האם יש טעם לאישה ספרדייה לנענע ד' מינים מספק?
מעיקר הדין ודאי שלא, השאלה אם יש מקום 'להדר' בזה או שזה מיותר לגמרי.
לא הבנתי , האם שאלתך ספיציפית רק על לולב??השאלה אם יש מקום 'להדר' בזה או שזה מיותר לגמרי.
לא הבנתי , האם שאלתך ספיציפית רק על לולב??
ומה עם שופר?? - הנשים לא הולכות לשמוע שופר? , אין תקיעות מיוחדות לנשים??
מה התייחד הלולב?
יש מצוות שנשים באופן עקרוני לא עושות כטלית ותפילין,
מה שידוע לי
שתפילין שאני - כיון דבעי גוף נקי , לכן החמירו הפוסקים על תפילין דווקא שאם אשה מניחה גוערין בה
אך בשאר מצוות מצינו איםכא, שנשים קיימו תמיד כוכסוכה ולולב ושופר וכו'
זה לא רק שאלה האם "יש ענין" אלא בעיקר האם זה מותר, או שזה ברכה לבטלה.השאלה אם יש ענין לברך.
במקום מנהג אין חשש לברכה לבטלהאו שזה ברכה לבטלה.
כך היה מנהג כל בנות ספרד לדורותיהם וכפי שהוכיח זאת הרב @כהן מפי ספרים ומפי סופרים.זה לא רק שאלה האם "יש ענין" אלא בעיקר האם זה מותר, או שזה ברכה לבטלה.
זה לא רק שאלה האם "יש ענין" אלא בעיקר האם זה מותר, או שזה ברכה לבטלה.
והתשובה שכן, וכמו שנהגו (רוב כ)כל קהילות הספרדים.
אתה לא חושב שאני הולך לפתוח את הנושא הזה באשכול זה.במקום מנהג אין חשש לברכה לבטלה
וכדכתבו הפוסקים לדורותם דבמקום מנהג לא אמרינן סב"ל
אתה לא חושב שאני הולך לפתוח את הנושא הזה באשכול זה.
רק תציג את הנידון כמו שצריך.
ומודה ועוזב ירוחם...הביקורת היא כלפי,
אני זה שלא סיגננתי נכון, ואף הודיתי לך (ועשיתי לך לייק).
@כאחד העם סה"כ נגע בפן ההלכתי, ובו הוא צודק.
הטעות בסגנון השאלה, היא שלי.
ומודה ועוזב ירוחם...
לפי"ז גם בסוכה יש ענין
למעשה, יוצא שבכל מצוות שהזמן גרמא יש ענין שיעשו, חוץ מציצית ותפילין כידוע.
גם וגם, כמובןכוונתך לקיום המצוה, או לברכה, או גם וגם ?
ומאי שנא ציצית שלא מניחים לנשים ללבוש?מה שידוע לי
שתפילין שאני - כיון דבעי גוף נקי , לכן החמירו הפוסקים על תפילין דווקא שאם אשה מניחה גוערין בה
אך בשאר מצוות מצינו איפכא, שנשים קיימו תמיד כסוכה ולולב ושופר וכו'
ומאי שנא ציצית שלא מניחים לנשים ללבוש?