מכתבים מהרב יצחק יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
הראש"ל שליט"א כותב כאן שמטרת הגר"י הלל לקעקע פסקי מרן אאמו"ר ע"ש.
ואני תמה אם זה לא לשה"ר ואולי שקר.
כל מטרתו להמשיך הנהוג והמקובל בכל תפוצות ישראל עד מרן הגרע"י.
האם זה נקרא לקעקע?
יש כאן לשה"ר ועלילה על רב ואלוף וגאון בישראל שהרים את כל תורת הקבלה למעלה מחמישים שנה.
 
הראש"ל שליט"א כותב כאן שמטרת הגר"י הלל לקעקע פסקי מרן אאמו"ר ע"ש.
ואני תמה אם זה לא לשה"ר ואולי שקר.
כל מטרתו להמשיך הנהוג והמקובל בכל תפוצות ישראל עד מרן הגרע"י.
האם זה נקרא לקעקע?
יש כאן לשה"ר ועלילה על רב ואלוף וגאון בישראל שהרים את כל תורת הקבלה למעלה מחמישים שנה
גם אני מצטרף להנ"ל.
ובפרט הנוסח "הרב יעקב הלל מהנהלת אהבת שלום" מקומם מאוד, אפילו לא הצליח לכתוב עליו הרה"ג.
ומה שכתב "מהנהלת אהבת שלום" נשמע כאילו הוא המזכיר בישיבה.

נראה לדאבונינו כי כל מטרתו של הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א היא לקעקע את מורשתו של גדול המקובלים ושומרי המסורת הגר"י הלל שליט"א.
 
גם אני מצטרף להנ"ל.
ובפרט הנוסח "הרב יעקב הלל מהנהלת אהבת שלום" מקומם מאוד, אפילו לא הצליח לכתוב עליו הרה"ג.
ומה שכתב "מהנהלת אהבת שלום" נשמע כאילו הוא המזכיר בישיבה.

נראה לדאבונינו כי כל מטרתו של הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א היא לקעקע את מורשתו של גדול המקובלים ושומרי המסורת הגר"י הלל שליט"א.
כידוע מעולם הגר"י הלל לא כתב דברים נגד אף א',
והוא מכריז בכל מקום שהוא ממשיך את האר"י, הגרח"פ והבא"ח שהלכו עם האר"י והנהיגו כן בכל מקומות משובותיהם, ורק ממשיך את המנההג הקיים,
האם זו אינה זכותו?
אין זכות לתלמידי הבא"ח וכו' להמשיך בדרך רבם?
אם היה כותב מילה וחצי מילה ורבע מילה נגד, החרשתי.
אבל מסכן מה עשה????
מלבד היותו גדול מרביצי התורה בדור האחרון
 
למה לא למחוק את המכתב הנ"ל וזהו?...
יש עניין לפתוח שיחה בנושא?!
למה למחוק?
אם הרב יצחק יוסף כתב מכתב זה,
בהכרח רצונו שיראה לרבים.

וכל אחד יסיק איזה מסקנות שרוצה על כותב המכתב.
 
נערך לאחרונה:
אין זכות לתלמידי הבא"ח וכו' להמשיך בדרך רבם?
אם היה כותב מילה וחצי מילה ורבע מילה נגד, החרשתי.
אבל מסכן מה עשה????
הבן איש חי לא היה מזכיר אף רב שלא הלך בדרכו?
הוא לא היה מזכיר את הרב עובדיה?
 
הבן איש חי לא היה מזכיר אף רב שלא הלך בדרכו?
הוא לא היה מזכיר את הרב עובדיה?
האם בלוח שנה של הרב יצחק הוא מזכיר את דעת הבא"ח והאר"י? האם הוא כותב שיש ב' דעות האם מותר להתודות בתקיעות? או שיש ב' דעות האם מזכירים צדקתך בר"ה שחל בשבת וכדומה?
מה אתה רוצה שבלוח שנה שהוא 'הלכה למעשה' הוא יזכיר את הדעות שהוא לא סובר כמותם?

ובפרט שמבחינתו זה לא מחלוקת רגילה אלא מחלוקת על כל צורת וגישת ההלכה.

אם יש למשל רב שרגיל לחלוק על פסקי השו"ע כסדר כמו הגר"א וכדומה - האם הבא"ח מזכיר אותו? האם הרב עובדיה היה מזכיר אותו?

