באנר תרומה

מכתב הרב יצחק יוסף על כפרות תשע"ו

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
יש טעם לפגם (מכמה בחינות) בכך שהוא ממשיך לפרסם מכתבים לציבור, כאשר התמנה ראשון לציון חדש.
מחילה, לא הבנתי,

בגלל שיש ראשל"צ חדש אז אסור לרב שעשרות ומאות אלפים נאותים לאורו לפרסם מכתבים ופסקים??
 
גם אם הוא חושב שיש מאות אלפים ומיליונים שמחכים למוצא פיו (שלא כאן המקום לדון בזה), יש ראשון לציון חדש והציבור יכול להסתדר בלעדיו. אין צורך להשיג גבולו.
 
גם אם הוא חושב שיש מאות אלפים ומיליונים שמחכים למוצא פיו (שלא כאן המקום לדון בזה), יש ראשון לציון חדש והציבור יכול להסתדר בלעדיו. אין צורך להשיג גבולו.
למרן הגרע"י היה אסור לפרסם מכתבים לאחר שהתמנה הגר"מ אליהו?!

וכן הלאה...
 
יש טעם לפגם (מכמה בחינות) בכך שהוא ממשיך לפרסם מכתבים לציבור, כאשר התמנה ראשון לציון חדש.
אותם אלו שמפריע להם שמוציא עכשיו מכתבים, הפריע להם גם לפני שהתמנה ראשון לציון חדש...
 
אותם אלו שמפריע להם שמוציא עכשיו מכתבים, הפריע להם גם לפני שהתמנה ראשון לציון חדש...
הנך טועה ומטעה

מה שהפריע לרבים על מכתביו , הוא, שהיה מנגח בהם ת"ח אחרים בכל מיני ביטויים משונים

אך מכתבים רגילים כגון דא, לאף אחד לא היה עם זה שום בעיה [עד שכבר התמנה רב חדש]
 
ומענין אם מפריע להם שהרב עמאר מוציא מכתבים?
למשל מה?
(כמובן מכתבים בענינים שלא קשורים אליו
בינתיים ראיתי אותו מוציא רק מכתבים שבהם הוא מעונין להביע את דעתו האישית בנושא העומד על הפרק
ולא סתם אזהרות לציבור בעניני דיומא
שבזה כפי שכתבו - נהוג שהרב הראשי מוציא הודעות)
 
למשל מה?
(כמובן מכתבים בענינים שלא קשורים אליו
בינתיים ראיתי אותו מוציא רק מכתבים שבהם הוא מעונין להביע את דעתו האישית בנושא העומד על הפרק
ולא סתם אזהרות לציבור בעניני דיומא
שבזה כפי שכתבו - נהוג שהרב הראשי מוציא הודעות)

תזכיר לי מתי הרב עמאר הוציא מכתב כזה?
או שלדעתך הרב עמאר לא ידע מהו שיעור כפרות? יתכן
אין להביא ראייה מהראשל"צ הגרש"מ עמאר וכן מראשל"צ הגרא"ב דורון וכדו' שהם לאחר כהונתם לא היה ציבור עשרות אלפים

שנהר אחריהם וקונה באלפיו את ספריהם ובכל מקום שמגיע נוהרים לשיעוריו ועוטים על כל פסק היוצא מבית מדרשו.

את התופעה הזו מצינו אך ורק אצל מרן זצוק"ל שהנהיג את הציבור עד פטירתו כ- 30 שנה אחר סיום כהונתו ברבנות

וכעת רואים זאת אצל בנו ממשיך דרכו מרן הגרי"צ שליט"א
 
אתה מתעקש לדחוף את היח"צ שלך לכל דיון, עם קשר או בלי קשר.

הציבור שקונה את ספריו של הרב יצחק, אין לו נפק"מ כלל בין הרב יצחק לרב דוד, ששניהם מביאים את פסק ההלכה של אביהם - הרב עובדיה.

ומה שהציבור מגיע לשיעוריו זה מחמת שמגיע למקום רב מפורסם, גם להבדיל אמנון יצחק ממלא אולמות.

ולפיכך הציבור היה מסתפק בהחלט במכתב של הרב דוד, ואין צורך לאף אחד במכתב נוסף של הרב יצחק.
 
אתה מתעקש לדחוף את היח"צ שלך לכל דיון, עם קשר או בלי קשר.
אני לא יחצ"ן של אף אחד סה"כ אומר את המציאות שקשה לך ולעוד כמה מאות בודדות בציבור לשמוע.
הציבור שקונה את ספריו של הרב יצחק, אין לו נפק"מ כלל בין הרב יצחק לרב דוד, ששניהם מביאים את פסק ההלכה של אביהם - הרב עובדיה.

ומה שהציבור מגיע לשיעוריו זה מחמת שמגיע למקום רב מפורסם, גם להבדיל אמנון יצחק ממלא אולמות.

ולפיכך הציבור היה מסתפק בהחלט במכתב של הרב דוד, ואין צורך לאף אחד במכתב נוסף של הרב יצחק.
כבודו מוזמן לעשות סקר בהיכלי הכוללים והישיבות ברחבי הארץ ויראה בדיוק את דעת הציבור

ואת מי הוא רוצה ומבקש לשמוע ממנו דעת תורה והוראות!
 
נערך לאחרונה:
יש טעם לפגם (מכמה בחינות) בכך שהוא ממשיך לפרסם מכתבים לציבור, כאשר התמנה ראשון לציון חדש.
[עד שכבר התמנה רב חדש]
אבל האם מצאת מכתבים מעין אלו שהוא הוציא אחרי שפרש מכהונתו?
חוץ מכך שזה טענות הבל וסרק בגלל שרוב הציבור הולך אחר פסיקותיו של הרב יצחק שליט"א ולא כרב דוד שליט"א, ורוצים לדעת מהי דעתו.

אבל מילא אם הרב דוד היה מוציא כבר מכתב והרב יצחק אחריו עוד היה מקום לדון בדבריכם שנוגע במלכות חבירו וכו'.
אבל כל עוד לא הוציא (ומי אמר בכלל שיוציא?) אין שום בעיה או מניעה שהרב יצחק יפרסם מכתב כעין זה.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית