'משוכנזים' - מה הגדר?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
מה שאמרת ששיטת הפסיקה של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל היא לא שיטת רבני הספרדים דוד דור מה וכי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל המציא דרך חידשה בשיטת הפסיקה? כל דברי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל מבוססים על דברי כל רבותנו הספרדים מדורי דורות
 
ואולם בעוונותיו כשהוא מדבר בלימוד הוא מדבר בהברה אשכנזית וכן הוא אינו בקיא במקמאת.
ה' ירחם, שיום הכיפור יכפר !!
איזה עוון זה לא לדעת מקאמת? היכן רמוז איסור לדבר בהברה אשכנזית?
אולי זה בעצמו עוון להמציא עוונות על איש כשר ות"ח (כדברך)?
 
מה שאמרת ששיטת הפסיקה של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל היא לא שיטת רבני הספרדים דוד דור מה וכי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל המציא דרך חידשה בשיטת הפסיקה? כל דברי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל מבוססים על דברי כל רבותנו הספרדים מדורי דורות
זה לא זילזול, זה מציאות.
ברור ששהוא לא המציא, אלא ''חידש'' וברור שהיו לו ראיות ומקורות וכו' ועל זה לא היה נידון. נקודה.
 
חידש פירושה המציא אלא שזה רק בלשון אחרת לכן פשוט וברור שמרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לא חידש ולא המציא שום דרך מעצמו אלא זו היתה דרכם של כל רבותנו הספרדים מדורי דורות והוא רק הוציא את כל תורתם של רבותינו לאורה מכיון שאם לא היה מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל חי איתנו בדור שלנו כולם בלי הבדל כלל ספרדים ואשכנזים היו הולכים בחושך ובאפלה תודה רבה ובתקווה להבנה לכן אנו נמשיך ללכת בדרכו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל ולא יצליחו שום רב כמה שיהיה גדול לשנות את דרכנו זו תודה רבה בתקווה להבנה
 
כיון שאם לא היה מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל חי איתנו בדור שלנו כולם בלי הבדל כלל ספרדים ואשכנזים היו הולכים בחושך ובאפלה תודה רבה ובתקווה להבנה
וכולם היו בעלי בתים ומטה, לא יודעים את התורה, והיה נשכח כל עולם התורה והישיבות.
(אתה יכול להוסיף עוד אם אתה רוצה)
 
אפלה וחושך זה אותו דבר רק בלשון אחרת וזה דברים נכונים שבלי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל האם מי שהוא היה יודע מי זה פתח הדביר בית דוד ערך השלחן טייב חקרי לב ועוד פוסקים לכן הדברים נכונים וברורים בלי שום נפתל ועקש תודה רבה
 
חידש פירושה המציא אלא שזה רק בלשון אחרת לכן פשוט וברור שמרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לא חידש ולא המציא שום דרך מעצמו אלא זו היתה דרכם של כל רבותנו הספרדים מדורי דורות והוא רק הוציא את כל תורתם של רבותינו לאורה מכיון שאם לא היה מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל חי איתנו בדור שלנו כולם בלי הבדל כלל ספרדים ואשכנזים היו הולכים בחושך ובאפלה תודה רבה ובתקווה להבנה לכן אנו נמשיך ללכת בדרכו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל ולא יצליחו שום רב כמה שיהיה גדול לשנות את דרכנו זו תודה רבה בתקווה להבנה
מה לעשות שיש בדורנו בעלי קטנות המוחין (תרתי משמע, שכל מה שהן יודעים לעשות זה רק "למחות" במי שחולק על רבם)
שמאוד התחברו לדמות מרן פאר הדור זצוק"ל, אבל במקום להמשיך בדרכו בלימוד התורה לשמה באמת ללא נגיעות ועוד, לקחו לעצמם משימה למחוק את כל מי שפוסק נגד רבם, מהחיד"א והבן איש חי, ועד האור לציון הרב משאש והרב מזוז ועוד...
אין שום בעיה לומר שהרב עובדיה חידש, כי זו עובדא שמה שהיה נהוג לפני כן, לא היה כשיטתו בדרכי הפסיקה
ואם לאלו ההולכים בשיטת הפסיקה של הספרדים המקורית כהבן איש חי והכף החיים, אתה קורא הולכים בחושך, אז אתה מבזה תלמידי חכמים וגדולי הדור, ודינך כדין אפיקורוס רח"ל ...
לכן להבא לא אתיחס לשטויות שלך, שכל מטרתך רק לקנטר ולעשות "בלגן" חבל על הזמן ... אלא א"כ תתחיל לכתוב לענין, כי ככה לא מנהלים דיון.

