מכתבים מהרב יצחק יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הניסוח היתר מדומה הוא לא שלי אלא של אחד מהרבנים או יותר מאחד. יותר מאוחר נחפש מיהו הרב.
הנה לך דברי הרב פנחס עפשטיין ראב"ד ירושלים המנחת יצחק הרב משה אריה פרוינד הרב יוסף ליברמן צילום מסך 2025-02-17 221447.pngצילום מסך 2025-02-17 221646.pngצילום מסך 2025-02-17 221734.pngצילום מסך 2025-02-17 221812.pngצילום מסך 2025-02-17 222155.pngהרב שטרנבוך הרב סופר ועוד ועוד רבנים
ולקינוח תשובה של הרב יהודה ברכה
 
לא די לכם שמרן רבי יהודה צדקה שהיה מתחמק מלכתוב תשובות בהלכה טרח מיוחד לכתוב תשובה בספרו שלדעתו זה לא היתר?????
 
איני זוכר אם עלה כבר:
 

קבצים מצורפים

  • יצחק יוסף_1.png
    יצחק יוסף_1.png
    4.7 מגה-בתים · צפיות: 44
  • יצחק יוסף.png
    יצחק יוסף.png
    5 מגה-בתים · צפיות: 44
וגם כאן כתב בענות חן שעדות אחיו ר' דוד לגבי ברכת הגלידה בסעודה - עדות היא, ויתכן שחזר בו אביו, אלא שהעושה כמשנה ראשונה אין מזניחין אותו, ואין עדות זו עדות שקר.
 
כמה הערות:
כידוע מעולם הגר"י הלל לא כתב דברים נגד אף א'
לא ממש מדוייק, עי' לדוג' בהקדמתו לספר גבורת האר"י, והעתיקו הגר"י יוסף שליט"א בתשובה שהעלו כאן (עמ' 3)
[כמובן, זכותו של הגר"י הלל שליט"א לחלוק בתקיפות, כדרכה של תורה בכל הדורות בעניינים יסודיים]
בדף האחרון
תמוה, עי' כאן -
1742751782803.png
[במכתב הגר"מ מאזוז שליט"א הנז' כתב ש"אין בזה שום פגם ושום פסול ח"ו]
התואר ביתד היה הגאון נשיא מועצת. זהו.
מרן???? חלומות פז.
ובדקדוק הדגישו בכמה מקומות שהגאון ולא הגאון הגדול, כי זה תואר ששמור [בזמן ההוא] לחברי המועצת בלבד!
משנת התוארים הקבועים ביתד נקבעו רק בשנת תשנ"ז-נ"ח, עד אז תואר "הגאון הגדול" נכתב רק לעיתים רחוקות, וכשנכתב זה לאו דוקא היה על חברי המועצת [לדוג' זכור לי שכתבו כן על הג"ר עמנואל טולידנו]
 
איפה הרב הלל הזכיר את הרב עובדיה בספרריו וכתביו?
שו"ת וישב הים ח"ב סימן ג עמ' סא ז"ל : הרי לן מכל האמור שבמשך המאתיים שנה האחרנים נתפשט המנהג בכל קהילות הספרים במזרח ובמערב בארץ ובגולה להניח שני זוגות תפילין דרש"י ור"ת ביחד בתפלת שחרית וזה לא רק לת"ח אלא גם בעלי בתים ואנשי צורה כמו שהעידו וכו' וכו' וזה היה המנהג הנפוץ והפשוט עד כמעט לפני כעשרים שנה, שמאז החלו רבים מניחים תפילין דר"ת לאחר התפילה ע"פ פסקו של הרב יביע אומר ובודאי ששינוי מנהג זה אינו לפי רצון חכמים כיון שהוא מנוגד גם לדעת מרן ז"ל בשו"ע כנ"ל, וגם לדעת הזוהר הקדוש והאר"י ז"ל. עכ"ל וישב הים.
 
