יש לך כבר אשכול, אתה יכול להוסיף מה שיש לך כעת.אז זהו שלא ,מנסיוני האישי ,
אני מאמין שיום אחד יבוא ואני אפתח על זה אשכול מיוחד "עם כל הציטטות"
אך זה יקח זמן - אבל בעז"ה שזה יגיע אז זה יבוא במלוא העוצמה
ואז ניווכח האם כדבריך או כדבריי
יש לך כבר אשכול, אתה יכול להוסיף מה שיש לך כעת.אז זהו שלא ,מנסיוני האישי ,
אני מאמין שיום אחד יבוא ואני אפתח על זה אשכול מיוחד "עם כל הציטטות"
אך זה יקח זמן - אבל בעז"ה שזה יגיע אז זה יבוא במלוא העוצמה
ואז ניווכח האם כדבריך או כדבריי
זו הבעיה.מצליח שכולם אוהבים אותו - בניגוד גמור לאחיו שליט"א - וזו כבר הצלחה רבתי. מעבר לכך אין לנו כלים למדוד.
אתה יכול להוסיף מה שיש לך כעת.
זה אשכול של העתקות הילקוט יוסף.האשכול שאני מדבר עליו זה העתקות "הילקוט יוסף"
ולא סתם העתקות של מחברים
אף אחד לא יהיה משועמם לבדוק לצד השני כמה מקומות כן מציין.אז זהו שלא ,מנסיוני האישי ,
אני מאמין שיום אחד יבוא ואני אפתח על זה אשכול מיוחד "עם כל הציטטות"
אך זה יקח זמן - אבל בעז"ה שזה יגיע אז זה יבוא במלוא העוצמה
ואז ניווכח האם כדבריך או כדבריי
בתור אחד שלומד את ספריו וספרי מרן זצוק"ל אני רואה שברוב ככל הפעמים מציין שקטע זה מדבריו.בדקת את כל ספריו באוצר החכמה שלא העתיק מאחרים בלי לציין, שאתה כותב 'רוב'?
לא נכון.כל תשובה הוא מנסח מחדש ואין ביהמ"ד בלא חידוש.
בכותרת של האשכול לא מופיע [אולי זה עבר עריכה?]זה אשכול של העתקות הילקוט יוסף.
מנסיוני האישיאף אחד לא יהיה משועמם לבדוק לצד השני כמה מקומות כן מציין.
זה מופיע בתורת הרב יצחק יוסףבכותרת של האשכול לא מופיע [אולי זה עבר עריכה?]
לא הבנתי.מנסיוני האישי
אני סומך עליך שכשזה יגיע היום ההוא
אתה פתאום תהיה משועמם גדול
אל תדאגאתה יודע כמה מסכתות אתה יכול לסיים בזמן הזה...
כל היושב בטל כישן דמי...[יש כאלה שישנים בבין הסדרים ויש ש...]
הוא עושה בזה חסד גדול ליהודים שידעו להכיר במעלת הרבנים וכדברי החזו"א הנודעים.כל היושב בטל כישן דמי...
חבל, לפחות תאגור כוחות.
אם זה נובע ממקור טהור. (למרות שאני באמת לא מבין מה המטרה שלו לאגור את כל המקומות האלה? גם אם תביא 555 מקומות כאלה מה זה יתך לך? הלא זה ידוע שילקו"י מצטט הרבה מאוד מדברי אביו וגם מוסיף מדיליה)הוא עושה בזה חסד גדול ליהודים שידעו להכיר במעלת הרבנים וכדברי החזו"א הנודעים.
לב יודע מרת נפשו. וזה כולל את כולם.אם זה נובע ממקור טהור.
הבעיה שהוא טוען, שהוא לא מציין מאיפה זה נלקח.(למרות שאני באמת לא מבין מה המטרה שלו לאגור את כל המקומות האלה? גם אם תביא 555 מקומות כאלה מה זה יתך לך? הלא זה ידוע שילקו"י מצטט הרבה מאוד מדברי אביו וגם מוסיף מדיליה)
ואז מה?הבעיה שהוא טוען, שהוא לא מציין מאיפה זה נלקח.
זה משהו אחר, וזה לא מה שהוא עושה.ואני הוספתי שיש גם הרבה מקומות שמעתיק מאחרים בלי לציין.
זו הבעיה.
זו לא הייתה דרכו של אביו, אם יש לו הערה מסויימת על הלכה שהציבור טועה בה הוא לא היה מסיים "ונהרא נהרא ופשטיה" אלא היה חוזר ושונה ודבר בחריפות על מה שהיה צריך לדבר ולא חת מאיש ולא אכפת לו מי יאהב אותו וכמה יאהב אותו.
זה אומר על הכותב, וידועים דברי חזו"א.ואז מה?
שיבוא ויטען שיש 100 מקומות שלא מציין, אף אחד לא יתווכח על זה.
לא חבל לשרוף את הזמן על זה?
