מה דעת רבותינו על ההפגנות ועל גזירת הגיוס?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
לא פלא שרבותינו לא תומכים.
אוקי, תהיה הפגנה, יעמדו ויגידו שניירא נוירואס, וכו' וכו'.
ולמחרת בבוקר מה?
מה האסטרטגיה שמובילה את זה?

הרי אם נלך אנחנו ראש בקיר, הקיר ילך קיר בראש.
יחוקקו חוקים דורסניים מאוד נגד האברכים, יקצצו תקציבים לישיבות באופן דרסטי, וזה יוביל למצב שרבים רבים לא יוכלו להישאר בכוללים במצב כלכלי קשה ומול גזירות כה קשות.

אז מה הואילו חכמים בהפגנתם?
רק שואל.
 
לא פלא שרבותינו לא תומכים.
אוקי, תהיה הפגנה, יעמדו ויגידו שניירא נוירואס, וכו' וכו'.
ולמחרת בבוקר מה?
מה האסטרטגיה שמובילה את זה?

הרי אם נלך אנחנו ראש בקיר, הקיר ילך קיר בראש.
יחוקקו חוקים דורסניים מאוד נגד האברכים, יקצצו תקציבים לישיבות באופן דרסטי, וזה יוביל למצב שרבים רבים לא יוכלו להישאר בכוללים במצב כלכלי קשה ומול גזירות כה קשות.

אז מה הואילו חכמים בהפגנתם?
רק שואל.
אסור לשכוח שיש מספיק רבנים ת"ח שחתמו ע"ז וצריך לדבר בכבוד כלפיהם.
 
לא פלא שרבותינו לא תומכים.
אוקי, תהיה הפגנה, יעמדו ויגידו שניירא נוירואס, וכו' וכו'.
ולמחרת בבוקר מה?
מה האסטרטגיה שמובילה את זה?

הרי אם נלך אנחנו ראש בקיר, הקיר ילך קיר בראש.
יחוקקו חוקים דורסניים מאוד נגד האברכים, יקצצו תקציבים לישיבות באופן דרסטי, וזה יוביל למצב שרבים רבים לא יוכלו להישאר בכוללים במצב כלכלי קשה ומול גזירות כה קשות.

אז מה הואילו חכמים בהפגנתם?
רק שואל.
למה רבותינו לא תומכים?
מרן הגאב"ד שליט"א ג"כ חתם.
 
זה פשוט בתכלית. מעולם לא יצא שום דבר טוב מההפגנות הללו. רק חילול ה' ונזק בלתי הפיך שאי אפשר לתקן (וגם הראש"ל הגר"י יוסף עצמו גם דיבר דברים שהזיקו מאוד למערכה, כמו לזרוק צווי גיוס לאסלה וכדו').

עצרת תפילה זה כבר משהו אחר (בהנחה שיש מבוגר אחראי שדואג שהעצרת תהיה באמת כזאת).

אבל בימים הללו שהחרדים מותקפים על בסיס יומי, והשנאה לחרדים עלתה לגבהים אדירים, כאשר הציבור החילוני והציבור הדתי לאומי מקריב אלפי פצועים והרוגים שמשלמים בחייהם ומנגד יושבים בחורי הישיבה ו"חוגגים", אין מקום גם לעצרת כזאת. כל בחור ישיבה שלא נמצא על הסטנדר, עושה חילול ה'.

בימים כאלה יש לקיים "לך עמי בא בחדריך וסגור דלתך בעדך, חבי כמעט רגע עד יעבור זעם".

במקום עצרת תפילה יש לבטל לגמרי את בין הזמנים עבור בחורי הישיבות, עד ערב חג ממש, בדיוק כמו גיוס חירום בצה"ל. כי בחור ישיבה לומד זה עדיין מחזה נסבל עבור החילוני או הד"ל המצוי, ואם ממש יתאמץ הוא יוכל להאמין שבזכות הלימוד הזה תהיה שמירה על ילדיו שבצה"ל. אבל בחור ישיבה חוגג להנאתו? רובץ באיזה פיצוציה ורואה משחק כדורגל? אוי לאותה בושה ואוי לאותה כלימה.

ואותם ששורפים פחים וזורקים חפצים ומתנהגים בבהמיות, עושים חילול ה' פי אלף.
 
במקום עצרת תפילה יש לבטל לגמרי את בין הזמנים עבור בחורי הישיבות, עד ערב חג ממש, בדיוק כמו גיוס חירום בצה"ל. כי בחור ישיבה לומד זה עדיין מחזה נסבל עבור החילוני או הד"ל המצוי, ואם ממש יתאמץ הוא יוכל להאמין שבזכות הלימוד הזה תהיה שמירה על ילדיו שבצה"ל. אבל בחור ישיבה חוגג להנאתו? רובץ באיזה פיצוציה ורואה משחק כדורגל? אוי לאותה בושה ואוי לאותה כלימה.
ישבו ע"ז גדול"י (כן שמעתי בכלי שני מהגרמ"ה הירש) והכריעו שביטולה זהו קיומה...
 
מנהיג עולם התורה הנושא בעול עולם הישיבות קרוב ליובל שנים רבנו הגאון הגדול רבי אברהם סאלים שליט"א שכידוע מרן הגרי"ג ראה בו מנהיג עולם התורה וכמוהו יו"ר התנועה
מתנגד בתוקף !!
צעק על המחתימים!!!
כאב את כאב האמהות של החיילים!!!!
לב טהור ברא לי אלוהים!!!!!!!!!!!!!
 
מרן רבינו הגר"י עדס שליט"א דעתו ברורה שאין לצאת לשם בשום פנים ואופן.

שיעור סיום יתקיים בהיכל הישיבה בשעה 6:00
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית