תרומה לעזרא

מכתבים מהרב יצחק יוסף

הראש"ל שליט"א כותב כאן שמטרת הגר"י הלל לקעקע פסקי מרן אאמו"ר ע"ש.
ואני תמה אם זה לא לשה"ר.
כל מטרתו להמשיך הנהוג והמקובל בכל תפוצות ישראל עד מרן הגרע"י.
האם זה נקרא לקעקע?
יש כאן לשה"ר על רב ואלוף וגאון בישראל שהרים את כל תורת הקבלה למעלה מחמישים שנה.
 
הראש"ל שליט"א כותב כאן שמטרת הגר"י הלל לקעקע פסקי מרן אאמו"ר ע"ש.
ואני תמה אם זה לא לשה"ר ואולי שקר.
כל מטרתו להמשיך הנהוג והמקובל בכל תפוצות ישראל עד מרן הגרע"י.
האם זה נקרא לקעקע?
יש כאן לשה"ר ועלילה על רב ואלוף וגאון בישראל שהרים את כל תורת הקבלה למעלה מחמישים שנה
גם אני מצטרף להנ"ל.
ובפרט הנוסח "הרב יעקב הלל מהנהלת אהבת שלום" מקומם מאוד, ומה שכתב "מהנהלת אהבת שלום" נשמע כאילו הוא המזכיר בישיבה.
 
גם אני מצטרף להנ"ל.
ובפרט הנוסח "הרב יעקב הלל מהנהלת אהבת שלום" מקומם מאוד, ומה שכתב "מהנהלת אהבת שלום" נשמע כאילו הוא המזכיר בישיבה.
כידוע מעולם הגר"י הלל לא כתב דברים נגד אף אחד,
והוא מכריז בכל מקום שהוא ממשיך את האר"י, הגרח"פ והבא"ח שהלכו עם האר"י והנהיגו כן בכל מקומות משובותיהם, ורק ממשיך את המנההג הקיים,
האם זו אינה זכותו?
אין זכות לתלמידי הבא"ח וכו' להמשיך בדרך רבם?
אם היה כותב מילה וחצי מילה ורבע מילה נגד, החרשתי.
אבל מסכן מה עשה????
מלבד היותו גדול מרביצי התורה בדור האחרון
 
למה לא למחוק את המכתב הנ"ל וזהו?...
יש עניין לפתוח שיחה בנושא?!
למה למחוק?
אם הרב יצחק יוסף כתב מכתב זה,
בהכרח רצונו שיראה לרבים.

וכל אחד יסיק איזה מסקנות שרוצה על כותב המכתב.
 
נערך לאחרונה:
אין זכות לתלמידי הבא"ח וכו' להמשיך בדרך רבם?
אם היה כותב מילה וחצי מילה ורבע מילה נגד, החרשתי.
אבל מסכן מה עשה????
הבן איש חי לא היה מזכיר אף רב שלא הלך בדרכו?
הוא לא היה מזכיר את הרב עובדיה?
 
הבן איש חי לא היה מזכיר אף רב שלא הלך בדרכו?
הוא לא היה מזכיר את הרב עובדיה?
האם בלוח שנה של הרב יצחק הוא מזכיר את דעת הבא"ח והאר"י? האם הוא כותב שיש ב' דעות האם מותר להתודות בתקיעות? או שיש ב' דעות האם מזכירים צדקתך בר"ה שחל בשבת וכדומה?
מה אתה רוצה שבלוח שנה שהוא 'הלכה למעשה' הוא יזכיר את הדעות שהוא לא סובר כמותם?

ובפרט שמבחינתו זה לא מחלוקת רגילה אלא מחלוקת על כל צורת וגישת ההלכה.

אם יש למשל רב שרגיל לחלוק על פסקי השו"ע כסדר כמו הגר"א וכדומה - האם הבא"ח מזכיר אותו? האם הרב עובדיה היה מזכיר אותו?

האם ראית פעם מישהו שכותב שיש 'מחלוקת' האם מביאים בליל פסח ב' מצות [דעת הגר"א ע"פ הרמב"ם] או ג' מצות [דעת השו"ע והאר"י]?

ועל כן דברי @מתוק מדבש נכונים, וביקורתו נכונה מאוד.
 
רבנות בממתקים, אין אפילו חומרא בבד"ץ.
מכתב תמוה וסותר עצמו מיניה וביה
1739772252697.png


א. בתור רב שעמד בראש מחלקת הכשרות הוא בודאי יודע שאין כזה דבר כשרות של הרבנות 'הראשית' מלבד בשר ועופות ודגים. כל מוצרי הממתקים הם לא 'בכשרות' הרבנות הראשית, אלא 'באישור' הרבנות הראשית, שמשארת שיש גוף כשרות 'מוסמך' שפיקח על המוצר. הרבנות הראשית לא! מפקחת באופן אישי על המוצר.

ב. מה הקשר אחזוקי איסורא ועד אחד וכו'? הרי הרבנויות עצמם 'מראש' יש להם רף נמוך של כשרות, והם עצמם אומרים שאינם מקפידים על ג'לטין למשל, או אבקת חלב נכרי וכדומה. אז באמת עד אחד נאמן באיסורין והוא עצמו אומר לך שהוא לא מקפיד על מה שאתה מקפיד! אכן כן.

ג. גם רבנויות 'מהדרין' - כל עיר מגדירה לעצמה את רמת המהדרין שלה ואין כלל גורף בזה. כמו שבכל העופות של הרבנות כתוב 'למהדרין'.

ד. דוגמא לדבר. 'רבנות חולון בענין פפושדו'. אין צורך להסביר ולהרחיב בענין.
כל הרבנויות מתירות 'היתר מכירה'. כנ"ל.
בישולי גוים הרבנות לא מקפידה לדעת מרן. אם יש מוצר כמו צ'יפס וכדומה שמצריך בישול ויש בו גם ענין של היתר מכירה - האם זה 'למהדרין'? אתהמהה
 
אני בכלל לא הצלחתי להבין את דעת הראש"ל שליט"א בהכשרים.
מפני מה אביו טרח ויגע להקים את בד"ץ בית יוסף [שגם עליו אנו בוכים אך אכמ"ל]?
והרי ע"א נאמן באיסורים, ויש רבנות.
מאז ומעולם כל אחד ידע שצריך לרכוש מוצרים מכשרות טובה, זה היה פשוט וברור לכל ילד וילדה זקן וזקנה, וצ"ע.
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית