גם אני מצטרף להנ"ל.הראש"ל שליט"א כותב כאן שמטרת הגר"י הלל לקעקע פסקי מרן אאמו"ר ע"ש.
ואני תמה אם זה לא לשה"ר ואולי שקר.
כל מטרתו להמשיך הנהוג והמקובל בכל תפוצות ישראל עד מרן הגרע"י.
האם זה נקרא לקעקע?
יש כאן לשה"ר ועלילה על רב ואלוף וגאון בישראל שהרים את כל תורת הקבלה למעלה מחמישים שנה
כידוע מעולם הגר"י הלל לא כתב דברים נגד אף א',גם אני מצטרף להנ"ל.
ובפרט הנוסח "הרב יעקב הלל מהנהלת אהבת שלום" מקומם מאוד, אפילו לא הצליח לכתוב עליו הרה"ג.
ומה שכתב "מהנהלת אהבת שלום" נשמע כאילו הוא המזכיר בישיבה.
נראה לדאבונינו כי כל מטרתו של הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א היא לקעקע את מורשתו של גדול המקובלים ושומרי המסורת הגר"י הלל שליט"א.
למה למחוק?למה לא למחוק את המכתב הנ"ל וזהו?...
יש עניין לפתוח שיחה בנושא?!
הבן איש חי לא היה מזכיר אף רב שלא הלך בדרכו?אין זכות לתלמידי הבא"ח וכו' להמשיך בדרך רבם?
אם היה כותב מילה וחצי מילה ורבע מילה נגד, החרשתי.
אבל מסכן מה עשה????
האם בלוח שנה של הרב יצחק הוא מזכיר את דעת הבא"ח והאר"י? האם הוא כותב שיש ב' דעות האם מותר להתודות בתקיעות? או שיש ב' דעות האם מזכירים צדקתך בר"ה שחל בשבת וכדומה?הבן איש חי לא היה מזכיר אף רב שלא הלך בדרכו?
הוא לא היה מזכיר את הרב עובדיה?
מכתב תמוה וסותר עצמו מיניה וביהרבנות בממתקים, אין אפילו חומרא בבד"ץ.
לאפוקי מהבד"ץ העדה החרדית, לא מהרבנות..מפני מה אביו טרח ויגע להקים את בד"ץ בית יוסף [שגם עליו אנו בוכים אך אכמ"ל]?
והרי ע"א נאמן באיסורים, ויש רבנות.
יש כאלה שיחשבו שהתשובה שכתבת היא רצינית, ומוטב לאכול רבנות מעד"ח. עיי' בפורום השכן, ורח"ל שכך עלתה בימינו.לאפוקי מהבד"ץ העדה החרדית, לא מהרבנות..
יותר ממה שאנחנו בוכיםמפני מה אביו טרח ויגע להקים את בד"ץ בית יוסף [שגם עליו אנו בוכים אך אכמ"ל]?
במכתב המצורף הוא הפך ל"ראש אהבת שלום"...ובפרט הנוסח "הרב יעקב הלל מהנהלת אהבת שלום" מקומם מאוד, אפילו לא הצליח לכתוב עליו הרה"ג.
"זחה דעתו עליו ופסק מתוך יוהרא"...בדף האחרון
כל הנסיון לכפות דעה על כלל הציבור הוא דבר מגונה.האם בלוח שנה של הרב יצחק הוא מזכיר את דעת הבא"ח והאר"י? האם הוא כותב שיש ב' דעות האם מותר להתודות בתקיעות? או שיש ב' דעות האם מזכירים צדקתך בר"ה שחל בשבת וכדומה?
מה אתה רוצה שבלוח שנה שהוא 'הלכה למעשה' הוא יזכיר את הדעות שהוא לא סובר כמותם?
ובפרט שמבחינתו זה לא מחלוקת רגילה אלא מחלוקת על כל צורת וגישת ההלכה.
אם יש למשל רב שרגיל לחלוק על פסקי השו"ע כסדר כמו הגר"א וכדומה - האם הבא"ח מזכיר אותו? האם הרב עובדיה היה מזכיר אותו?
האם ראית פעם מישהו שכותב שיש 'מחלוקת' האם מביאים בליל פסח ב' מצות [דעת הגר"א ע"פ הרמב"ם] או ג' מצות [דעת השו"ע והאר"י]?
ועל כן דברי @מתוק מדבש נכונים, וביקורתו נכונה מאוד.
האם דברי הגרי"י קניבסקי זצוק"ל שהובאו ב'ארחות רבינו' זה בסדר?האם ההתעלמות הגורפת של אהבת שלום מהגר"ע יוסף ותלמידיו (שאתה אחד מהם...) היא בסדר, חכמה, מוסרית, לא פוליטית?
ההתעלמות הגורפת היא לא בסדר ובסדר...האם ההתעלמות הגורפת של אהבת שלום מהגר"ע יוסף ותלמידיו (שאתה אחד מהם...) היא בסדר, חכמה, מוסרית, לא פוליטית?
מבחינת הסגנון - כל מילה, לא חושב שיש מקום לזלזול בתלמידי חכמים בטח לא כאלו מגדולי ישראל.הדברים שאתה כותב המה חוצפה וביזוי ת"ח מגדולי הדור ואין תרופה למכתך.
הלה שימש את כל זקני חכמי בבל באדיקות
מהם ח"ר ניסים כדורי, ח"ר יעקב מוצפי, ח"ר סלמן מוצפי, ח"ר יצחק ניסים, ועוד ועוד. ולא לחינם הפליג כ"כ בתורת הסוד.
הדברים שאתה כותב המה חוצפה וביזוי ת"ח מגדולי הדור ואין תרופה למכתך.
היכן ראית שזלזלתי במישהו? שהזכרתי שהוא בעל תשובה? או שלא ידעתי שהוא שימש את גאוני בבל בעניין היחס לגר"ע?מבחינת הסגנון - כל מילה, לא חושב שיש מקום לזלזול בתלמידי חכמים בטח לא כאלו מגדולי ישראל.
מבחינת העובדות היבשות - אשמח שתציג את המציאות שאתה מכיר (בעיקר במה חשבו/חושבים גאוני הליטאים על הספרדים)