קראת את המאמר הנ"ל??- זה שישנם כמה מפוסקי זמנינו שהזכירו את שיטתו לא אומר שאינה דחויה.
מה אחרוני זמנינו??
תלמד לקרוא דברים לפני שמגיבים
קראת את המאמר הנ"ל??- זה שישנם כמה מפוסקי זמנינו שהזכירו את שיטתו לא אומר שאינה דחויה.
אבל מה לעשות זהו מניפולציה בהתגלמותה(ומרן הגרע"י זצוק"ל כתב "לית מאן דחש להא")
קראתי את כל הדברים כבר, וכוונתי אמורה להא שכמה מפוסקי זמנינו הביאו את דברי החזו"א, שהוא הראשון שחידש את הדבר "בפירוט".קראת את המאמר הנ"ל??
מה אחרוני זמנינו??
תלמד לקרוא דברים לפני שמגיבים
עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...אבל מה לעשות זהו מניפולציה בהתגלמותה
לית מאן דחש להא??
שקר וכזב!!
זה שהוא לא חש להא, זה לא הופך את זה ל"לית מאן דחש".
[תעשה טובה תעבור על המאמר הנ"ל ותראה כמה המשפט הזה מופרך מיסודו ועד כמה הוא מגוחך]
ברור שאחרי שהיביע אומר יכתוב כזו שורה "לית מאן דחש"רוב ככל הפוסקים והציבור לא חוששים לדבריו וזה מציאות שא"א להתווכח איתה.
(ורואים במאמר הנ"ל שהעיקר רוצה "לצרף" כמה שיותר שיטות לחזו"א אפי' אלה שכתבו במקו"א לא כך, ואפי' אלה שאולי רק כתבו "לדון בדבריו" כבר צירף זאת הכותב לרשימה)
גם לא ראיתי מישהו שחש להגיד לגוי להדליק "פלורסנט או מנורות וכו'"עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...
אתה ממהר להתרגז.כך כותבים על גדולי עולם כהגר"ע עטיה? של נעליך.
בושה וכלימה.עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...
רוב ככל הפוסקים והציבור לא חוששים לדבריו וזה מציאות שא"א להתווכח איתה.
והגריש"א שהתבטא שדברי החזו"א הם תורת הנסתר, ורק לדינא חשש לחזו"א, גם סמך על הגרשז"א או הגרע"י?הכל גיבובים ושיחת חולין
רוב הפוסקים קיבלו את החזו"א וכפי שהובא לעיל
זה שהמנחת שלמה מתיר זה ידוע לכולם, אבל דבריו לא התקבלו, זאת עובדא למעט הרב עובדיה שכלל לא השיב על הנושא מאום, אלא סמך על דברי הגרש"ז מבלי לענות על כל ראיות החזו"א ועל ראיות האוסרים, שום כלום התייחסות רק שנאמנים עליו דברי הגרש"ז גרידא כך שאותו אני לא מחשבן כלל
אולי תתן לנו כמה מקורות, (שמחוץ לקהילת חסידי החזו"א כמובן)כי מי שכן נכנס לסוגייא- ולמד אותה הבין כהחזו"א, גם אם לא לגמרי אבל את הכיוון כן
לעומת זאת כל מי שלומד את דברי הגרש"ז עם הסוגייא רואה כמה נדחק טובא בכל נושא
שטויות.מה אתה מצפה מהספרדי הממוצע ומטה
אבל תלמידי חכמים רבים שלומדים את הסוגיות הללו בעיון רואים כמה דחיקויות נדחק הגרש"ז אוירבאך
מאות ת"ח שלא הולכים כמו מרן הגרע"י זצוק"ל מקילים באמירה לגוי ולא עלה בדעתם להחמיר כחומרת החזו"א.ברור אחרי שהיביע אומר יכתוב כזו שורה "לית מאן דחש"
מה אתה מצפה מהספרדי הממוצע ומטה
תזהר בלשונך!ורואים ג"כ ביביע אומר שגם מי שלא דיבר על זה מצרף אותו
הכל קשקוש בגרוש ומניפולציה זולה
ומי שמשלם על כך זה הספרדי הפשוט שלא מבין מימינו ומשמאלו [מלבד לדקלם]
הדבר הזה פשוט בציבור, ולא ראיתי מי שמיקל בכך.גם לא ראיתי מישהו שחש להגיד לגוי להדליק "פלורסנט או מנורות וכו'"
שזה לכו"ע דאו'
זה לא "צורת הראיות"מה הקשר?
לאיפה הלכת
זה צורת הראיות שלך?.
שטויות.ורוב מי שכן עיין ונכנס לסוגיא בעומק, וכתב את דבריו, הסכים לחזו"א.
