לחצו כאן – תרומה לשמואל

קובץ 'תורת ציון' - בתורתו של מרן האור לציון זיע"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול פתחיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
(ומרן הגרע"י זצוק"ל כתב "לית מאן דחש להא")
אבל מה לעשות זהו מניפולציה בהתגלמותה

לית מאן דחש להא??

שקר וכזב!!

זה שהוא לא חש להא, זה לא הופך את זה ל"לית מאן דחש".

[תעשה טובה תעבור על המאמר הנ"ל ותראה כמה המשפט הזה מופרך מיסודו ועד כמה הוא מגוחך]
 
קראת את המאמר הנ"ל??
מה אחרוני זמנינו??
תלמד לקרוא דברים לפני שמגיבים
קראתי את כל הדברים כבר, וכוונתי אמורה להא שכמה מפוסקי זמנינו הביאו את דברי החזו"א, שהוא הראשון שחידש את הדבר "בפירוט".
(זה שדייק במאמר מכמה פוסקים זה משהו אחר, ויש לי עליו כמה הערות ואולי אעלה אותם יותר מאוחר)
אבל מה לעשות זהו מניפולציה בהתגלמותה
לית מאן דחש להא??
שקר וכזב!!
זה שהוא לא חש להא, זה לא הופך את זה ל"לית מאן דחש".
[תעשה טובה תעבור על המאמר הנ"ל ותראה כמה המשפט הזה מופרך מיסודו ועד כמה הוא מגוחך]
עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...
רוב ככל הפוסקים והציבור לא חוששים לדבריו וזה מציאות שא"א להתווכח איתה.

(ורואים במאמר הנ"ל שהעיקר רוצה "לצרף" כמה שיותר שיטות לחזו"א אפי' אלה שכתבו במקו"א לא כך, ואפי' אלה שאולי רק כתבו "לדון בדבריו" כבר צירף זאת הכותב לרשימה)
 
רוב ככל הפוסקים והציבור לא חוששים לדבריו וזה מציאות שא"א להתווכח איתה.
ברור שאחרי שהיביע אומר יכתוב כזו שורה "לית מאן דחש"
מה אתה מצפה מהספרדי הממוצע ומטה
אבל תלמידי חכמים רבים שלומדים את הסוגיות הללו בעיון רואים כמה דחיקויות נדחק הגרש"ז אוירבאך
וגם אם לא למדו 100 אחוז כהחזו"א לגמרי, אבל קרוב לדבריו ודאי שהבינו הדברים
(ורואים במאמר הנ"ל שהעיקר רוצה "לצרף" כמה שיותר שיטות לחזו"א אפי' אלה שכתבו במקו"א לא כך, ואפי' אלה שאולי רק כתבו "לדון בדבריו" כבר צירף זאת הכותב לרשימה)

ורואים ג"כ ביביע אומר שגם מי שלא דיבר על זה מצרף אותו
הכל קשקוש בגרוש ומניפולציה זולה
ומי שמשלם על כך זה הספרדי הפשוט שלא מבין מימינו ומשמאלו [מלבד לדקלם]
 
עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...
גם לא ראיתי מישהו שחש להגיד לגוי להדליק "פלורסנט או מנורות וכו'"
שזה לכו"ע דאו'

מה הקשר?
לאיפה הלכת
זה צורת הראיות שלך?.

לא ראיתי....
עלבון ללומדי וחכמי בית המדרש
 
כך כותבים על גדולי עולם כהגר"ע עטיה? של נעליך.
אתה ממהר להתרגז.
למה?
אין לנו שום סברא/ראיה/קושיא/דחיה לד' מרן החזו"א מד' מרן הגר"ע עטיה.
דעתו חשובה, כא' מגדולי הגדולים שבכל הדורות
אבל דיברתי על כל המעיינים והכותבים בסוגיא זו, שלא הביאו ראיות חדשות וכו', אלא העתיקו א' מהשני.
ורוב מי שכן עיין ונכנס לסוגיא בעומק, וכתב את דבריו, הסכים לחזו"א.
מרן הגרע"ע, דעתו יש לה משקל עצום, אבל אין לנו כלום ממנו, רק שמועה בעלמא. ודי בהערה זו.
 
