כהנא דמסייע
חבר מוביל
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,833
למה? נסתלק התפילה וחל מצות הספירה. ולכן מיד יש לספור. ואחרי עלינו זה לא כדעת מרן.אין שום הכרח שהמנהג ההוא נגד מרן, שכן הוא נקט זמן מינימום לברכה (אחר קדיש תתקבל) אבל לא זמן מקסימום.
וגם מה שנקט כף החיים שנסתלק התפילה, אין מזה מניעה לברך אחר עלינו לשבח. אלא על כרחך תצטרך לטעם שכתבתי.
האמת שיבואו הבקיאים ממני במנהג מרוקו וידייקו את מנהגם. היו כאן ב גירסאות ברכו או תתקבל.ואמנם אפשר לומר שמשמע ממרן כמו מנהג מרוקו, אבל מאידך גם משמע אחר קדיש, ולא אחר ברכו. כך שאין ראיה ממנו למנהג מרוקו.
מה שכן מנהג טוניס וגרבא מיד אחר תתקבל כדעת מרן.