ורק לידיעתך;
רבי עזרא עטייה
רבי יהודה צדקה
רבי בן ציון אבא שאול
רבי מרדכי אליהו
רבי יעקב יוסף
רבי שלום כהן
רבי משה צדקה
רבי שלום משאש
רבי ראובן שרבהני
רבי יצחק כדורי
הבבא סאלי
רבי סלמן מוצפי
רבי יעקב מוצפי
רבי יהודה מועלם
רבי יעקב עדס
רבי יוסף עדס
ועוד ועוד המון, גדולים ועצומים, שחיו בזמן הרב עובדיה, ובוודאי הכירו את פסקיו וכו' ואת גדולתו בתורה, ואף כיבדו אותו מאוד והעריכו אותו וכו', אף אחד מהם (!) לא קיבל את שיטתו בפסיקת ההלכה, וכולם (!) המשיכו לנהוג במנהג אבותיהם, בן איש חי וכדו', וסירבו בכל תוקף לקבל שיטת הרב עובדיה בהלכה, והמשיכו "ללכת בחושך'' כהגדרתך...
 
נערך לאחרונה:
הרב עזרא עטייה זצוק"ל ראש הישיבה הורה למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לגבי מה שהורה ששיעור חלה הוא חמש מאות עשרים דרהם ולא שבע מאות ושבעים ושבע דרהם כמו רבנו יוסף חיים זצוק"ל ואמר לו שלא יפחד ממה שעושים לו בני בגדאד וגם הרב יהודה צדקה זצוק"ל ראש הישיבה אמר למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לגבי מה שהורה שאת השני הכזייתות של מוציא מצה לאכול לאט לאט ולא כמו שהורה רבנו יוסף חיים זצוק"ל לאכול את שני כזייתות אלו בבת אחת והרב יהודה צדקה אחרי מה שראה מה שכתב מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לאכול לאט לאט את שני כזייתות אלו ולא חייב בבת אחת אמר לו ראש הישיבה הרב יהודה צדקה זצוק"ל שהוא הציל אותו ומרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל סיפר סיפור זה בספרו הבהיר מאור ישראל על מסכת פסחים פרק עשירי עיין שם לכן רבותינו הרב עזרא עטייה זצוק"ל והרב יהודה צדקה זצוק"ל הסכימו עם מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בכל פסקיו בלי הבדל כלל תודה רבה ובתקווה להבנה
 
לכן רבותינו הרב עזרא עטייה זצוק"ל והרב יהודה צדקה זצוק"ל הסכימו עם מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בכל פסקיו בלי הבדל כלל תודה רבה ובתקווה להבנה
אפילו לא בדיחה.
 
הרב עזרא עטייה זצוק"ל ראש הישיבה הורה למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לגבי מה שהורה ששיעור חלה הוא חמש מאות עשרים דרהם ולא שבע מאות ושבעים ושבע דרהם כמו רבנו יוסף חיים זצוק"ל ואמר לו שלא יפחד ממה שעושים לו בני בגדאד וגם הרב יהודה צדקה זצוק"ל ראש הישיבה אמר למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לגבי מה שהורה שאת השני הכזייתות של מוציא מצה לאכול לאט לאט ולא כמו שהורה רבנו יוסף חיים זצוק"ל לאכול את שני כזייתות אלו בבת אחת והרב יהודה צדקה אחרי מה שראה מה שכתב מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל לאכול לאט לאט את שני כזייתות אלו ולא חייב בבת אחת אמר לו ראש הישיבה הרב יהודה צדקה זצוק"ל שהוא הציל אותו ומרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל סיפר סיפור זה בספרו הבהיר מאור ישראל על מסכת פסחים פרק עשירי עיין שם לכן רבותינו הרב עזרא עטייה זצוק"ל והרב יהודה צדקה זצוק"ל הסכימו עם מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בכל פסקיו בלי הבדל כלל תודה רבה ובתקווה להבנה
שטויות והבלים דלא ראוים להתיחסות ...
רק לידיעתך שהרב יהודה צדקה הוציא מישיבת פורת יוסף את הסידורים שהיו על פי פסקי הרב עובדיה וכעס מאוד כשהכניסו את זה לישיבה ...
 