האם ראית פעם מישהו שכותב שיש 'מחלוקת' האם מביאים בליל פסח ב' מצות [דעת הגר"א ע"פ הרמב"ם] או ג' מצות [דעת השו"ע והאר"י]?

ועל כן דברי @מתוק מדבש נכונים, וביקורתו נכונה מאוד.
 
רבנות בממתקים, אין אפילו חומרא בבד"ץ.
מכתב תמוה וסותר עצמו מיניה וביה
1739772252697.png


א. בתור רב שעמד בראש מחלקת הכשרות הוא בודאי יודע שאין כזה דבר כשרות של הרבנות 'הראשית' מלבד בשר ועופות ודגים. כל מוצרי הממתקים הם לא 'בכשרות' הרבנות הראשית, אלא 'באישור' הרבנות הראשית, שמשארת שיש גוף כשרות 'מוסמך' שפיקח על המוצר. הרבנות הראשית לא! מפקחת באופן אישי על המוצר.

ב. מה הקשר אחזוקי איסורא ועד אחד וכו'? הרי הרבנויות עצמם 'מראש' יש להם רף נמוך של כשרות, והם עצמם אומרים שאינם מקפידים על ג'לטין למשל, או אבקת חלב נכרי וכדומה. אז באמת עד אחד נאמן באיסורין והוא עצמו אומר לך שהוא לא מקפיד על מה שאתה מקפיד! אכן כן.

ג. גם רבנויות 'מהדרין' - כל עיר מגדירה לעצמה את רמת המהדרין שלה ואין כלל גורף בזה. כמו שבכל העופות של הרבנות כתוב 'למהדרין'.

ד. דוגמא לדבר. 'רבנות חולון בענין פפושדו'. אין צורך להסביר ולהרחיב בענין.
כל הרבנויות מתירות 'היתר מכירה'. כנ"ל.
בישולי גוים הרבנות לא מקפידה לדעת מרן. אם יש מוצר כמו צ'יפס וכדומה שמצריך בישול ויש בו גם ענין של היתר מכירה - האם זה 'למהדרין'? אתהמהה
 
אני בכלל לא הצלחתי להבין את דעת הראש"ל שליט"א בהכשרים.
מפני מה אביו טרח ויגע להקים את בד"ץ בית יוסף [שגם עליו אנו בוכים אך אכמ"ל]?
והרי ע"א נאמן באיסורים, ויש רבנות.
מאז ומעולם כל אחד ידע שצריך לרכוש מוצרים מכשרות טובה, זה היה פשוט וברור לכל ילד וילדה זקן וזקנה, וצ"ע.
 
מפני מה אביו טרח ויגע להקים את בד"ץ בית יוסף [שגם עליו אנו בוכים אך אכמ"ל]?
יותר ממה שאנחנו בוכים
מרן זיע"א בשמים מזיל דמעות כנחל, על דמוי הכשר זה
שמה רואים את האמת, אין שקר שמה
אוי נא לאן לאן הגענו.
 
מכתב לרב רצאבי
 

קבצים מצורפים

  • 17397724790704378213396570966006.jpg
    17397724790704378213396570966006.jpg
    78.7 קילובייט · צפיות: 34

קבצים מצורפים

בדף האחרון
"זחה דעתו עליו ופסק מתוך יוהרא"...
מעניין רק למה בחייו של הגרמ"ל הר"י יוסף התכתב איתו בכבוד גדול,
ורק לאחר פטירתו נזכר במה שמרן אמר עליו...
הרי כל הסיפור על הריגת כינה בשבת אירע למעלה מעשור לפני פטירתו.
ודו"ק.
 
האם בלוח שנה של הרב יצחק הוא מזכיר את דעת הבא"ח והאר"י? האם הוא כותב שיש ב' דעות האם מותר להתודות בתקיעות? או שיש ב' דעות האם מזכירים צדקתך בר"ה שחל בשבת וכדומה?
מה אתה רוצה שבלוח שנה שהוא 'הלכה למעשה' הוא יזכיר את הדעות שהוא לא סובר כמותם?

ובפרט שמבחינתו זה לא מחלוקת רגילה אלא מחלוקת על כל צורת וגישת ההלכה.

אם יש למשל רב שרגיל לחלוק על פסקי השו"ע כסדר כמו הגר"א וכדומה - האם הבא"ח מזכיר אותו? האם הרב עובדיה היה מזכיר אותו?

