חיי עולם
חבר מוביל
- הצטרף
- 17/12/24
- הודעות
- 645
מה רצית, כבר צילמתי מהספר שלו?ז"ל האבן עזרא:
הצג קובץ מצורף 1634
הנה לך דברי הרב פנחס עפשטיין ראב"ד ירושלים המנחת יצחק הרב משה אריה פרוינד הרב יוסף ליברמן הצג קובץ מצורף 1629הצג קובץ מצורף 1630הצג קובץ מצורף 1631הצג קובץ מצורף 1632הצג קובץ מצורף 1633הרב שטרנבוך הרב סופר ועוד ועוד רבנים
ולקינוח תשובה של הרב יהודה ברכה
הבדילו.מה רצית, כבר צילמתי מהספר שלו?
כתוב בדיוק הפוך שהספרדים לא הבדילו...
הבדילו.
אתה לא יודע לקרוא?
בספרד (המקומות האלה...) הבדילו? מה יהיה הסוף איתך?ז"ל האבן עזרא:
הצג קובץ מצורף 1634
מישהו שאל אותי אם הוא כתב את זה, או שזה מאמר שמישהו שלח לרב יצחק יוסף.מאמר לספר זכרון
הצג קובץ מצורף 1665
חידש כאן שבהלכות שחזר בו אביו הגרע"י זצ"ל,
וגם כאן כתב בענות חן שעדות אחיו ר' דוד לגבי ברכת הגלידה בסעודה - עדות היא, ויתכן שחזר בו אביו, אלא שהעושה כמשנה ראשונה אין מזניחין אותו, ואין עדות זו עדות שקר.חידש כאן
לא ממש מדוייק, עי' לדוג' בהקדמתו לספר גבורת האר"י, והעתיקו הגר"י יוסף שליט"א בתשובה שהעלו כאן (עמ' 3)כידוע מעולם הגר"י הלל לא כתב דברים נגד אף א'
תמוה, עי' כאן -בדף האחרון
משנת התוארים הקבועים ביתד נקבעו רק בשנת תשנ"ז-נ"ח, עד אז תואר "הגאון הגדול" נכתב רק לעיתים רחוקות, וכשנכתב זה לאו דוקא היה על חברי המועצת [לדוג' זכור לי שכתבו כן על הג"ר עמנואל טולידנו]התואר ביתד היה הגאון נשיא מועצת. זהו.
מרן???? חלומות פז.
ובדקדוק הדגישו בכמה מקומות שהגאון ולא הגאון הגדול, כי זה תואר ששמור [בזמן ההוא] לחברי המועצת בלבד!
שו"ת וישב הים ח"ב סימן ג עמ' סא ז"ל : הרי לן מכל האמור שבמשך המאתיים שנה האחרנים נתפשט המנהג בכל קהילות הספרים במזרח ובמערב בארץ ובגולה להניח שני זוגות תפילין דרש"י ור"ת ביחד בתפלת שחרית וזה לא רק לת"ח אלא גם בעלי בתים ואנשי צורה כמו שהעידו וכו' וכו' וזה היה המנהג הנפוץ והפשוט עד כמעט לפני כעשרים שנה, שמאז החלו רבים מניחים תפילין דר"ת לאחר התפילה ע"פ פסקו של הרב יביע אומר ובודאי ששינוי מנהג זה אינו לפי רצון חכמים כיון שהוא מנוגד גם לדעת מרן ז"ל בשו"ע כנ"ל, וגם לדעת הזוהר הקדוש והאר"י ז"ל. עכ"ל וישב הים.איפה הרב הלל הזכיר את הרב עובדיה בספרריו וכתביו?