אפילו לא בדיחה.
שקר מוחלט.
להד"מ והפוך לגמרי.
אבל זאת לדעת שהכבוד שנהגו בו, הוא היה מעל ומחוץ לגדרי הכבוד הנורמלים,
והוקירוהו בצורה שאיננו מכירים במקומות אחרים. ממש כבוד עצום ונורא.
וזה מה שמבלבל את הדור הצעיר!
 
לא הורשתי לכתוב שמות - מעשה שהיה כך היה,
כשהרב זיע"א מסר את שיעורו שאסור לברך לאחר ההדלקה ניגש בחור חשוב (שכהיום הוא ת"ח עצום) לאמו ע"ה ודרש ממנה במפגיע לשנות את מנהגה. האמא ענתה לו בא נשאל את אבא, נגשו, והם פנו יחדיו למוהר"ר עזרא עטייה זצ"ל, וענה להם בערך כך "כבודו של הרב עובדיה במקומו מונח נכבד אותו ואת תורתו, ואת מנהגי בית אבא לא נעזוב". (מקווה שהתקרבתי לדיוק).
 
יש עניין של אל תטוש תורת אמך, ואל תבוז כי זקנה אמך ולא פעם זה גובל בזה.
זה במנהגים אבל כשיש שאלה בפשט בשולחן ערוך ודאי שאין עדיפות לרב מעדה שלך ע"פ עשה אחרת,
ולא ראינו שכשבא תמני ושאל שאלה אמרו לו לך לשאול רב תמני דייקא,
למעט מנהגים שאז זה שונה.
 
לא הורשתי לכתוב שמות - מעשה שהיה כך היה,
כשהרב זיע"א מסר את שיעורו שאסור לברך לאחר ההדלקה ניגש בחור חשוב (שכהיום הוא ת"ח עצום) לאמו ע"ה ודרש ממנה במפגיע לשנות את מנהגה. האמא ענתה לו בא נשאל את אבא, נגשו, והם פנו יחדיו למוהר"ר עזרא עטייה זצ"ל, וענה להם בערך כך "כבודו של הרב עובדיה במקומו מונח נכבד אותו ואת תורתו, ואת מנהגי בית אבא לא נעזוב". (מקווה שהתקרבתי לדיוק).
וכך שמעתי באוזניי מבנו הגאון רבי דוד שליט"א שאמו נהגה להדליק ואח"כ לברך, וכן נהגה רעיתו ע"ה, וכל המשנה ידו על התחתונה.
 
ה' ירחם, שיום הכיפור יכפר !!
איזה עוון זה לא לדעת מקאמת? היכן רמוז איסור לדבר בהברה אשכנזית?
אולי זה בעצמו עוון להמציא עוונות על איש כשר ות"ח (כדברך)?
אם לא הבנת הוא כתב את זה בסגנון של לשון סגי נהור "בעוונותיו" עיי"ש ותבין
 
זה במנהגים אבל כשיש שאלה בפשט בשולחן ערוך ודאי שאין עדיפות לרב מעדה שלך ע"פ עשה אחרת,
ולא ראינו שכשבא תמני ושאל שאלה אמרו לו לך לשאול רב תמני דייקא,
למעט מנהגים שאז זה שונה.
ואכן לא מצאנו שום רב שדוחה את המגן אברהם או הט"ז בגלל שהיו אשכנזים. אבל להיפך מצאנו, שהעדיפו את הנ"ל בגלל שהיו מקובלים במקומותיהם.
 
אני שנים מחפש את המקור לכך שרב ותלמיד חייבים להיות מאותה עדה ולא מצאתי,
יש עניין של אל תטוש תורת אמך, ואל תבוז כי זקנה אמך ולא פעם זה גובל בזה.
1744006916848.png

הגה"ק ה'בבא סאלי' זצוק"ל גם היה משוכנז, היה שואל שאלות בהלכה רב אשכנזי, ה"י.
 
ראשי תחתית