האם ראית פעם מישהו שכותב שיש 'מחלוקת' האם מביאים בליל פסח ב' מצות [דעת הגר"א ע"פ הרמב"ם] או ג' מצות [דעת השו"ע והאר"י]?

ועל כן דברי @מתוק מדבש נכונים, וביקורתו נכונה מאוד.
כל הנסיון לכפות דעה על כלל הציבור הוא דבר מגונה.
בעיני יש להביא את כל הדעות - לפחות בעולם הספרדי - ונדמה לי שהרב עובדיה עשה את זה יפה מאוד למרות הנסיון שלו לבטל מנהגים וכו'.
השאלה הייתה באופן כללי, ואולי בלוח השנה שמיועד ליוצאי עירק אשר נשארו נאמנים לבן איש חי ולא זזים ממנו ימין או שמאל - כמו שלא כתוב בשער הלוח... - אפשר לקבל את ההסבר שלך.
האם ראוי שלא להביא דעות חולקות? זה פחד מביקורת? אי רצון לספור את הרב ואת תורתו ואת תלמידיו או מאמיניו?
האם ההתעלמות הגורפת של אהבת שלום מהגר"ע יוסף ותלמידיו (שאתה אחד מהם...) היא בסדר, חכמה, מוסרית, לא פוליטית?
 
האם ההתעלמות הגורפת של אהבת שלום מהגר"ע יוסף ותלמידיו (שאתה אחד מהם...) היא בסדר, חכמה, מוסרית, לא פוליטית?
האם דברי הגרי"י קניבסקי זצוק"ל שהובאו ב'ארחות רבינו' זה בסדר?
האם הגר"י הלל שליט"א לא יכול לסבור בזה כרבותיו?
 
האם ההתעלמות הגורפת של אהבת שלום מהגר"ע יוסף ותלמידיו (שאתה אחד מהם...) היא בסדר, חכמה, מוסרית, לא פוליטית?
ההתעלמות הגורפת היא לא בסדר ובסדר...

השאלה היא רק איפה, בלוח שנה שאמור להביא פסקי הלכות, כל מי שלוקח את הפסקי הלכות שלהם יודע את הדרך שלהם, ואין שום עניין להביא מו"מ.

אבל במשנה ברורה שלהם זה מרגיז. כביכול מ"ב ספרדי עם הערות, אבל בלי גדול הפוסקים שרבים נאותים לאורו זו התעלמות מקוממת.

במחשבה שניה, אני כבר לא יודע מה עדיף, מי שהביא את מרן הגרע"י, גם אם בכבוד - חטף שוק על ירך (ע"ע מרן הגר"מ מאזוז והגרמ"ל).
ומי שלא הביאו כלל - חטף (ע"ע הגר"י הלל).
אבל מי שהביאו בזלזול (ע"ע רבנים אשכנזים למיניהם) - אוהו קדוש יאמר לו... ומוזמן להיות רב מקדים.
 
הדברים שאתה כותב המה חוצפה וביזוי ת"ח מגדולי הדור ואין תרופה למכתך.
מבחינת הסגנון - כל מילה, לא חושב שיש מקום לזלזול בתלמידי חכמים בטח לא כאלו מגדולי ישראל.
מבחינת העובדות היבשות - אשמח שתציג את המציאות שאתה מכיר (בעיקר במה חשבו/חושבים גאוני הליטאים על הספרדים)
 
הלה שימש את כל זקני חכמי בבל באדיקות
מהם ח"ר ניסים כדורי, ח"ר יעקב מוצפי, ח"ר סלמן מוצפי, ח"ר יצחק ניסים, ועוד ועוד. ולא לחינם הפליג כ"כ בתורת הסוד.
הדברים שאתה כותב המה חוצפה וביזוי ת"ח מגדולי הדור ואין תרופה למכתך.
מבחינת הסגנון - כל מילה, לא חושב שיש מקום לזלזול בתלמידי חכמים בטח לא כאלו מגדולי ישראל.
מבחינת העובדות היבשות - אשמח שתציג את המציאות שאתה מכיר (בעיקר במה חשבו/חושבים גאוני הליטאים על הספרדים)
היכן ראית שזלזלתי במישהו? שהזכרתי שהוא בעל תשובה? או שלא ידעתי שהוא שימש את גאוני בבל בעניין היחס לגר"ע?
תעשה לי טובה תגדיל ראש בבקשה ותתייחס לגופם של דברים בלי כינויים וגינויים...
 
ראשי תחתית