להחזיר עטרה ליושנה - לקבל שבת בהדלקה

@אור יעקב מה שאתה מרבה להסתמך על רבך בענין הראיה משה"ל - זה עוד דוגמא לחוסר עיון והבנה בסיסית [שהוא טוען נגד הרב י. ברכה] (שכנראה אסור להזכיר את שמו הפרטי, ודינו כדין אשה שלא מזכירים את שמה הפרט).

וכבר ביאר לנכון היטב בספר תורת הקדמונים את דברי שה"ל ומה לא הבין נכון הילקוט יוסף. ודבר זה לא יבינוהו תלמידי הרב יצחק יוסף אלא רק מי שדעתו צלולה עליו ואין לו נגיעות אישיות.
1766479949443.png
 
יש הרבה דוגמאות שהוא התכתב והתווכח עם רבנים.
אבל זה לא סותר שהוא מכבד אותם.
התכוונתי שלא התייחס לכל ההערות שיש על ההלכה ברורה.

(ואולי באמת כדאי שיפסיק ויוציא כרך עם תשובות והוספות על כל החלקים שכתב)

וכמדומני שהוא הרב היחידי שלא חזר בספריו בשום הלכה שכתב.
 
וכבר ביאר לנכון היטב בספר תורת הקדמונים את דברי שה"ל ומה לא הבין נכון הילקוט יוסף. ודבר זה לא יבינוהו תלמידי הרב יצחק יוסף אלא רק מי שדעתו צלולה עליו ואין לו נגיעות אישיות.
אולי תסביר אתה למה יהיה "אסור" לברך אם זה רק לכתחילה!?

(ובכל מקרה גם אם לא ברכה לבטלה, רואים שזו לא חומרא כמו שהבינו חלק מהאחרונים)
 
התכוונתי שלא התייחס לכל ההערות שיש על ההלכה ברורה.

(ואולי באמת כדאי שיפסיק ויוציא כרך עם תשובות והוספות על כל החלקים שכתב)
אדרבה שכבודו יציע לו
וכמדומני שהוא הרב היחידי שלא חזר בספריו בשום הלכה שכתב.
אין דבר כזה רב שלא חזר בו בשום הלכה, וכמה פעמים שמעתי אותו שנראה לו לא כמו שהוא כתב.
אבל @אור יעקב אל תסיט את האשכול עכשיו להלכה ברורה! (ואגב לא ענית לי על הודעותי האחרונות ליחס לרבנים שלא סוברים כמותו)
 
אדרבה שכבודו יציע לו
כבודו נראה יותר מקורב...
אין דבר כזה רב שלא חזר בו בשום הלכה, וכמה פעמים שמעתי אותו שנראה לו לא כמו שהוא כתב.
כגון מה?
אבל @אור יעקב אל תסיט את האשכול עכשיו להלכה ברורה,
אתה התחלת...
האשכול עוסק בסילופי רבך!
כתבתי לך כבר שהוא לא רבי, ועניתי לך מה שאני חושב.
(ואגב לא ענית לי על הודעותי האחרונות ליחס לרבנים שלא סוברים כמותו)
אני לא דובר שלו ולא אמור להתייחס לכל סיפור שמביאים עליו.
 
אולי תסביר אתה למה יהיה "אסור" לברך אם זה רק לכתחילה!?
הוא כתב "אסור לברך"?!, אני מבין לאיפה הכל הולך, בתחילה לשבש את לשון הרב ברכה וכעת את לשון השבה"ל!
הוא סה"כ כתב קושיא על בה"ג, שאם מקבלים שבת בברכה "אסור להדליק" אחר שבירך, והרי רגילים לברך לפני, כלומר כך נהגו לכתחילה, וע"כ שלא חששו לבה"ג, אבל הוא כתב ש"אסור לברך אחרי"?! כבודו ישים לב מה יוצא לך מהמקלדת!
(ובכל מקרה גם אם לא ברכה לבטלה, רואים שזו לא חומרא כמו שהבינו חלק מהאחרונים)
לדעתו של השבה"ל, אבל של בה"ג ואחרונים רבים זה ממש חומרא, וכמו שכתב החיד"א שקיבלנו הוראותיו, ומה שרבך מעיר על החיד"א מהשבה"ל הנ"ל, ליתא!
 
