לדברי הראשונים שלא נכון לומר "לגמור את ההלל" שמא יחסר מילה והוי ברכה לבטלה,
וכי לגרסתם "לקרא את ההלל" לא הוי ברכה לבטלה אם יחסר מילה ?
תדע שהרי בברכת "על מקרא מגילה" אם חיסר מילה אחת לא יצא יד"ח.
או שמא יש לחלק ואה"נ המחסר מילה אחת בהלל יצא יד"ח ?
(ומה שבק"ח מברכים כן על חצי הלל, אינו ראיה, כיון שזהו ההלל של אותו יום).
וכי לגרסתם "לקרא את ההלל" לא הוי ברכה לבטלה אם יחסר מילה ?
תדע שהרי בברכת "על מקרא מגילה" אם חיסר מילה אחת לא יצא יד"ח.
או שמא יש לחלק ואה"נ המחסר מילה אחת בהלל יצא יד"ח ?
(ומה שבק"ח מברכים כן על חצי הלל, אינו ראיה, כיון שזהו ההלל של אותו יום).