"שמועה בעלמא"...מרן הגרע"ע, דעתו יש לה משקל עצום, אבל אין לנו כלום ממנו, רק שמועה בעלמא. ודי בהערה זו.
ה' ירחם על כאלו ראיות.- הראיה שלו מאוד ברורה שרבים מהאחרונים שדנו אם חשמל דאורייתא או דרבנן לא דנו בסברת החזו"א ומשמע שלא סבירא להו כדבריו - ופשוט.
מה הקשר לנידון דידן???ה' ירחם על כאלו ראיות.
500 שנה מברכות על הלולב, ברכות ק"ש, וברכות ק"ש וישתבח.
ואף א' לא חלם על חידושי מרן הרב עובדיה יוסף.
אז לא סבירא להו. הבנתי.
אז בא נלך עם שיטת המרן הרב עובדיה ונלך לפי הרוב.
וכל זה נכון לכל המוני שינוייו וחידושיו של המרן הרב עובדיה.
אני מעריך את הבא"ח עשרות מונים, לומד מספירו, מיישב כמה קושיות שהקשו עליו. ואיני צריך להכביר בראיות נגד אמרות מטופשות.כולם הבינו כאן שאתה מבזה את הבן איש חי.
זה היה יותר מברור.
בפרט שיודעים מאיזה ביהמ"ד אתה. במקום שעשו שו"ע חדש מבזיון ת"ח ורדיפת הצד שאינו חושב כמותם.
אתה צודק מי שקורא אכן מתרשם מזהשטויות.
כל מי שקרא את תשובתו הרמה של הגרש"ז אוירבך זצוק"ל רואה שדבריו דברים ברורים ולא "דחיקויות" כלשונך.
לכן השבתי לך שזה לא המדדמאות ת"ח שלא הולכים כמו מרן הגרע"י זצוק"ל מקילים באמירה לגוי ולא עלה בדעתם להחמיר כחומרת החזו"א.
אני לא דן על "הספרדי הממוצע" אני דן על עשרות רבות של ת"ח.
אז זהו שלאזה לא "צורת הראיות"
זה להסביר את דברי מרן זצוק"ל "דלית מאן דחש".
זה הבעיה שלך ושל כל אלה כמותךאולי תתן לנו כמה מקורות, (שמחוץ לקהילת חסידי החזו"א כמובן)
הבאת צד אחד, של רבנים מתקופות שונות, שחששו או שפסקו כדברי החזו"א או בדומה לזה.זה הבעיה שלך ושל כל אלה כמותך
באים באמצע האשכול ומגיבים
תקרא מתחילת האשכול, הבאתי הכל
ואז תגיב
ברורהבאת צד אחד, של רבנים מתקופות שונות, שחששו או שפסקו כדברי החזו"א או בדומה לזה.
הרשימה כללה רבנים שפסקו דאורייתא מכמה טעמים, לאו דווקא משום בונה כחזו"א.
וגם כללה רבנים שלא בהכרח שהבינו את סברת החזו"א, אלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
גם זה ברוראלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
לא נכנסתי באמצע, ותראה על איזה הודעה הגבתי, הגבתי על מה שנכתב:הבעיה שלך שאתה נכנס באמצע בלי לבדוק מה היה לפני, ומה כתבתי לפנ"כ
לכן אחזור מיוחד בשבילך- הרב עובדיה כתב שהרב עזרא עטייה אמר לו שסברת החזו"א בזה אינה מחוורת
והנה בנו- מעיד שהוא זוכר את מה שהרב עזרא עטייה אמר לאביו, וכאן מתחילים החלומות, פעם אמר שהרב עזרא עטייה השיב "בתקיפות"
וכבר החלום נגד דברי אביו שאמר לו סה"כ שאינה מחוורת, אבל "תקיפות" מאן דכר שמיה, ובפרט מי שיודע את הכבוד האדיר שרכש לחזו"א וגם הסגנון שלו "תקיפות" לא קיימת כפי שמעידים תלמידיו
ופעמים אחרות עדכן את החלום- בשיעורים שלו, שהוא זוכר איך הרב עזרא עטייה לקח פטיש והדגים זה בונה
בקיצור- אני לא יודע למי להאמין לעדות האב או לעדויות של הבן
ולכן בנתיים זה בגדר כחלום יעוף
שזו חוצפה, כי גם הגר"ע עטיה היה מהחושבין כך.ואלו שחושבין שאינו צודק זה רק כל מיני סוגי מעתיקים אחד מהשני. ולא מעיינים.
אכן, אתה הגבת על דברי שאמורים על מה שנכתב לפנ"ז, וממילא הכל חוזר על תחילת הדברים שציטטתי.