איפה הגר"י הלל הזכיר בספריו את הגרש"ז אויערבאך זצ"ל?
הוא מותיב והוא מפרק: שו"ת וישב הים (ח"א סי' ט"ו או' ח'): "ועיין מנחת שלמה להגרש"ז אויערבאך שליט"א (סימן נ"ג)".
זה כבר לא שייך ל''תורת ר' יצחק יוסף'', זה שייך לאשכול ''תורת ר' יעקב הלל''
 
למי הוא מתכוון כשהוא כותב אברך מאוה"ח?
הרב אופיר מלכא כנודע.


נ.ב.
וכבר הוציא לאור הרב... כמה חיבורים לחזק את פסקי [הבא"ח/האור לציון/ הרב משה לוי...] מכל מיני מעירים שיש בהם שאינם מכונים לשם שמים אלא מתוך נגיעות שונות ומשונות מנסים לקעקע את פסקי [....] וכל מטרתם היא אך ורק לסתור את פסקיהם, ובזה גם רוצים להתגדל ולקנות להם שם, ולדעתם הבא"ח/האור לציון/הרב משה לוי... מעולם לא צדק ורק מרן זצ"ל תמיד צדק במאות ואלפי הלכות, ובא הרב המחבר.. ומשיב עליהם בטוטו"ד.
 
איזה לשונות כותב נגד הגר"א מלכא שליט"א, ה"י.
ולמעשה כלום לא עוזר - ולא מצליח למוחקו
תורתו נפוצה על פני כל הארץ,
וספריו נדפסים בכמיות אדירות
והצימאון הולך וגובר
ספרו האחרון על שבת -בונה עד בישול- נמכר כבר 20 אלף עותקים.
אנן בדידן ואינהו בדידהו.
 
אין דמיון בין ההיתר של הישא ברכה להיתר המדומה בן זמננו. הישא ברכה כתב שההיתר מחמת שכל הקרקעות שייכות לשלטון התורכי וגם לא התיר שיהודי יעבוד בקרקע ועוד ועוד
נכון אין דמיון, אבל היום זה בא להציל את אותם שאינם שומרי מצוות ויעבדו בשביעית, יחרשו ויזרעו ויקצרו. שאפשר שיש בזה הצלה גדולה, ולא גרע בהרבה ממה שעשו היתר מכירה בשביל הישוב היהודי.
 
נכון אין דמיון, אבל היום זה בא להציל את אותם שאינם שומרי מצוות ויעבדו בשביעית, יחרשו ויזרעו ויקצרו. שאפשר שיש בזה הצלה גדולה, ולא גרע בהרבה ממה שעשו היתר מכירה בשביל הישוב היהודי.
תמיד חשבנו והבנו שדעת מרן הגרע"י שהעיקר זה להציל את ההמונים שלא יאכלו שמור ונעבד ממש,
וזה בהתאם לשיטתו לעשות כל טצדקי בשביל להציל את המון העם מחטא, עי' יבי"א ח"ד בשיטתו לתת הכשר למלון שמגיש חלב אחרי בשר, וניכר שם טוהר ליבו ודאגתו לעם ישראל. ומליון איש לא באו ללויה בחינם.
אמנם מרן הגרע"י עצמו הסביר בסוף ימיו שזה לא גרע מאוצר ב"ד, ואולי עדיף וכנודע מכמה סרטונים מוכרים. וזה לכאו' לא כהנ"ל.
 
הוא כותב שם "כחניך נאמן לרב יהודה עדס הידוע..."
הבט ימין וראה איזה ישיבה הקים הרב עדס הידוע.
איזה בוגרים מפוארים,
איזה ת"ח,
למעלה מאלף חיבורים! בהלכה יצאו מהבוגרים של קול יעקב,
כמה ענקים בתורה וביראה, ראשי ישיבות מרביצי תורה
עם עדינות מיוחדת של קדושה וטהרה שלא מוצאים במקומות אחרים.
 
נכון אין דמיון, אבל היום זה בא להציל את אותם שאינם שומרי מצוות ויעבדו בשביעית, יחרשו ויזרעו ויקצרו. שאפשר שיש בזה הצלה גדולה, ולא גרע בהרבה ממה שעשו היתר מכירה בשביל הישוב היהודי.
אז שלא יתלו עצמם על אילנות גבוהים כישא ברכה וישועות מלכו ועוד.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית