 
מבין לליבך, ומזדהה עם כאבך.
כאבי?
לצערי הגדול, אני מודיעך כי לאחר בירור שנים רבות בהיכרות קרובה עם הרבה אנשי שטח, ומבירור שאני מוכן לאומרו בשעת נעילה של יוהכ"פ, נוכחתי בבירור מוחלט שהכל הפקרות גמורה, ואין שום היתר לסמוך עליהם, פחות מרבנות מקומית.
כבר כתבתי 50 פעם, שאפשר לבדוק זאת בכל מסעדה מזדמנת, שיש מוכר חילוני, ואין שום השגחה מינימלית.
אני מעיד שראיתי זאת בעצמי עשרות עשרות פעמים.
זה מה שאמרתי - אתה מסתמך על אנשי שטח על שמועות על דברים שיש בכל מקום ועל דברים שלא רלוונטים להלכה. זה בגדול.
אבל כמו שאמרת -
בא נעצור כאן. מעריך אותך מאוד,
זה לא הולך לשום מקום ככל הנראה
 
זה מה שאמרתי - אתה מסתמך על אנשי שטח על שמועות
כתבתי פעם פעמיים ושלוש.
בדקתי בעצמי עשרות עשרות פעמים,
ודיברתי באופן אישי בצורה מקיפה ובבירור עיקש עם למעלה מיותר מ15 משגיחי שטח שהעידו בפני עובדות חמורות מאוד מאוד מאוד שאכמ"ל.
אני לא יכול להיחשף לגמרי.
אבל אני מדבר עובדות חמורות שא"א להעלות על הדעת.
לא שמועות. לא!!!
נעצור כאן.
החשש שמא יסמכו על כבוד תורתו, ויחשבו שמא ואולי מותר לסמוך על גוף זה כאילו ויש בו איזה צד של דמיון של הכשר, הוציאני לפנים ממחיצתי לטרוח ולכתוב זאת שוב ושוב.
ובזה יצאתי ידי חובתי.
ועכשיו באמת נעצור כאן.
 
א. תודה על המחמאות.
ב. לגבי בית יוסף - להלן:

יש טענות שלדעתי פשוט לא קיימות במציאות, ויש טענות שכן קיימות, אבל הן קיימות בכל מערך כשרות באותה מידה, וחלקן בכלל לא רלוונטיות להלכה.
למה אני סומך על בית יוסף? כי אני מכיר גם את השטח וגם את ההלכה (יותר את השטח ופחות את ההלכה – אבל גם אותה אני מכיר מספיק כדי להבין מה נחשב תקלה רלוונטית, ומה לא).

אם תשים לב, רוב מה שמדובר פה – כמו בעוד פורומים – זה שמועות וחצאי שמועות, או "מישהו סיפר לי שהוא מכיר מישהו שלא אוכל". אותי זה מרגש כמו מישהו שיבוא אליי בשתיים בצהריים באמצע הקיץ ויגיד לי שעכשיו לילה – אני אחייך ואמשיך ללכת. אז למה אני כן מגיב על בית יוסף ולא על הטענה שהשמש לא זורחת? פשוט – כי אף אחד לא באמת משתכנע שהשמש לא זורחת. אבל על כשרות – תעמולה כן עובדת, וכשמשהו נאמר מספיק פעמים – גם אם הוא לא מבוסס – הוא מתחיל להשפיע.

יש גם מיעוט טענות שכן קרו, אבל גם הן לא משפיעות על השאלה האם מותר לאכול מהכשרות הזו להלכה – גם לצדיקים הכי גדולים.

אם תרצה הסבר יותר מפורט – תזכיר לי בהזדמנות.
א. יישר כח, כי עד עכשיו לא ביארת את דעתך בצורה מפורטת כמו שעשית עכשיו.
ב. אתה מכיר את השטח בעופות ובשרים או גם במסעדות? והאם אתה מכיר במפעלי תעשייה גדולים דוגמת עילית ואוסם? והאם אתה מכיר את השטח בחו"ל?
 
ראשי תחתית