כבודו נראה יותר מקורב...
נכון, אבל יש לו סדר לימוד, ובמקביל הוא מוציא את ספריו. והוא יחליט מתי להוציא מהדורא בתרא!
עיין אשכול מקביל לגבי ברכת הגלידה בסעודה בשבת, שבתחילה אמר סב"ל, ואח"כ חזר בו.
ויש עוד דוגמאות, אבל זה לא נושא האשכול.
כתבתי לך כבר שהוא לא רבי, ועניתי לך מה שאני חושב.
עם כל היישובים שלך על כל שטות שלו, אין תלמיד יותר מזה! (גם אם בב' הלכות לא נראה לך כמוהו)
אני לא דובר שלו ולא אמור להתייחס לכל סיפור שמביאים עליו.
דווקא אני רואה בכל מקום שאתה מנסה להיות הדובר שלו, וגם שיש סילופים ברורים, אתה מנסה לדחוף בכח למה הוא צדק. פשוט על סיפורים אלו אין לך תשובה.
 
הוא כתב "אסור לברך"?!, אני מבין לאיפה הכל הולך, בתחילה לשבש את לשון הרב ברכה וכעת את לשון השבה"ל!
הוא סה"כ כתב קושיא על בה"ג, שאם מקבלים שבת בברכה "אסור להדליק" אחר שבירך, והרי רגילים לברך לפני, כלומר כך נהגו לכתחילה, וע"כ שלא חששו לבה"ג, אבל הוא כתב ש"אסור לברך אחרי"?! כבודו ישים לב מה יוצא לך מהמקלדת!
סליחה, טעות יצאה תחת ידי המקלדת.

אבל הרעיון מובן שמה הקושייא אם אפשר לברך אחרי?

ומה שכתב בתורת הקדמונים הוא דוחק גמור.
עם כל היישובים שלך על כל שטות שלו, אין תלמיד יותר מזה!
כל גדולי ישראל שהוא אני יישב את דבריהם אם אפשר.
(גם אם בב' הלכות לא נראה לך כמוהו)
התבלבלת בין הרב עובדיה לרב יצחק.
 
אני באופן אישי לא נחשפתי לדברי הרב יצחק יוסף הנ"ל רק כאן. וגם אם הייתי לא הייתי מבין על מי הוא מדבר. ולא הייתי טורח לחפש בויען שמואל וכדו'. גם לא התרשמתי שיש זלזול באופן מיוחד.

ככה שעל צד שיש בדבריו זלזול לטענת כותב הדברים. אני לא יודע מי עשה לרב הגאון הנ"ל עוול הרב יצחק או מי שפרסם כאן הדברים.
 
אגב @אור יעקב פעם הרב זבדיה כהן (אני מקורב לביתו) שהוא היה מקורב לרב יצחק (היום פחות כי הוא יותר חזר לרב דוד) ולפני שנתיים אמר לו תפסיק לדבר נגד רבנים בלוין, זה הורס לך את השם, מזלזלים בך, והוא ענה לו אתה צודק, אבל זה נפלט לי.
הוא לא היחיד שאמר לו את זה, אני יודע על כמה מסביבתו הקרובה [מתלמידיו ומשפחתו] שאמרו לו את זה, אבל אורייתא קא מרתחא ליה.
 
אגב @אור יעקב פעם הרב זבדיה כהן (אני מקורב לביתו) שהוא היה מקורב לרב יצחק (היום פחות כי הוא יותר חזר לרב דוד) ולפני שנתיים אמר לו תפסיק לדבר נגד רבנים בלוין, זה הורס לך את השם, מזלזלים בך, והוא ענה לו אתה צודק, אבל זה נפלט לי.
גם הרב אלבז אמר לו להפסיק להתקיף בלווין, ואמר לו שהוא לא יכול...
 
אני באופן אישי לא נחשפתי לדברי הרב יצחק יוסף הנ"ל רק כאן. וגם אם הייתי לא הייתי מבין על מי הוא מדבר. ולא הייתי טורח לחפש בויען שמואל וכדו'.
לא קראת מה שכתבתי פה (נא לקרוא דברי מי שאתה בא להשיג עליו, זה יחסור זמן מיותר)-

