לחצו כאן – תרומה לשמואל

קובץ 'תורת ציון' - בתורתו של מרן האור לציון זיע"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול פתחיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
וכעת כולם מבינים על מה התכוונתי. בהתחלה יעלה על הדעת וכו'.
הכחשה
שלב ב' - הצדקה. ואידך זיל גמור
למה אתה מסלף את הדברים שלי!?
בסך הכל הבאתי דוגמאות שיש שאומרים שאין "פרצה" באופנים מסויימין וכל דבר תלוי לגופו.
לא הצדקתי שום דבר, וחבל שאתה לא מעתיק את כל ההודעה שלי.
(ומרן הרב יצחק יוסף שליט"א הורה לדוגמא לשבות דשבות בשבת ע"י ישראל שאפי' שמעיקר הדין הדבר מותר יש להחמיר בחשמל משום פרצה בחומות השבת - וכן על זה הדרך כל דבר צריך לדון לגופו)
אז למה אתה טוען שזה הוצאת ש''ר חמורה?
להביא דברים בזלזול שבכלל המחבר לא כתב אותם זה הוצאת שם רע.
 
למה אתה מסלף את הדברים שלי!?
בסך הכל הבאתי דוגמאות שיש שאומרים שאין "פרצה" באופנים מסויימין וכל דבר תלוי לגופו.
לא הצדקתי שום דבר, וחבל שאתה לא מעתיק את כל ההודעה שלי.


להביא דברים בזלזול שבכלל המחבר לא כתב אותם זה הוצאת שם רע.
ידידי, כמו שכתבתי לעיל, כתבתי בצורה מאד יבשה ועניינית על ההיתר שלו בחשמל.
זכורני מהעבר דברים חמורים טפי אך אינו נגד עיני.
ומ''מ כוונתי היא למה שביארתי בסוף דברי.
והבן ברגע שכותבים בספר כזה היתר, זה מסוכן מאד ליהדות כולה.
זו דעתי.
ומותר לי גם להביע את דעתי.
 
ידידי, כמו שכתבתי לעיל, כתבתי בצורה מאד יבשה ועניינית על ההיתר שלו בחשמל.
כתבת על שימוש במקרופון שכלל לא דיבר עליו.
ואז "נזכרת" שתוך כדי השקלא וטריא שלו על נושא החשמל כתב שמעיקר הדין שימוש בחשמל סולארי מותר.

(ומה אתה רוצה בדיוק שהוא יעשה!? שיאמר אחרת ממה שנראה לו במסקנא!?)
זכורני מהעבר דברים חמורים טפי אך אינו נגד עיני.
"דברים חמורים"...
אדרבה תגיד לנו מה נראה לך הדברים החמורים...
אולי כל "היתר" או "חידוש" שלא נשמע לך זה "דבר חמור"...

(בדיוק כמו שהתבטאו על מרן הגרע"י זצוק"ל בעבר)
והבן ברגע שכותבים בספר כזה היתר, זה מסוכן מאד ליהדות כולה.
זו דעתי.
ומותר לי גם להביע את דעתי.
אתה יכול להביע את דעתך - אין לי שום בעיה.

פעם אמרו ש"שימוש בחשמל" (ללא שעון שבת) זה סכנה לכל היהדות כולה...
אחרי זה אמרו ש"שימוש בשעון שבת" זה סכנה לכל היהדות כולה...

דור דור ושופטיו.
כמו שכתבתי לעיל הדבר מסור לגדולי ישראל.
וגם הרב אלקנה שליט"א כתב את עיקרי הדברים שנראה לו ונפק"מ בצירופים אחרים שיש להקל לכתחילה - ואכמ"ל.
 
מרן האול"צ חשש לזה רק בספק ולא באמירה לגוי
לא נכון.
באור לציון ח"ב פכ"ה בביאורים סוף אות ה כתב להדיא בזה"ל 'כשיש חום גדול בבית, אין להתיר לומר לנכרי להדליק מאוור וכדומה'. ועיין בזה במאמר דלעיל.


