מכלוף אייזנבך
חבר חדש
- הצטרף
- 17/3/25
- הודעות
- 7
יש מצב שזהו התסמין המובהק ביותר למשיחיות?
מה שחידש הרבי הוא למצוא טעם שלא שייך למצטער על פי הפשט או לתשבו כעין תדורו, ונמצא שגם אדם שיכול לישון בלא שום צער ועם אשתו ג"כ נפטר, נמצא שביטלנו מצוה מן התורה
הוא חידש שגם בא''י ובארצות החמות כך הדין. וזה כבר סותר להלכה.הוא לא חידש מאומה, אצלו מנהג חמיו היה מעל לכל דבר, ופשוט אצלו להמשיך את המנהג ולא לערער עליו, ואע"פ שזה מצוה דאורייתא, כבר כתבו כן הרמ"א והראשונים ולא זעקו לבטל המנהג אלא למצוא לו טעמים, ומה בכך שהרבי מצא טעם ע"פ סוד.
בעומק הענין יש שייכות בהליכה העיוורת אחרי מנהגים של הרבי הקודם [ולאחמ"כ של החסידים אחרי הרבי] וגם בענין ההסבר ע"פ קבלה בצורה פשטנית שכ"כ מוסיפים לחיבור של משהו מעורפל עם המציאות הפשוטה. לא במקרה בחסידות חב"ד יכולים אנשים לחשוב על מת שהוא חייש מצב שזהו התסמין המובהק ביותר למשיחיות?
הטעם של חסידי חב"ד שלא לישון בסוכה
הוא חידש שגם בא''י ובארצות החמות כך הדין. וזה כבר סותר להלכה.
לא במקרה בחסידות חב"ד יכולים אנשים לחשוב על מת שהוא חי
בעומק הענין יש שייכות בההליכה העיוורת אחרי מנהגים של הרבי הקודם
ועל זה אנו מקוננים בכל שני וחמישי 'אנשי אמונה אבדו' [פירוש אנשי 'אמת'].אצלו מנהג חמיו היה מעל לכל דבר, ופשוט אצלו להמשיך את המנהג ולא לערער עליו,
להדיא הרמ"א רק מיישב וכותב שהמדקדים לא נהגו כן וכמשנ"ת, משא"כ בחב"ד שהוא לכתחילה ובכל גווני.שמא יש לך ביקורת גם על ההליכה העיוורת של הרמ"א אחר מנהגים כאלה?
וזה נשמע לך נורמלי? למה לא נכתיר את דוד המלך נשיא הדור מדין צדיקים במיתתן קורים חיים........והרבי זצ"ל האחרון התייחס כך לחמיו, המשיך להגדיר אותו "נשיא דורנו" וכו'.
היכן ברוסיה או באמריקה?שוב, הוא לא חידש מאומה, כך נהגו חסידי חב"ד (ועוד) וכך המשיכו לנהוג.
להדיא הרמ"א רק מיישב וכותב שהמדקדים לא נהגו כן וכמשנ"ת, משא"כ בחב"ד שהוא לכתחילה ובכל גווני.
המרדכי היה בגרמניה.זה לא הטעם העיקרי, זה המתקה של המנהג הנפוץ מזה מאות בשנים עוד מימי הראשונים וכנ"ל.
היכן ברוסיה או באמריקה?
שם קר הרבה יותר מכאן.
המרדכי היה בגרמניה.
סיפר לי ידיד מצרפת.
כי עד היום אינם יכולים לישון בסוכה. ובקושי אוכלים כזית ראשון.
כי באים שטפי מים רבים באמצע הלילה באופן שיכולים להסתכן.
ולכן שם הדיונים מה סוגי האוכל הפטורים מסוכה בודאות. כי ממש קשה לקיים המצוה.
ומה ראיה משם?
מאירופה לא''י?
גם לא מפרובנס.
ושאר מי שהבאת
להדיא הרמ"א רק מיישב וכותב שהמדקדים לא נהגו כן וכמשנ"ת, משא"כ בחב"ד שהוא לכתחילה ובכל גווני.
גם אני הייתי שם באיזור שבועות שנה שעברה. ואכן אפילו אז בזמן לא צפוי ירד עלינו גשם זלעפות.הייתי שם, אני לא חי מסיפורים. לא תמיד יש "שטפי מים רבים" באמצע הלילה, ובוודאי שלא בכל אירופה ואמריקה.
אז תבטל כל מצוות סוכה גם באכילה....ומאי שנא מהגאון הקדוש מבוטשאטש זצ"ל שפטר גם את הרווקים? וכנ"ל.
ואגב, המצב הרווח הוא שבסוכה יש יתושים, זבובים, קולות רעש מהשכנים, באופן שמקשה מאוד על ההירדמות. שלא לדבר על הצהרים שבדרך כלל בארץ ישראל מאוד חם.
ואמנם יש פתרונות נגד יתושים ונגד חום וקור (נגד רעש כנראה שאין פתרון) אבל לא ראינו שהראשונים הנ"ל הציעו פתרונות.
תשובת הבינה מלאכותית:לא בהכרח, לפעמים קר ולפעמים לא.
כל אחד לוקח לו את הרב שאיתו הוא הולך באש ובמים, אחד זה 'חמיו', אחד זה 'אביו', אחד זה 'רבו', ותהי האמת נעדרת...
ברור שזה הסיבה.בכל המקומות הללו, מזג האוויר בתקופת סוכות היה מאתגר לקיום המצווה של ישיבה בסוכה, בשל הקור והגשם, מה שהוביל לפיתוח מנהגים והלכות מיוחדות לקהילות אלו.
אז תבטל כל מצוות סוכה גם באכילה....
עד שאתה מביא ראיה מרב אחא - תביא ראיה ממר בר אמימר וההלכה שלנו שלא פוסקים כמותו, כיון שאנו מחזרים אחרי האמת.עיין בגמ' סוכה דף ל"ב, "רב כהנא אמר: אפילו תרי וחד. רב אחא בריה דרבא מהדר אתרי וחד, הואיל ונפיק מפומיה דרב כהנא. אמר ליה מר בר אמימר לרב אשי: אבא, לההוא הדס שוטה קרי ליה".
הרי לך שהדס כזה שלשיטת רב אשי הוא הדס שוטה, לקח רב אחא לכתחילה ובדווקא, הואיל ונפיק מפומיה דרב כהנא.
והיכן ה"אמת"?