המסקנה העולה מהדברים היא שאי אפשר לחלוק על הרב עובדיה בשום פנים ואופן, שהרי מי לנו בקי כמותו בכל הספרים, וממילא על החולקים נאמר "אם היה רואה היה חוזר בו".
אבל כבר הפריך מרן הגר"ש משאש טענה זו מיסודה, כאשר כתב עליו הגר"ע יוסף שנעלם ממנו הפוסקים האוסרים, וענה לו שאמנם הוא מחוסר ספרים אבל ראה את תשובת הגר"ע ששם ציטט כל דבריהם וממילא לא נעלם ממנו מאומה, שהרי על תשובה זו עצמה הוא עונה ואיך נעלם ממנו? ואדרבה דוקא מהגר"ע נעלמו דברי המתירים (כי השמיט רובם).
ולמעשה כל הכללים הללו כמו "אם ראה היה חוזר בו", ומרא דאתרא, ואסור להורות בפני רבו, והלכה כגדול בחכמה ובמנין, וסב"ל, ומנהג, וצריך לחזק את המנהג, וצריך לבטל את המנהג, ומנהג שקדם למרן, ומנהג ירושלים, הכל מוביל למסקנה אחת ויחידה - אסור לחלוק על הגר"ע יוסף, והלכה כמותו תמיד.