רוב גדו"י שלפני החזו"א דנו בחשמל ולא העלו על דעתם איסור בונה
גם זה אינו מדוייק.
במאמר הנ"ל מובא כמה חכמים שהיו לפני/ בני דורו של החזו"א שסברו כן מצד עצמם ללא כל קשר לחזו"א.
למשל ספר הלכתא רבתא לשבתא, ולבושי מרדכי ועוד כיעו"ש
 
גם זה אינו מדוייק.
במאמר הנ"ל מובא כמה חכמים שהיו לפני/ בני דורו של החזו"א שסברו כן מצד עצמם ללא כל קשר לחזו"א.
למשל ספר הלכתא רבתא לשבתא, ולבושי מרדכי ועוד כיעו"ש
זה הכי מדוייק.
שכתב "רוב" גדולי ישראל...
- וגם אלה שנקטו מצד בונה לא בדיוק דברו מטעם החזו"א.
 
אשמח לראות מי הם אותם "רוב" גדול"י שלפני החזו"א שדנו על החשמל ולא סברו בונה, מלבד הבית יצחק שמעלקיס הידוע שסבר מוליד דרבנן והביאו האחיעזר
עיין במקורות כאן. (בעיקר בהתחלה לפני דורו של החזו"א)

1754034460226.png1754034496199.png
 
זה הכי מדוייק.
שכתב "רוב" גדולי ישראל...
- וגם אלה שנקטו מצד בונה לא בדיוק דברו מטעם החזו"א.
וזאת למודעי, כי ה'רוב' שכת"ר מדבר עליו, כלל לא נחית לכל ד' החזו"א העמוקים, וכלל לא עמדו על כל דבריו, ומה שיש החושבים כאילו ד' מרן החזו"א "נדחו" ואינם נכונים, אין זה אמת. וד"ל.
רצ"ב תשובה מ"תח גדול עצום ורב מתלמידי מרן הרב עובדיה, שהוכיח את הדברים.
וכדאי לכל בר דעת לראות את דבריו, ולהבין מה משמעות יש לעיון מול בקיאות.
 

קבצים מצורפים

לא מובן לי באיזה הקשר נכתבו הדברים כאן.
בהקשר שכל המקורות הנ"ל לא דיברו מצד "בונה".
(יכול להיות שיש "לדון" בדברי חלק מהפוסקים ממקומות אחרים וכנ"ל.
דווקא הארץ צבי שהזכיר סבר שזה מתקן מנא דאורייתא,
המילים "דאורייתא" זה הוספה שלך שלא הזכיר זאת.
- ומ"מ אתה מדבר על סימן סד, והמקור על סימן סב. (יכול להיות שיש "לדון" בדבריו מסימן סד וכנ"ל)
והלבושי מרדכי שהזכיר חשש לבונה,
"ומי יודע אם אינו כסותר או בונה" (תליתאה סי' כה) וזה לא הלבוש מרדכי ש"הזכיר"...

- ובמקומות אחרים שדן בנושא לא הזכיר סברא זאת כלל. (וזה המקומות שהביא בשו"ת אב"א בם)
וכן הציץ אליעזר
גם הציץ אליעזר דבריו יש לו דברים ברורים מאוד בחלק יט. (ולא כמו שהביאו במאמר הנ"ל)

1754038553757.png
וחלקת יעקב שהזכיר
תפתח את המקורות שהביא בשו"ת אב"א בם, לא רק את המקורות מהמאמר הנ"ל...
בסי' עב אות ו כותב להדיא דהוי דרבנן ולא הזכיר מ"בונה"
וכן בסי' קמה.
 
וזאת למודעי, כי ה'רוב' שכת"ר מדבר עליו, כלל לא נחית לכל ד' החזו"א העמוקים, וכלל לא עמדו על כל דבריו, ומה שיש החושבים כאילו ד' מרן החזו"א "נדחו" ואינם נכונים, אין זה אמת. וד"ל.
משהו אמר ש"הם נכנסו לדברי החזון איש"??

אמרתי שמהפוסקים שדיברו על נושא החמשל ולא הזכירו את סברת "בונה" משמע שלא סברו זאת.
(יכול להיות שאם היו רואים את דברי החזו"א היו מודים לו, אבל לא סברו סברא זאת מעצמם)
 
בהקשר שכל המקורות הנ"ל לא דיברו מצד "בונה".
(יכול להיות שיש "לדון" בדברי חלק מהפוסקים ממקומות אחרים וכנ"ל.
אני רואה לכל אורך הדרך באשכול כאן רק "דקדוקי עניות"

ואסביר למה- אתה נתפס לצמצום המוחין האם מי שאסר הוא אסר בדיוק כהחזו"א או שיש שינויים

אני לעומת זאת- לכל אורך הדרך כאן באשכול הדגשתי הלוך ושוב, שגם אם לא כולם בדיוק כהחזו"א ב- 100 אחוז, מ"מ הם באותו כיוון,

והיינו- יש מצד בונה, ויש מצד מכה בפטיש, ויש מצד מתקן מנא.

