תרומה לעזרא

כשרות בד״ץ בית יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
יש יותר מידי הרבה עובדות, מגובות במסמכים, תמונות, הקלטות שהובאו באשכול זה. אתה סתם מסנגר.
הובאו כאן עדויות מכלי ראשון, כל סיפוריך הם היפך הגמור מקלא דלא פסיק שמצוה לחוש לו.
כפי המבואר ביבמות כה. ובפוסקים באבן העזר סימן י"א, דין קדל"פ אינו נאמר במקום שיש אויבים, והוסיפו הפוסקים שכן הוא במקום שיש בעלי לשון הרע, יראה כבודו ביד אהרן שם.
 
כפי המבואר ביבמות כה. ובפוסקים באבן העזר סימן י"א, דין קדל"פ אינו נאמר במקום שיש אויבים, והוסיפו הפוסקים שכן הוא במקום שיש בעלי לשון הרע, יראה כבודו ביד אהרן שם.
א. למיחש מיהא בעי.
ב. לכל הכשר יש אויבים [אני מאמין שבית יוסף היה שמח לפוצץ איזה פרשייה של חלב על העדה החרדית], ואם יוצא מסמכים מגובים מתועדים רשמיים של הרבנות רק על הכשר בית יוסף, אני לא חושב שזה בגדר קול בלבד שכאשר יש אויבים לא מאמינים.
 
א. למיחש מיהא בעי.
ב. לכל הכשר יש אויבים [אני מאמין שבית יוסף היה שמח לפוצץ איזה פרשייה של חלב על העדה החרדית], ואם יוצא מסמכים מגובים מתועדים רשמיים של הרבנות רק על הכשר בית יוסף, אני לא חושב שזה בגדר קול בלבד שכאשר יש אויבים לא מאמינים.
לגבי טענתך הראשונה, זאת מנין לך? הרי המקבל לשון הרע ראוי להשליכו לכלבים, וגם ודאי שלא לספר לאחרים. האם יש לך מקור שצריך לחוש ולחזק את ידיהם של בעלי לשון הרע? והסוגיא ביבמות מדברת לגבי למיחש. וגם בדבר שאילו הוא נכון איני חושב שיש מישהו שסבור שאסור לאכול מן הדין הגמור אפילו רבנות גרידא, קל וחומר לזה, ואם כן, למיחש בדברים שאין בהם איסור ודאי לא שמענו.
לגבי טענתך השניה, הדברים נכונים שכל אומן שונא את בני אומנותו, אבל נקל לי ולך לשער אם היו מפוצצים סיפור כגון זה על כשרויות אחרות היאך הדברים היו מתגלגלים. אפשר לדמיין ביחד, תחילה היתה יוצאת מודעה מטעם גוף הכשרות על תקלה חמורה שלצערם אירעה, ושהיא כמובן בבדיקה וכו', ולאחר מכן היו מפרסמים פרשנות שלימה למה שאירע כך שהגוף יהיה כמעט נקי מכל אשמה (אלא המפעל, הסדרן, האחראי בנמל, יצרן האריזות וכו וכו), ולסיום הבטחה שינקטו צעדים על מנת שמקרה כגון זה לא יישנה. אפשר לסיים "סוף ציטוט".
ועל זה וכיוצא בזה אמר שלמה: פתי, יאמין לכל דבר. או שהוא יאמין שאכן כך הם פני הדברים, הוא שהוא יאמין שכיון שזה חשוב להם אז הם ימנעו בעיות. אשרי המאמין.
לעומת זאת, יש מערכת כשרות שמתחילה לא עובדת בקו כזה של ליצור רושם מושלם, (אולי באמת כי קהל היעד העיקרי שלה אינו מחפש את זה), אבל כל עוד במערכת ישנם אנשים רבים יראי שמים שרוצים לנהוג כדין, אין שום סיבה בעולם להניח שהם מזניחים ומזחיחים את המוטל עליהם.
מי שמאמין בניסים 😉(באוירה טובה) אולי יאמין שיקרה גם נס כאן ושבאמת גופי הכשרות יכולים להתמודד עם כל תקלה אפשרית, אבל בינתיים אין מה לעשות ואנחנו מסתמכים, כדין, על ההנחיות האלוקיות במותר ובאסור.
בנוסף, אספר לך, שאני שמעתי כבר זה כמה פעמים מאנשים בבד"צ בית יוסף טענות משמעותיות על גופי כשרות נחשבים, אבל הם לא טורחים לספר אותם, ואפילו כשהם סיפרו אותם הייתי צריך להצליב מידע כדי לדעת במי ובמה מדובר. כך שההנחה הבסיסית שהם היו מעוניינים להפיץ את הסיפור מוטלת בספק. והסיבה לחילוק הטבעים בזה ידועה.
 
