עת שערי רצון
חבר ותיק
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 632
פרטתי, ולהבא תקרא את הודעותיי ותבין את ההקשראיזה דברים אמרתי על הרבנים שאתה הזכרת?
פרטתי, ולהבא תקרא את הודעותיי ותבין את ההקשראיזה דברים אמרתי על הרבנים שאתה הזכרת?
היכן היה זילזול עד שאתה צ''ל 'קצת כבוד'? אם נשמע ח''ו זילזול בדבריי היכן שהוא, אשתל לתקן זאת מידבסדר הבנתי את דבריך אבל קצת כבוד למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל
ה' ירחם, שיום הכיפור יכפר !!ואולם בעוונותיו כשהוא מדבר בלימוד הוא מדבר בהברה אשכנזית וכן הוא אינו בקיא במקמאת.
זה לא זילזול, זה מציאות.מה שאמרת ששיטת הפסיקה של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל היא לא שיטת רבני הספרדים דוד דור מה וכי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל המציא דרך חידשה בשיטת הפסיקה? כל דברי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל מבוססים על דברי כל רבותנו הספרדים מדורי דורות
וכולם היו בעלי בתים ומטה, לא יודעים את התורה, והיה נשכח כל עולם התורה והישיבות.כיון שאם לא היה מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל חי איתנו בדור שלנו כולם בלי הבדל כלל ספרדים ואשכנזים היו הולכים בחושך ובאפלה תודה רבה ובתקווה להבנה
רדידות באפילה.נכון אתה צודק ותודה רבה שהוספת על דברי דברים אמיתים ונכונים וזה ברור ופשוט תודה רבה לך
מה לעשות שיש בדורנו בעלי קטנות המוחין (תרתי משמע, שכל מה שהן יודעים לעשות זה רק "למחות" במי שחולק על רבם)חידש פירושה המציא אלא שזה רק בלשון אחרת לכן פשוט וברור שמרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לא חידש ולא המציא שום דרך מעצמו אלא זו היתה דרכם של כל רבותנו הספרדים מדורי דורות והוא רק הוציא את כל תורתם של רבותינו לאורה מכיון שאם לא היה מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל חי איתנו בדור שלנו כולם בלי הבדל כלל ספרדים ואשכנזים היו הולכים בחושך ובאפלה תודה רבה ובתקווה להבנה לכן אנו נמשיך ללכת בדרכו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל ולא יצליחו שום רב כמה שיהיה גדול לשנות את דרכנו זו תודה רבה בתקווה להבנה
אפילו לא בדיחה.לכן רבותינו הרב עזרא עטייה זצוק"ל והרב יהודה צדקה זצוק"ל הסכימו עם מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בכל פסקיו בלי הבדל כלל תודה רבה ובתקווה להבנה
שטויות והבלים דלא ראוים להתיחסות ...הרב עזרא עטייה זצוק"ל ראש הישיבה הורה למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לגבי מה שהורה ששיעור חלה הוא חמש מאות עשרים דרהם ולא שבע מאות ושבעים ושבע דרהם כמו רבנו יוסף חיים זצוק"ל ואמר לו שלא יפחד ממה שעושים לו בני בגדאד וגם הרב יהודה צדקה זצוק"ל ראש הישיבה אמר למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לגבי מה שהורה שאת השני הכזייתות של מוציא מצה לאכול לאט לאט ולא כמו שהורה רבנו יוסף חיים זצוק"ל לאכול את שני כזייתות אלו בבת אחת והרב יהודה צדקה אחרי מה שראה מה שכתב מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לאכול לאט לאט את שני כזייתות אלו ולא חייב בבת אחת אמר לו ראש הישיבה הרב יהודה צדקה זצוק"ל שהוא הציל אותו ומרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל סיפר סיפור זה בספרו הבהיר מאור ישראל על מסכת פסחים פרק עשירי עיין שם לכן רבותינו הרב עזרא עטייה זצוק"ל והרב יהודה צדקה זצוק"ל הסכימו עם מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בכל פסקיו בלי הבדל כלל תודה רבה ובתקווה להבנה
שקר מוחלט.אפילו לא בדיחה.
דעותיו של הגר"ע עטייה בעניינים אלו אינם ברורים, הגרע"י טען שסבר כמותו, והגרבצא"ש טען שסבר כמותו, וכפי הנר' דעתו היה איפשהו באמצע, ואכמ"לרבי עזרא עטייה
ממה שידוע לי, יותר לכיוון חכם בן ציון.דעותיו של הגר"ע עטייה בעניינים אלו אינם ברורים, הגרע"י טען שסבר כמותו, והגרבצא"ש טען שסבר כמותו, וכפי הנר' דעתו היה איפשהו באמצע, ואכמ"ל
זה במנהגים אבל כשיש שאלה בפשט בשולחן ערוך ודאי שאין עדיפות לרב מעדה שלך ע"פ עשה אחרת,יש עניין של אל תטוש תורת אמך, ואל תבוז כי זקנה אמך ולא פעם זה גובל בזה.
וכך שמעתי באוזניי מבנו הגאון רבי דוד שליט"א שאמו נהגה להדליק ואח"כ לברך, וכן נהגה רעיתו ע"ה, וכל המשנה ידו על התחתונה.לא הורשתי לכתוב שמות - מעשה שהיה כך היה,
כשהרב זיע"א מסר את שיעורו שאסור לברך לאחר ההדלקה ניגש בחור חשוב (שכהיום הוא ת"ח עצום) לאמו ע"ה ודרש ממנה במפגיע לשנות את מנהגה. האמא ענתה לו בא נשאל את אבא, נגשו, והם פנו יחדיו למוהר"ר עזרא עטייה זצ"ל, וענה להם בערך כך "כבודו של הרב עובדיה במקומו מונח נכבד אותו ואת תורתו, ואת מנהגי בית אבא לא נעזוב". (מקווה שהתקרבתי לדיוק).
אם לא הבנת הוא כתב את זה בסגנון של לשון סגי נהור "בעוונותיו" עיי"ש ותביןה' ירחם, שיום הכיפור יכפר !!
איזה עוון זה לא לדעת מקאמת? היכן רמוז איסור לדבר בהברה אשכנזית?
אולי זה בעצמו עוון להמציא עוונות על איש כשר ות"ח (כדברך)?
ואכן לא מצאנו שום רב שדוחה את המגן אברהם או הט"ז בגלל שהיו אשכנזים. אבל להיפך מצאנו, שהעדיפו את הנ"ל בגלל שהיו מקובלים במקומותיהם.זה במנהגים אבל כשיש שאלה בפשט בשולחן ערוך ודאי שאין עדיפות לרב מעדה שלך ע"פ עשה אחרת,
ולא ראינו שכשבא תמני ושאל שאלה אמרו לו לך לשאול רב תמני דייקא,
למעט מנהגים שאז זה שונה.
הבנת הנקרא...הגה"ק ה'בבא סאלי' זצוק"ל גם היה משוכנז, היה שואל שאלות בהלכה רב אשכנזי, ה"י.
יש עניין של אל תטוש תורת אמך, ואל תבוז כי זקנה אמך ולא פעם זה גובל בזה.