כל אלו- בדרך של החזו"א גם אם לא כמוהו במאת האחוזים

לעומת זאת- אתה כאן לאורך תגובותיך חוכך לאמר שהחזו"א דעת יחיד ואף אחד לא סבר כמותו וזו "הזייה" ו "בדייה" שמאוד מתאים לביהמ"ד שאותו אתה מייצג, כי כל מי שרואה לאורך ולרוחב את הדברים מבין שרוב הגדולים סברו דהוא איסור "דאו' או "חשש דאו'

ואתה עסוק- האם זה בדיוק כהחזו"א או קצת שונה, ולא מרחיב אופקיך להבחין שעדיין רוב הגדולים חששו לזה לאיסור דאו'
 
גם הציץ אליעזר דבריו יש לו דברים ברורים מאוד בחלק יט. (ולא כמו שהביאו במאמר הנ"ל)
שוב אתה "מאחז עניים"
בלי הבנה ובלי הבחנה

במאמר הנ"ל הובא כל דברי הציץ אליעזר בכל המקומות, והביא גם מדברי הציץ אליעזר הנ"ל

הבעייה שלך שאתה קורא רק כותרות או רק את בין השורות
וגם מה שכבר אתה קורא אתה גם לא מבין
 
לעומת זאת- אתה כאן לאורך תגובותיך חוכך לאמר שהחזו"א דעת יחיד ואף אחד לא סבר כמותו וזו "הזייה" ו "בדייה"
איפה כתבתי כזה דבר?
כי כל מי שרואה לאורך ולרוחב את הדברים מבין שרוב הגדולים סברו דהוא איסור "דאו' או "חשש דאו'
שעדיין רוב הגדולים חששו לזה לאיסור דאו'
אני גם סובר דאורייתא אבל מטעם אחר...
במאמר הנ"ל הובא כל דברי הציץ אליעזר בכל המקומות, והביא גם מדברי הציץ אליעזר הנ"ל

הבעייה שלך שאתה קורא רק כותרות או רק את בין השורות
וגם מה שכבר אתה קורא אתה גם לא מבין
קראתי את הדברים שם.
הבעיה שהם בכוונה מיחסים חשיבות "לסתמות הציץ אליעזר"
מאשר לדברים מפורשים שלו.
 
המילים "דאורייתא" זה הוספה שלך שלא הזכיר זאת.
תעיין שם ותראה שהוא למד זאת מדין עריכת השעון שבשו"ע סימן שלח, והזכיר שהאחרונים כתבו שהוא מתקן מנא (ראה בח"א ופמ"ג), וא"כ הגעת לדאורייתא
 
ומי יודע אם אינו כסותר או בונה" (תליתאה סי' כה) וזה לא הלבוש מרדכי ש"הזכיר"...

- ובמקומות אחרים שדן בנושא לא הזכיר סברא זאת כלל. (וזה המקומות שהביא בשו"ת אב"א בם
לא מבין אותך.
אם אותו ספר במקום אחד חשש והעלה צד של בונה מדיליה, ובמקו"א לא דן מצד זה, אז אפשר להביא אותו במוחלט שהוא סובר דלא כהחזו"א? אתמהה
 
קראתי את הדברים שם.
הבעיה שהם בכוונה מיחסים חשיבות "לסתמות הציץ אליעזר"
מאשר לדברים מפורשים שלו.
דברים מפורשים שלו??

אין יותר מפורש מזה שכתב הן בח"ג סימן טז פרק ח, והן בח"ו תחילת סימן ו, כתב דברים הכי ברורים והכי מפורשים שכל הפעלת חשמל היא דאו' של מתקן מנא, וגם ביאר מדוע- מכיון שנותן חיות לכלי ומכניס לו רוח חיים ומכשירו לפעולה

בשני מקומות דיבר ברור כ"כ "ברחל בתך הקטנה"
וזה בעיניך לא דברים מפורשים?
וזה בעיניך "סתמות"?
 
ראשי תחתית