באנר תרומה

מכתבים מהרב יצחק יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אכן אחר העיון, פשטות הענין מורה כידידנו ידידיה, והרב משיב כהלכה יזכה בזה להיות בבחינת מודים דרבנן היינו שבחייהו.

אין שום ענין "להודות" כדי לרצות מאן דהו... כתבתי מה שנראה לענ"ד, והבוחר יבחר.
 
אין כאן שום חידוש, יש כאן דברים פשוטים בתכלית. לרבי יוסף קארו היה קו מנחה שעיקרו תרי מיגו תלת עמודי ההוראה והוא כולל עוד פרטים, מה עושים כאשר רק אחד הביע דעתו וכו'.

ברור ופשוט שכל מי שהסכים עם הכלל, הסכים על כל הפרטים, וכל הדיוקים לעיל הם דיוקים שאין בהם ממש (והראיות סותרות זו לזו).
זה חידושיך שלך ולא הסכמת מאתיים חכמים.
וכל הקורא בדברי החיד"א והארץ חיים ושמחת יו"ט רואה דברים ברורים ביותר שהסכמת מאתיים החכמים היא רק על הכרעת מרן לפסוק כשלושת עמודי הוראה בלבד. והאמת שמיותר לדון בזה.
 
ברור ופשוט שכל מי שהסכים עם הכלל, הסכים על כל הפרטים,

ולכן רק בגלל זה צריך לענות על מה שכבר נשאל לעיל

ורק בגלל זה
לא מובן א"כ, איך החיד"א עשה "סב"ל נגד השו"ע" , הרי אם השו"ע ועוד 200 רבנים של בני דורו הסכימו שצריך לברך, א"כ איזה צד של ספק יש לעשות סב"ל.

ולא זו בלבד- אלא אפי' בדבר שאינו ספק ברכות, אלא בדיני ערווה, ג"כ נקיט ואזיל כחומרות הרמ"א , והיאך- חשש ופסק לחומרות הרמ"א בוא בזמן שכהשו"ע פסקו 200 רבנים גדולים של בני דורו.

וכן עוד בהרבה מקומות שנטה קו מהשו"ע , היאך?? , הרי זה פסק מוצק של 200 רבנים של דור דעה ? ואעפ"כ החמיר את הרמ"א , או חשש לסב"ל?
 
אגב, אציין משהו מעניין שבספר השתלשלות התורה מביא מא' מבני דורו של מרן שהיה בישיבתו של מרן "מאתיים תלמידים יקרים ומועילים", וכתב שיתכן שעליהם מכונה המסורת הנ"ל [ותלמידים הללו אין הכוונה לבחורים וכדו' אלא מיירי בת"ח וחלקם ג"ע ממש כידוע מתלמידי מרן]
תראה בקובץ שצירפתי בהודעה שמעליך
 
בשיעור מוצ"ש פרשת וישב תשפ"ב בעניין הדלקת נר חנוכה לבחורי ישיבות הביא הר' יצחק יוסף דעת אביו שלא לברך, והזהיר שהמברך ה"ז ברכה לבטלה, והתבטא שם בזה"ל – "פעם בחורי ישיבות, גם הספרדים היו מדליקים בברכה, זה היה ברכה לבטלה, אני בתור בחור צעיר אמרתי להם שמעתי מאבא זה ברכה לבטלה, ולא היה לי את כל המקורות לשכנע אותם, בחורי ישיבה לפעמים יש להם קצת חוסר דרך ארץ, או שלא הכירו את הרב מספיק, לא שמעו לי, היו מדליקים בברכה, זה היה ברכה לבטלה, היום ב"ה כולם כבר יודעים את הפסק של הרב ונזהרים בדבר הזה, חוץ מאיזה ראש ישיבה אחד שכל שנה חוזר על השטויות שלו, כל שנה חוזר שצריכים להדליק, צריכים להדליק, זה ברכה לבטלה".
ובהמשך השיעור – "כל שנה אני שומע שיש "שיעור כלולי" מהראש ישיבה, אוהבים תמיד לחדש, להמציא דברים, צריך להדליק... לא חולקים ככה סתם על גדול הדור, כדי להתגדל ולהראות שאנחנו עצמאיים,...
סופגניות שלא יוותרו, שיאכלו סופגניות, זה משהו אחר, אבל נר חנוכה, אסור להם להחמיר בדבר הזה".
(דבריו מכוונים על מרן הג"ר יהודה עדס שליט"א, ובהמשך שם נקב להדיא בשם ספרו על עניין זה).
 
ראשי תחתית