דעת ותבונה
חבר חדש
- הצטרף
- 3/8/25
- הודעות
- 102
זה נראה מכתב אישי מאוד, האם מכתב אישי כזה יש היתר לפרסמו כך ברבים האם יש נחת רוח לבן איש חי בפרסום מכתב כזה? מתוק ככל שיהא? אני לא מקנטר סתם, אותי אישית זה מאוד מעניין ולכן נכנסתי וקראתי, בפרט לגודל אהבתי לבן איש חי ותורתו, אבל בכל זאת מעניין אותי אם דנו בזה הלכתית באיזה מקום, ואם לא אשמח לחוות דעת חברי הפורום כאן.
אין לי מושג מה אישי היום אל מול מה היה אישי או לא אז, אבל נראה לי שפרסומם של דברים נמדד לפי הקוראים והשומעים בדור שמתפרסם בו וכפי שמתקבל אצלם והרושם שעושה על הקוראים.תרשה לי להניח שבדורנו זה נראה 'אישי'...
נכון וזה מתחבר למה שכתבתי ולכן יש צד שלא לפרסם.בדורנו, מכתב כזה לא היה נכתב כלל,
לא יודע על פגיעה ממש אבל נראה שהרב זצוק"ל התבטא בנימא מאוד אישית כדי שהדברים יעשו רושם על הצד השני ואם היה כותב ברבים אולי לא היה כותב כך ויש להניח שאינו לרצונו וכבודו של אדם רצונו. אני לא קובע איזה עובדה בזה (אני פשוט לא יודע) רק מתדיין.אבל בזמנם זה מכתב ככל המכתבים.
ואם משפחת ששון מוכנים לפרסם כזה מכתב - בעייתם... אבל זה לא פוגם בכהוא זה בכבודו של מרן הבא"ח.
תודה לרבי יוסף זכאי שפירסם את המכתב הזה
האם מכתב אישי כזה יש היתר לפרסמו כך ברבים האם יש נחת רוח לבן איש חי בפרסום מכתב כזה? מתוק ככל שיהא?
יותר מסתבר שהר' זכאי ראה ציטוט מכתב זה בחוברת של הרב סופר על ימים נוראים...מכתב "חסוי" שפירסמו הר' יוסף זכאי
אם תשים לב בציטוט שהעלו לעיל , זה מתוך הספר הנ"ל , כפי שכתוב שם "אברהם בן יעקב" שזה בעצם המו"ל של הספר הנ"ליותר מסתבר שהר' זכאי ראה ציטוט מכתב זה בחוברת של הרב סופר על ימים נוראים...
שמתי לב. והרב סופר בחוברת שלו הביא דברי הבא"ח הללו בשם הספר הנזכר.אם תשים לב בציטוט שהעלו לעיל , זה מתוך הספר הנ"ל , כפי שכתוב שם "אברהם בן יעקב" שזה בעצם המו"ל של הספר הנ"ל
כמדומה שלא היה ציון מדוייק, והרב זכאי מצא זאת והראה להם.שמתי לב. והרב סופר בחוברת שלו הביא דברי הבאח הללו בשם הספר הנזכר.
ומסתבר שהרב זכאי ראה את הדברים בחוברת של הרב סופר.
יותר מסתבר שהרב סופר שדרש את דברי הבא"ח במכתבו, בדרשתו ידע את מקור הדברים, מלומר שאברך יקר שאין שום סיבה לחשוב שיש לו איזה ידע בתולדות אנשי בבל הוא הוא מגלה מקור הדברים...כמדומה שלא היה ציון מדוייק, והרב זכאי מצא זאת והראה להם.
אין כוונתי על הרב סופר עצמו אלא על עורכי המגד"ל, ואני לא כתבתי מהשערה אלא מידיעה.יותר מסתבר שהרב סופר שדרש את דברי הבא"ח במכתבו, בדרשתו ידע את מקור הדברים, מלומר שאברך יקר שאין שום סיבה לחשוב שיש לו איזה ידע בתולדות אנשי בבל הוא הוא מגלה מקור הדברים...
לא נעים להכחיש 'ידיעה', אבל אני הקטן הוא ששלח צילום הנ"ל אל הרב הנזכ"לאין כוונתי על הרב סופר עצמו אלא על עורכי המגד"ל, ואני לא כתבתי מהשערה אלא מידיעה.
מצא זאת והראה להם.
מאי מצאתיה?! ראיתיה.לא נעים להכחיש 'ידיעה', אבל אני הקטן הוא ששלח צילום הנ"ל אל הרב הנזכ"ל
ואתה מנין לך מקור הדברים?לא נעים להכחיש 'ידיעה', אבל אני הקטן הוא ששלח צילום הנ"ל אל הרב הנזכ"ל