ומה קרה בברמן תשפ"ה?
לא אפו חמץ, היו פעולות אחזקה בלבד. ההר הוליד עכבר. אם יש לך תיעוד שאפו חמץ תעלה ונשמח כולנו, אבל אין לך תיעוד כי זה לא היה [אחרת העדה החרדית היתה מורידה את ההכשר, כבר היה לעולמים].
לגבי טענתך הראשונה, זאת מנין לך? הרי המקבל לשון הרע ראוי להשליכו לכלבים, וגם ודאי שלא לספר לאחרים. האם יש לך מקור שצריך לחוש ולחזק את ידיהם של בעלי לשון הרע? והסוגיא ביבמות מדברת לגבי למיחש. וגם בדבר שאילו הוא נכון איני חושב שיש מישהו שסבור שאסור לאכול מן הדין הגמור אפילו רבנות גרידא, קל וחומר לזה, ואם כן, למיחש בדברים שאין בהם איסור ודאי לא שמענו.
עין חפץ חיים כלל ו' שצריך לחשוש ולהישמר, ואם שמע לשון הרע על חטאים צריך להישמר מהם.
אמנם אסור לשנאותם בעבור הלשון הרע הזה, אך צריך לחשוש ולהישמר מפניהם.
לגבי טענתך השניה, הדברים נכונים שכל אומן שונא את בני אומנותו, אבל נקל לי ולך לשער אם היו מפוצצים סיפור כגון זה על כשרויות אחרות היאך הדברים היו מתגלגלים. אפשר לדמיין ביחד, תחילה היתה יוצאת מודעה מטעם גוף הכשרות על תקלה חמורה שלצערם אירעה, ושהיא כמובן בבדיקה וכו', ולאחר מכן היו מפרסמים פרשנות שלימה למה שאירע כך שהגוף יהיה כמעט נקי מכל אשמה (אלא המפעל, הסדרן, האחראי בנמל, יצרן האריזות וכו וכו), ולסיום הבטחה שינקטו צעדים על מנת שמקרה כגון זה לא יישנה. אפשר לסיים "סוף ציטוט".
שטויות. אם היתה כזאת פרשייה [כמו פרשיית החלב] על בד"ץ העדה החרדית או שארית ישראל, ההכשר היה נסגר.
הציבור האשכנזי אינו סלחן בכלל, ואינו סומך על כשרות מסוימת רק כי רב פלוני כתוב על החותמת.
אם היה קורה דבר כזה לבד"ץ העדה החרדית, בד"ץ בית יוסף היו טורחים לפרסם את זה בכלי התקשורת, ושארית ישראל ומחזיקי הדת [שידוע שגם הם מסוכסכים עם העדה"ח] היו מוציאים כרוזים של רבנים נגד, והמקוה בזופניק צהלה ושמחה.
ועל זה וכיוצא בזה אמר שלמה: פתי, יאמין לכל דבר. או שהוא יאמין שאכן כך הם פני הדברים, הוא שהוא יאמין שכיון שזה חשוב להם אז הם ימנעו בעיות. אשרי המאמין.
לעומת זאת, יש מערכת כשרות שמתחילה לא עובדת בקו כזה של ליצור רושם מושלם, (אולי באמת כי קהל היעד העיקרי שלה אינו מחפש את זה), אבל כל עוד במערכת ישנם אנשים רבים יראי שמים שרוצים לנהוג כדין, אין שום סיבה בעולם להניח שהם מזניחים ומזחיחים את המוטל עליהם.
מי שמאמין בניסים 😉(באוירה טובה) אולי יאמין שיקרה גם נס כאן ושבאמת גופי הכשרות יכולים להתמודד עם כל תקלה אפשרית, אבל בינתיים אין מה לעשות ואנחנו מסתמכים, כדין, על ההנחיות האלוקיות במותר ובאסור.
יש תקלות שהם קו אדום, הביאו פה עדויות על חלב וחמץ בפסח, איסורי כריתות, אף הכשר לא נפל בזה. [ואם נפל ואנחנו לא יודעים - הנסתרות לה' אלוקינו].
אם נדע גם על הכשר אחר - אנחנו נימנע. מה הטעם שיצאת כל כך לסנגר עליהם אחרי שנכשלו מספר פעמים באיסורי כרת?????????
בנוסף, אספר לך, שאני שמעתי כבר זה כמה פעמים מאנשים בבד"צ בית יוסף טענות משמעותיות על גופי כשרות נחשבים, אבל הם לא טורחים לספר אותם, ואפילו כשהם סיפרו אותם הייתי צריך להצליב מידע כדי לדעת במי ובמה מדובר. כך שההנחה הבסיסית שהם היו מעוניינים להפיץ את הסיפור מוטלת בספק. והסיבה לחילוק הטבעים בזה ידועה.
שקר וכזב, לו רק היו יכולים ודאי שהיו עושים זאת כדי שלא יאשימו תמיד רק אותם. אתה לא שמעת את זה מאף איש בבית יוסף, או ששמעת אבל הם שיקרו עליך ורימאו אותך כמו שהם מרמים את כל עם ישראל עם ההכשר הפיקטיבי שלהם.
 
המדיניות שהונחתה על ידי הרב היתה להציל ממכשול, גם במקומות שאינם נוהגים כשורה, והוא כתב אותה באריכות בכמה מקומות בספריו.
אז הבד"ץ הנ"ל משקרים?

מהדרין מן המהדרין

מרן זצוק"ל נודע בשערים המצוינים בהלכה בכוחו הגדול לפסוק ב'כוחא דהיתרא', ולהכריע לקולא במידת האפשר. אלא שלמרות זאת, בכל הנוגע לבד"צ בית יוסף, קבע מרן גישה שונה לחלוטין: "כשרות בד"צ נועדה עבור צבור המהדרין בכשרות", אמר. "בזה אין כל מקום לסמוך על קולות, ספיקות וצירופים הלכתיים. יש לנהוג בכל תחום ומישור, לחומרה בלבד, ללא שום פקפוק". אמנם את פסיקתו ההלכתית קבע מרן כפי עיקר הדין וההלכה, אולם בכל הנוגע למפעל חייו, חשוב היה לו שלא להקל כלל. בעקבות כך, הורה למשל לבד"צ שלא לסמוך על 'היתר המכירה' בשנת השמיטה, ולהשתמש אך ורק בתוצרת יבול נכרי או יבול שישית.

יתירה מכך, אף במקרים בהם דעתו של הרמ"א להחמיר, ולנטות מדעתו של מרן ב'שולחן ערוך', יאמצו בבד"צ בית יוסף את פסיקתו של הרמ"א וקו הייצור יתבצע גם כדעתו, על מנת להגיש בפני צבור המהדרין מוצר המוסכם לכל הדעות, ואף לאפשר לציבור האשכנזי לאכול ללא כל חשש.
 
אתה יודע שהוא אויים בתביעה משפטית?
אמנם אם הם יבואו יחד לבית משפט מי שיפסיד זה בד"ץ בית יוסף, אבל אין לו כוח לטרטור הזה, הוא כבר סבל מהם מספיק.
אני לא יכתוב את שמו כלל, אבל אם אתה רוצה, תכתוב לי מספר טלפון בפרטי, ואני מוכן לארגן לך שיחת טלפון עם היהודי הזה.
אך בתנאי, שאם יוברר לך הדבר כאמת, אתה תפרסם את הדברים גם את יתבעו אותך בבית משפט בעוון זה.
אם אתה לא מסכים - למה שהוא יסכים?
אם יש חוו"ד משפטית כדבריך
אחרי שיש חומר וראיות
וכל הענין שהוא חושש מטרטור
אני מוכן להתנדב בשמח"ר במקומו כדי להציל יהודים מהכשר זה
והוא אמר לידידי שהרב גרוס הצטרף לבד"צ בית יוסף כי הם הטובים ביותר בתחום
שמעתי, כי בעופות יש להם מפעל שלהם ולכן יש להם רמה יותר טובה מאחרים
ברם לא כל העופות שלהם משם, כי יש ביקוש גדול יותר, ויש להם עוד מקומות פחות בעייתיים
ועל כן מה שהוא בצירוף ההכשר של הרב גרוס זה בסדר גמור
 
לא אפו חמץ, היו פעולות אחזקה בלבד. ההר הוליד עכבר. אם יש לך תיעוד שאפו חמץ תעלה ונשמח כולנו, אבל אין לך תיעוד כי זה לא היה [אחרת העדה החרדית היתה מורידה את ההכשר, כבר היה לעולמים].
אין לי תיעוד כי אין לי תיעוד. מה היה אני לא יודע - וגם אתה.
לא כל כך הבנתי, אם היה תיעוד היו מורידים את ההכשר וכך היה לעולמים?
או שאם קרה היו מורידים - גם אם לא היה תיעוד / עדות - וכך היה לעולמים?
 
אין לי תיעוד כי אין לי תיעוד. מה היה אני לא יודע - וגם אתה.
לא כל כך הבנתי, אם היה תיעוד היו מורידים את ההכשר וכך היה לעולמים?
או שאם קרה היו מורידים - גם אם לא היה תיעוד / עדות - וכך היה לעולמים?
ולמה שנאמין לך שזה קרה, כי אתה מאוהדי בד"ץ בית יוסף?
 
אין לי תיעוד כי אין לי תיעוד. מה היה אני לא יודע - וגם אתה.
לא כל כך הבנתי, אם היה תיעוד היו מורידים את ההכשר וכך היה לעולמים?
או שאם קרה היו מורידים - גם אם לא היה תיעוד / עדות - וכך היה לעולמים?
היה לעולמים שהורידו את ההכשר בכל מיני מאפיות קטנות שאפו בפסח. אפילו שלא היה תיעוד.
אבל אתה לא יכול להניח הנחה שהיה חמץ בפסח בברמן, ואז לומר הנה גם העדה החרדית נפלו, כי מנין לך שזה היה?
 
היה לעולמים שהורידו את ההכשר בכל מיני מאפיות קטנות שאפו בפסח. אפילו שלא היה תיעוד.
אבל אתה לא יכול להניח הנחה שהיה חמץ בפסח בברמן, ואז לומר הנה גם העדה החרדית נפלו, כי מנין לך שזה היה?
מאפיות קטנות שונות ממאפיות גדולות
אני לא מניח שום דבר, אני רק יודע שהיה תיעוד של עובדים שלא נראים כעובדי תחזוקה ותיעוד של בנו של הגר"מ צועק שם
מה היה אני לא יודע
אני יכול להאמין או לקוות שלא היה כלום והצעקות היו לשווא
 
מאפיות קטנות שונות ממאפיות גדולות
אני לא מניח שום דבר, אני רק יודע שהיה תיעוד של עובדים שלא נראים כעובדי תחזוקה
איך עובדי תחזוקה נראים? עם קרניים?
ותיעוד של בנו של הגר"מ צועק שם
מה היה אני לא יודע
אני יכול להאמין או לקוות שלא היה כלום והצעקות היו לשווא
הוא צעק כי הוא שאל מה הם עושים, והם אמרו לו "מכינים לאחרי פסח..."
ולאחר מכן העובדים הערבים אמרו שזה היה ליצנות בעלמא.
כמובן - לא תועד כלל שום אפיית חמץ, ומי שאמר שמכינים לאחרי פסח זה לא מנהל המאפייה אלא איזה ערבי ליצן.
 
אני לא "מאשים" אלא מעלה ספק כמו שאחרים העלו על סיטואציה דנא
הסיטואציה במאפיית ביסקוטי שונה לחלוטין. בית יוסף עצמם הודו שהיה חמץ בפסח, הם רק אמרו להחליף שם למאפייה כדי שלא יאמרו שהם מכשירים את השרץ.
 
איך עובדי תחזוקה נראים? עם קרניים?
לא
הוא צעק כי הוא שאל מה הם עושים, והם אמרו לו "מכינים לאחרי פסח..."
ולאחר מכן העובדים הערבים אמרו שזה היה ליצנות בעלמא.
כמובן - לא תועד כלל שום אפיית חמץ, ומי שאמר שמכינים לאחרי פסח זה לא מנהל המאפייה אלא איזה ערבי ליצן.
ערבי ליצן אמר שאפו וערבי ליצן בלי קרניים אמר שזו ליצנות
 
לא

ערבי ליצן אמר שאפו וערבי ליצן בלי קרניים אמר שזו ליצנות
הוא לא אמר שאפו.
בתיעוד הם נראים סוחבים שקים ממקום למקום, והוא אומר "מכינים לאחרי פסח". ותו לא.
לאחר מכן אמר מנהל המפעל שמדובר בעבודת תחזוקה בלבד [הגיוני מאוד שרוצים לעשות נקיון יסודי שבוע בשנה שהמאפייה שובתת].
ושוב - לא פורסם שום תיעוד של אפיית חמץ בפסח.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית