בקשת עזרה וסיוע בדברי הראש"ל שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אם אני מבין נכון, הרב יצחק יוסף כתב בקובץ מסויים תחת שם בדוי ואח"כ הדפיס זאת בספרו.
מה השאלה כעת? יש בכך בעיה? גם הרב מאזוז עשה כך, וכן עוד רבנים.
כשמישהו כותב בתקיפות נגד חכם אחר כמו 'חצוף' וכדומה - זה רק מישהו שמוכר כגדול יכול לכתוב [או לפחות יש צד שיכול לכתוב], אבל שמישהו עלום כמו 'אברהם בן שלמה' יתקוף מישהו אחר בצורה חריפה - זה לא כ"כ לענין.
אם זה סתם איזה חידוש או מאמר - לחיי.
 
הנה בקובץ משנת יוסף כרך ד' סי' מ"ט [ניסן אייר תשע"ד] ישנו מאמר של הרב "אברהם בן שלמה" [בני ברק].

ואח"כ- בקובץ משנת יוסף כרך ו' סי' פ' המשיך את מאמרו [אב אלול תשע"ד].



והנה שנתיים לאחמ"כ- הוציא הרב יצחק יוסף שליט"א, תשובה בעניין ברכת מעין שבע [מהד' מורחבת ממה שכתב בפעם הראשונה] וזה פורסם בקובץ בית יוסף כרך כד [ניסן תשע"ו].

ושם מעמ' פד ד"ה דין מרא דאתרא- עד עמ' צט בסוף הקטע הראשון, כל התוכן כולל הכותרות ממש אותו לשון כאותו מאמר הנ"ל שהוזכר שם בקובץ משנת יוסף כרך ד', על שם אברהם בן שלמה.

ומעמ' צט [איפה שעצר בקובץ בית יוסף הנ"ל] ד"ה נערים המנוערים, עד הסוף [כמעט עד הסוף ממש], כל התוכן שם כולל הכותרות הוא ממש כאותו לשון מההמשך של אותו מאמר על שם אברהם בן שלמה שהמשיך את מאמרו בקובץ משנת יוסף כרך ו סי' פ.

ולסיכום- מעמ' פד עד עמ' קטו' ד"ה פוק חזי- 30 עמודים הוא הקבלה לשונית כאותו המאמר של אברהם בן שלמה שהובא בקובץ משנת יוסף בשני כרכים [ד' ו'].



וכן אותו דבר הוא בשו"ת הראשון לציון כרך ב' [שנת תשע"ו] סי' ע"ב מע' ר"פ ד"ה דרך ההוראה, עד סוף התשובה עמ' ש"ד, זה ממש הקבלה לשונית מאותם שני מאמרים שפורסמו בקובץ משנת יוסף הנ"ל תחת השם "אברהם בן שלמה", [חוץ מהע' האחרון של החלק הראשון שבמאמר הנ"ל, ובמאמר השני הוא פחות כותרות אך אותו תוכן לשוני].

והיינו- שמשך 24 עמ' בשו"ת הנ"ל הוא ממש הקבלה לשונית כאותו המאמר שבקובץ משנת יוסף על שם "אברהם בן שלמה" הנ"ל.



השאלה שלי- א. האם מאן דהוא יודע ומכיר מי זה אותו הרב "אברהם בן שלמה" הנ"ל [מבני ברק].

ב. האם החומר שכתב אותו הרב אברהם בן שלמה בשני הקבצים הנ"ל, הם שלו או שהעתיקם וכד'.

ג. וכן האם מישהו יודע לבאר מעניין זה של ההקבלה הלשונית?
גם אני תמהתי על זה בשעתו, ושוב שמעתי שהגר"י יוסף אמר להדיא בשיעור שדרכו לכתוב בקבצים תורניים תחת שם בדוי
[יש עוד מאמר בקובץ משנת יוסף על היתר מכירה שנכנס כלשונו בילקוט יוסף החדש]
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית