מרן הראש"ל הגר"ד יוסף: "הכרזתי מלחמה בשטחיות ובספרי ליקוטים"

ברור שלא כל מי שנבחן ראוי בפועל לשמש כרב, אבל באותה מידה ברור (לי עכ"פ) שבמבחן המציאות רק מי שנבחן היתה לו אחריות אמיתית לדעת את כל החומר טוב, יסודי ובלי טעויות. א"א להתווכח עם 'מחייב' בעוצמה כזו. (כמובן שמנסיון).
 
לא ארד לרמתך
סליחה אם נפגעת
עד שאלה 7 בחלק העיון יש רק שאלה אחת על בורר כמו שכתבתי
אתה יודע מה אומרים על מי שרואה חצי תמונה
דווקא כאחד שלמד שבת רואה כאן שטחיות נוראית
ורק מלאכות למדתי יותר משנתיים וחצי בשבילי זה אפילו לא מבחן בדיחה.
בגלל שלמדת במשך שנתיים וחצי ר מלאכות אתה מדבר כך
מי שלמד את זה בזמן סביר כל החומר בשנתיים שנתיים וחצי
זה מבחן סביר
אם אני אלמד מלאכות שנתיים או שלש ברור שזה קל וזה הגיוני ומובן
 
סליחה אם נפגעת

אתה יודע מה אומרים על מי שרואה חצי תמונה
זה לא חצי תמונה.
זה חלק העיון
ובחלק העיון
זה ממש מביך.
כדי להיות מורה הוראה חייב ללמוד הסוגיות בעיון והראשונים.
ולא רק להתחיל מהבית יוסף.
וזה הנקודה
שצריכה להיות מובנת
לימוד בעיון
וזה לא אינדקאציה ללימוד בעיון
בגלל שלמדת במשך שנתיים וחצי רק מלאכות אתה מדבר כך
מי שלמד את זה בזמן סביר כל החומר בשנתיים שנתיים וחצי
זה מבחן סביר
אם אני אלמד מלאכות שנתיים או שלש ברור שזה קל וזה הגיוני ומובן
זה מה שניסיתי לומר.
מועדים לשמחה.
 
את האמת אפשר לומר בצורה ברורה ופשוטה.

מי שלא ת"ח אמיתי ולא למד הרבה ב"י עם נו"כ הוא לא יוכל לעבור את מבחן הרבנות. כי זה מבחן קשה מאד מאד ולא שטחי.

אני מכיר בורים ועמי ארצות שטחיים מאוד,
עם כושר לרב עיר.
 
@כהנא דמסייע יישר כח על התשובות! ניכר שהם נכתבו מתוך עיון בשרשי הסוגיות וליבון הסברות.
אבל לכאורה פתחת ספרים או סיכומים כשענית, ובמבחני הרבנות אין ספרים (בדיינות מותר גמרות).
נכון שבשביל פסיקה למעשה, חשובות סברא ויכולת ניתוח. אבל גם שינון חשוב, כי בלעדיו לא תדע איפה לחפש, או שתאמר סברא שנסתרת ממקום אחר.
לכן אין לזלזל במי שמשנן לקראת מבחן (כל עוד הוא מבין מה הוא קורא ולא סתם מדקלם).

אגב, שמעתי אחד מכותבי המבחנים ברבנות, שידוע לו על בוחנים אחרים שמסתכלים בהיכל שלמה ושירת הים וכו' ועפ"ז מחברים מבחן שמי שלמד רק את הסיכום יתקשה לענות. אלא שהוא אישית לא אוהב את זה שמנסים להכשיל, ואמר לי שהוא מעולם לא פתח אף אחד מספרי הסיכומים למבחן (כדי שמחד לא יסתמך עליהם ומאידך לא יכתוב כנגדם)
 
נערך לאחרונה:
כון שבשביל פסיקה למעשה, חשובות סברא ויכולת ניתוח. אבל גם שינון חשוב, כי בלעדיו לא תדע איפה לחפש, או שתאמר סברא שנסתרת ממקום אחר.
אני מסכים.
במאה אחוז.
שגם שינון חשוב
אבל לאחר לימוד מעמיק ויסודי.
חזרה להפנים להחדיר למוח וללב. מצויין
ולא תשכח מפי זרעו.
 
