תרומה לעזרא

מנהגי מרוקו שנהגו בהם כמנהג תפוצות אשכנז

אז אולי באמת הוא לימד אותם מנהגים של אשכנזים
צריך להגיד את זה להרב יצחק
מה כל כך משנה אם זה האור החיים או שליח חב"ד בשנת 1950?
העיקר שמנהגי מרוקו מנהג בטעות משום שמקורם מאשכנזים רח"ל.

לבינתיים לא מצאנו בכל המנהגים מנהג אחד כזה...

כפי שכתבתי למעלה - לכל המנהגים יש מקבילות אצל כל הספרדים, והם נכתבו בידי גדולי הוראה ממרוקו שכיהנו כדיינים ומחברי ספרים חשובים...
 
בהקדמה לנהגו העם הובא בהרחבה על כך שרבים מהמנהגים הגיעו על ידי המגורשים מהרא"ש,
וכמובן לומר ששליחי חב"ד הגיעו למרוקו לפני מאתים שנה [זמן פטירת הבעל התניא בערך] זה על גבול הליצנות, אך אף הם היה נכון אם חכמי מרוקו היו רואים לנכון לקבוע מנהגים על פיהם מה רע בכך.
 
בהקדמה לנהגו העם הובא בהרחבה על כך שרבים מהמנהגים הגיעו על ידי המגורשים מהרא"ש,
וכמובן לומר ששליחי חב"ד הגיעו למרוקו לפני מאתים שנה [זמן פטירת הבעל התניא בערך] זה על גבול הליצנות, אך אף הם היה נכון אם חכמי מרוקו היו רואים לנכון לקבוע מנהגים על פיהם מה רע בכך.
ההאשמה באשכנזיות היא בבחינת נשק יום הדין שנשלף על מרוקו ובבל...
כך גם נשללת הליגטימציה של מרן קודש הקודשים בעל המשנה ברורה כפוסק המברר תמיד את דעת המחבר ומכריע בין גדולי הדורות בלי גזענות (הוא מכריע לא פעם כמאמר מרדכי או מטה יהודה וכדו' נגד פוסקים אשכנזים)...
אלא שהיא מכוונת לבטן הרכה של אנשים פשוטים בעלי תסביך גזעני שמעצבים את זהותם על ידי שלילה. במקום לאלפם מידות טובות ותפיסה של יושר אנטילטואלי - אדרבה, משלהבים את יצריהם... כך זיהוי מנהג וכיוצא עם מקור אשכנזי מעוררת אצלם דחייה... רח"ל
אבל הספרדים מעולם לא התנהגו כך.
הרא"ש היה אשכנזי והגיע לספרד והפיץ שם תורה והלכה - גם אשכנזית רח"ל
גם הרמב"ן ורבינו יונה הביאו השפעה צרפתית עצומה ליהודית צפון מזרח ספרד...
וכך הפסיקה הספרדית לאורך כל הדורות, באחרונים, מלאה מספרי חכמי אשכנז ובתורתם, גם ספרי הלימוד מלאים בספרי חכמי אשכנז.
 
נערך לאחרונה:
ראשי תחתית