לא נראה לי שאם הרב עובדיה היה אומר על הדלקת נרות/ר"ת/פאה וכו' כלשון הנ"ל זה היה מתקבל בציבור...והרב דוד לא עושה את זה כדי שיאהבו אותו אלא כמאמר חז"ל "למימרינהו בניחותא, כי היכי דליקבלינהו מיניה"
אביו חי בדור אחר ונלחם בדברים אחרים לגמרי, רוב מאזיניו של אביו לא ידעו לקרוא גמרא והם היו צריכים את חוות הדעת הנחרצת הזו כדי לחזק אותם בעמדתם, האם הגישה הזו רלוונטית בימינו כשהרבה רבנים מונחים בסוגיות רבות פחות מאברכים רבים?זו הבעיה.
זו לא הייתה דרכו של אביו, אם יש לו הערה מסויימת על הלכה שהציבור טועה בה הוא לא היה מסיים "ונהרא נהרא ופשטיה" אלא היה חוזר ושונה ודבר בחריפות על מה שהיה צריך לדבר ולא חת מאיש ולא אכפת לו מי יאהב אותו וכמה יאהב אותו.
קרא כמה וכמה פעמים שיצא בתקיפות נגד רבנים גם הן בכתב והן בעל פה.אביו חי בדור אחר ונלחם בדברים אחרים לגמרי, רוב מאזיניו של אביו לא ידעו לקרוא גמרא והם הי צריכים את חוות הדעת הנחרצת הזו כדי לחזק אותם בעמדתם, האם הגישה הזו רלוונטית בימינו כשהרבה רבנים מונחים בסוגיות רבות פחות מאברכים רבים?
זה נראה די מטופש, באופן כללי. כשאתה נכנס במישהו ב200 קמ"ש ואז טיעונך יוצאים לאור ונראים די חלשים - זה לא מכבד ולא מכובד.
זה היה קורה כל שבוע? זה היה קורה בכל דרשה?קרא כמה וכמה פעמים שיצא בתקיפות נגד רבנים גם הן בכתב והן בעל פה.
ע"ז נאמר חכם מכיר את מקומו.קרא כמה וכמה פעמים שיצא בתקיפות נגד רבנים גם הן בכתב והן בעל פה.
ואומר האמת, שלפעמים זה נצרך ולפעמים נצרך להפך וכל מקום לפי עניינו.
לא נראה לי שאם הרב עובדיה היה אומר על הדלקת נרות/ר"ת/פאה וכו' כלשון הנ"ל זה היה מתקבל בציבור...
זה היה צפוי...בוא נקח דבר אחד - פאה.
אני לא בא להתווכח איתך על מציאות.אני לא מתכוון להתווכח איתך עד כמה התקבלה בציבור ההתנגדות לפאה (לטעמי בקושי הצליחה לשמור על הקיים), כי כל אחד חי בבועה שלו ודיונים מסוג זה לא מובילים לשום מקום.
אבל אני יכול לומר לך שאדם השומע מהרב עובדיה דברים נחרצים על לבישת פאה (ולא קורא במעין אומר עד כמה היקל באופן פרטי), ואדם שלומד את הסוגיא רק מתוך יביע אומר והוא בטוח שכל הפוסקים אוסרים חוץ מבודדים ש"אין דבריהם מחוורים כלל" וכנראה כד ניים ושכיב כתבו מה שכתבו, ולאחר מכן פותח ספרים כמו "חן וכבוד" ומגלה את הצד השני של המטבע, למעלה ממאה גדולים שכתבו להתיר, מתוך טעמים וסברות חזקות כברזל, ואדרבה מה שהתיר הגר"ע "שתי אצבעות" אינו מקובל על רוב ככל הפוסקים ובמהר"ם אלשקר אין רמז לזה, אותו אדם נהפך מהקצה אל הקצה ומעתה דואג לזכות את הרבים בכל מה שהוסתר והועלם ממנו וגרם לו לכער את אשתו בלא יודעין במקום להנות מיופיה.
אז מה הועילו חכמים בתקנתם, בדרשות חוצבות להבות או בהעלמת דעות הפוסקים המתירים וטעמיהם?
ובשלמא בעבר שלא היה אינטרנט, לוקחים את הספרים הללו ומעלימים אותם, ומפיצים את הילקוט יוסף בכל כוחם, ובא לציון גואל. וגם אם טועים, מדביקים מדבקות חדשות על הספרים, ושב ורפא לו...
אבל כיום שיש אינטרנט הנותן במה לכל צורב לפרסם את דבריו לעשרות אלפי אנשים בדיוק כמו שיעור הלווין, גם זה ליתא.
קרא כמה וכמה פעמים שיצא בתקיפות נגד רבנים גם הן בכתב והן בעל פה
אני לא בא להתווכח איתך על מציאות.
קרה עשרות ואולי מאות פעמים למי שבקיא בספריו.קרה ולא קרא, וקרה בפעמים בודדות ונדירות.
אמרתי לך בעבר שתשלח לו במקום להתאונן ולהתלונן.גם על השמצה שהתבררה כלא נכונה, מהיכי תיתי להשוות בכלל?
שאינו קשור לנידון.ולכן התעלמת מכל מה שכתבתי,
ולכן כתבת,כאשר כתבתי במפורש שאיני דן על המציאות.
(לטעמי בקושי הצליחה לשמור על הקיים),
אמרתי לך בעבר שתשלח לו במקום להתאונן ולהתלונן.
ולכן כתבת,
שאינו קשור לנידון.