אלא שהוא אישית לא אוהב את זה שמנסים להכשיל
מה הכוונה מנסים להכשיל???
למדת?!
תענה!
אתה לא יודע?!
אל תיגש למבחן!
זה לא מבחן בחיידר כדי לעבור את התעודה!
מדברים כאן על הכשרת מורי הוראה לכלל ישראל!
אנחנו לא יכולים לעשות צחוק מעצמינו!
וכי בלימודי המחשבים או עריכת דין מישהו יגיד על המבחן ש'הכשילו' אותו????
 
גם מי שלמד לעומק ושינן היטב, צריך להיות "כל ימיו בעמוד והחזר", ואם לא - הוא ישכח הכל, והמבחן שעבר לא יהיה שווה הרבה. תישאר לו רק תעודה, ואולי יום אחד הוא גם יקבל ג'וב (אם יהיה מספיק קרוב לצלחת).

כמו כן, מי שילמד ויעיין יותר מדי ויבלה ימים ושנים בהבנת כל סעיף לעומקו, מבלי לחזור ולשנן את עיקרי השיטות (כפי שמתומצת בספרי העזר כמו ספר השיטות, שו"ת היכל שלמה, ושירת הים) לא ישאר בידו מאומה.
 
שכחתם דבר אחד
שהמבחנים של הרב אופיר זה כמה וכמה מבחנים עד שעולה לגמר.
ודי בהערה זו.
ואסור לשכוח שרובא דרובא של האברכים שנבחנים ברבנות, הם עושים מבחנים בכולל, והמבחנים בכולל על הרוב זה חלק מהתקנון והמילגה של האברך, כך שצריך ללמוד היטב כדי לקבל ציון טוב שעליו מקבלים את המילגה, אז מה ממש לא שונה מהמבחנים של החידון שעל ידם מגיעים לגמר.
ודי בהארה זו.
 
אבל מה המעלה אם הנבחן כבר יודע מראש, פחות או יותר, מהם שאלות היישום שמסתבר שיישאל עליהם?
אתה מדבר על מבחני הרבנות.

אז אני מכיר כמה שנבחנו בעבר במבחן הלכה למעשה של הרב אופיר, ובהכנות למבחנים הם שמעו את השאלות של הרב אופיר מהקלטת ישנות (שניתן להשיג אותם, זה מחכים מאד) ממבחנים קודמים והתחכמו ע"י זה, כי הרבה שאלות חוזרות על עצמן, אולי בשמות אחרים ובאופנים שונים אבל השאלה היא אותה שאלה. כך שהם היו מוכנים כיאות למבחן.
 
זה לא מבחן בחיידר כדי לעבור את התעודה!
מדברים כאן על הכשרת מורי הוראה לכלל ישראל!
אנחנו לא יכולים לעשות צחוק מעצמינו!
וכי בלימודי המחשבים או עריכת דין מישהו יגיד על המבחן ש'הכשילו' אותו????
הלואי או חלילה ומבחני הרבנות יהיו קלים כמו לימודי תואר ראשון שהם לכל היותר 4 שנים ונעשים בשלבם עם הרבה פעמים מבחן מהבית ורוב ככל המבחנים אלו מטלות והמעט שכןהם אמריקאים
מדבר בתור אחד עם תואר ראשון בחינוך ורעייתי עם 2 תוארים אקדמאיים
 
לימודי תואר ראשון שהם לכל היותר 4 שנים ונעשים בשלבם עם הרבה פעמים מבחן מהבית ורוב ככל המבחנים אלו מטלות והמעט שכןהם אמריקאים
מדבר בתור אחד עם תואר ראשון בחינוך ורעייתי עם 2 תוארים אקדמאיים

זה לא עניינו של הנושא. ובכל אופן...

אתה מתכון לומר שלעשות תואר ראשון - זה קל?

לא משוכנע שאתה צודק. אולי בחינוך זה נכון.

במדעים (ביולוגיה / פיזיקה) זה בכלל לא איך שאתה מתאר.
 
ראשי תחתית