זה ידוע שכוונתו לרב ברכה, מי כתב ע"ז בויען שמואל? (בפעמים קודמות שתקף אותו בעלון הביאו את המקור המדויק, ופעם אחת כתבו להדיא בעלון הרב י. ברכה). אז אין בזה ספק שזה כוונתו
וזה לא פעם ראשונה שהוא תוקף אותו על משפט הנ"ל, ובדר"כ רגיל לקרוא לו "חצוף" בגלל זה, אתה מבין חצוף בגלל דבר שלא אמר!
אגב, לפני כחמש שנים שהוא תקף אותו ע"ז, ולא ידעתי למי כוונתו (ואז עוד הייתי מעריך את הרב הזה, מאותה תקיפה ועוד ירד לי ממנו), אז פתחתי באוצר החכמה לראות (במקור המדויק שכתוב בעלון השיעור השבועי, ולא צריך "לטרוח לחפש" כלשון @נוריאל עזרא) וראיתי שזה הרב ברכה, וביודעי שהוא ת"ח עצום ועניו גדול, עברתי על כל תשובתו וראיתי שכתב בטוטו"ד, ולא כתב את הלשונות שאותו חכם המציא.
ובפעמים נוספות הביא רמזים יותר גדולים שזה הרב ברכה. והרבה יודעים שזה הוא. וע"ז צריך למחות. ונא @נוריאל עזרא לא לכבס את המציאות שלא יודעים למי התכוון.
 
עם כל היישובים שלך על כל שטות שלו, אין תלמיד יותר מזה!
הר' הלכה ברורה, אני יכול להציע לפניך קושיות על מחבר ספרים שהוא ידידך, כגון שדן במקום אחד ומפלפל בדברי הרמב"ם והשו"ע ומתוך דבריו רואים שהוא לא ראה בכלל את הרמב"ם ואת השלחן ערוך. ועוד ועוד (אם תרצה אשלח לך באישי, ונראה כיצד תוכל ליישב).

אפשר כל יום להעלות כאן בפורום כל יום קושיות ותמיהות בדבריו, אלא שאין לי ענין ללמוד ע"מ לקנטרו, וגם איני רוצה להיות מתכבד בקלון חבירו ברבים.
 
אגב סיפר לי ת"ח חשוב שמחבר ספרים, שפעם רבך שלח אליו שליח שהוא כועס עליו, ושאל למה? וא"ל שאתה לא מזכיר את הילקו"י, והוא הראה לו שהוא מזכיר אותו הרבה, והוא הלך ואמר לרבך מה שהוא אמר, והוא אמר לו כן אבל התכוונתי שאת ההלכה ברורה הוא מזכיר יותר מהילקו"י, ואח"כ הוא אמר את זה לאותו רב, ואותו רב הראה לו במחשב שהמילה ילקו"י כתובה יותר מה"ב, ואח"כ הוא אמר לו אם ככה תגיד לו שאני כבר לא כועס עליו. @אור יעקב!
אותו סיפור קורה עם 'הדרך'
שמתלוננים עליהם פעם אחר פעם למה לא מזכירים את הגרי"י למרות שמוזכר אינספור בכבוד רב
כי בעצם כונתם למה הגרא"ס מוזכר בכבוד רב...
 
הר' הלכה ברורה, אני יכול להציע לפניך קושיות על מחבר ספרים שהוא ידידך, כגון שדן במקום אחד ומפלפל בדברי הרמב"ם והשו"ע ומתוך דבריו רואים שהוא לא ראה בכלל את הרמב"ם ואת השלחן ערוך. ועוד ועוד (אם תרצה אשלח לך באישי, ונראה כיצד תוכל ליישב).

אפשר כל יום להעלות כאן בפורום כל יום קושיות ותמיהות בדבריו, אלא שאין לי ענין ללמוד ע"מ לקנטרו, וגם איני רוצה להיות מתכבד בקלון חבירו ברבים.
אדרבה תשלח לי באישי ותכתוב למי אתה מתכוון.
ואדרבה אם זה שאלות קשות אני אשלח אליו.
למה לא?
 
אפשר כל יום להעלות כאן בפורום כל יום קושיות ותמיהות בדבריו, אלא שאין לי ענין ללמוד ע"מ לקנטרו, וגם איני רוצה להיות מתכבד בקלון חבירו ברבים.
אדרבה, נשמח מאוד שתעלה את הדברים בדרך ארץ ובשפה מכובדת, ונפלפל בהם כדרכה של תורה,
בעיקר מעניין אותי (ואת שכמותי) למה התכוונת
שהוא לא ראה בכלל את הרמב"ם ואת השלחן ערוך. ועוד ועוד
!
 
ראשי תחתית