מרן הראש"ל שליט"א: מנהג מרוקו לברך ולטעום מיני מאכל לאחר הקידוש הוא מנהג מצויין

לא הקשבתי לדברים,
אבל לבקש ממרוקאי לא לכבד את חבירו ביותר מכזית,
ולדרוש ממנו להפסיק לאכול .....
זה כמו לבקש מאירן לא לייצר אורניום.
איך עושים את זה?
 
לא הבנתי את דבריו, מפורש במשנ"ב רטו' ס"ק יח' בשם המג"א דאין לעשות כן אף לצורך השלמת מאה ברכות.


(יח) ברכה שאינה צריכה - כגון שמברך בתוך הסעודה על דברים שנפטרו כבר ע"י ברכת המוציא דזו הברכה שלא לצורך היא כלל ועוד כתבו הפוסקים דאפילו אם עכשיו לא היה הברכה לבטלה ג"כ היא לפעמים בכלל ברכה שאינה צריכה כגון אם שלחנו ערוך לפניו ודעתו לילך וליטול ידיו ולאכול ולוקח קודם הנטילה ומברך על דברים שדעתו לאכלם בתוך הסעודה ג"ז אסור דגורם ברכה שאינה צריכה וכ"ש המפסיק בין הברכה לעשיה דגורם שתתבטל הברכה הראשונה לגמרי בודאי אסור ועיין לעיל בסימן מ"ו במ"ב סקי"ד ובמ"א בסימן זה לענין השלמת מאה ברכות בשבת:
 
לא הבנתי את דבריו, מפורש במשנ"ב רטו' ס"ק יח' בשם המג"א דאין לעשות כן אף לצורך השלמת מאה ברכות.
דעת השל"ה שלצורך מאה ברכות כן אפשר לגרום ברכה שאינה צריכה ויש לו ראיה נפלאה מהגמרא ביומא ומה שהשיב ע"ז המג"א אפשר לדון, ואולי על זה סומכים יוצאי מרוקו.
אבל לי הקטן יש הערה אחרת מה עם דין קדימה, שהרי מבואר בגמ' ברכות מא ע"א ובטושו"ע ריא ואין חולק בדבר שחיטה קודמת לכל מינים, ושפת קודמת לכולם, וא"כ בשלמא אם אוכל איזו עוגיה מין מזונות וכו' יש לדון אם המוציא קודם דמבוררת טפי כמו שהוכיחו מהגמ' לט ע"א בעובדא דפרגיות, או שאין זה לעיכובא, אבל אם אוכל מיני פירות וירקות או דברים שברכתם שהכל, ודאי אין לעשות כן דפת קודם וחשיב "היו לפניו", כנלענ"ד.
 
ראשי תחתית