עד היום לא ראיתי משהו שמחמיר וחש לחזו"א באמירה לגוי בשבת להדליק חשמל...
רוב ככל הפוסקים והציבור לא חוששים לדבריו וזה מציאות שא"א להתווכח איתה.
בושה וכלימה.
יש הרבה על מה לבכות בתשעה באב השנה.
 
הכל גיבובים ושיחת חולין

רוב הפוסקים קיבלו את החזו"א וכפי שהובא לעיל
זה שהמנחת שלמה מתיר זה ידוע לכולם, אבל דבריו לא התקבלו, זאת עובדא למעט הרב עובדיה שכלל לא השיב על הנושא מאום, אלא סמך על דברי הגרש"ז מבלי לענות על כל ראיות החזו"א ועל ראיות האוסרים, שום כלום התייחסות רק שנאמנים עליו דברי הגרש"ז גרידא כך שאותו אני לא מחשבן כלל
והגריש"א שהתבטא שדברי החזו"א הם תורת הנסתר, ורק לדינא חשש לחזו"א, גם סמך על הגרשז"א או הגרע"י?
כי מי שכן נכנס לסוגייא- ולמד אותה הבין כהחזו"א, גם אם לא לגמרי אבל את הכיוון כן
לעומת זאת כל מי שלומד את דברי הגרש"ז עם הסוגייא רואה כמה נדחק טובא בכל נושא
אולי תתן לנו כמה מקורות, (שמחוץ לקהילת חסידי החזו"א כמובן)
 
מה אתה מצפה מהספרדי הממוצע ומטה
אבל תלמידי חכמים רבים שלומדים את הסוגיות הללו בעיון רואים כמה דחיקויות נדחק הגרש"ז אוירבאך
שטויות.

כל מי שקרא את תשובתו הרמה של הגרש"ז אוירבך זצוק"ל רואה שדבריו דברים ברורים ולא "דחיקויות" כלשונך.
ברור אחרי שהיביע אומר יכתוב כזו שורה "לית מאן דחש"
מה אתה מצפה מהספרדי הממוצע ומטה
מאות ת"ח שלא הולכים כמו מרן הגרע"י זצוק"ל מקילים באמירה לגוי ולא עלה בדעתם להחמיר כחומרת החזו"א.

אני לא דן על "הספרדי הממוצע" אני דן על עשרות רבות של ת"ח.
ורואים ג"כ ביביע אומר שגם מי שלא דיבר על זה מצרף אותו
הכל קשקוש בגרוש ומניפולציה זולה
ומי שמשלם על כך זה הספרדי הפשוט שלא מבין מימינו ומשמאלו [מלבד לדקלם]
תזהר בלשונך!

- הראיה שלו מאוד ברורה שרבים מהאחרונים שדנו אם חשמל דאורייתא או דרבנן לא דנו בסברת החזו"א ומשמע שלא סבירא להו כדבריו - ופשוט.
גם לא ראיתי מישהו שחש להגיד לגוי להדליק "פלורסנט או מנורות וכו'"
שזה לכו"ע דאו'
הדבר הזה פשוט בציבור, ולא ראיתי מי שמיקל בכך.
מה הקשר?
לאיפה הלכת
זה צורת הראיות שלך?.
זה לא "צורת הראיות"
זה להסביר את דברי מרן זצוק"ל "דלית מאן דחש".
ורוב מי שכן עיין ונכנס לסוגיא בעומק, וכתב את דבריו, הסכים לחזו"א.
שטויות.
מרן הגרע"ע, דעתו יש לה משקל עצום, אבל אין לנו כלום ממנו, רק שמועה בעלמא. ודי בהערה זו.
"שמועה בעלמא"...
מצחיק מאוד...
 
- הראיה שלו מאוד ברורה שרבים מהאחרונים שדנו אם חשמל דאורייתא או דרבנן לא דנו בסברת החזו"א ומשמע שלא סבירא להו כדבריו - ופשוט.
ה' ירחם על כאלו ראיות.
500 שנה מברכות על הלולב, ברכות ק"ש, וברכות ק"ש וישתבח.
ואף א' לא חלם על חידושי מרן הרב עובדיה יוסף.
אז לא סבירא להו. הבנתי.
אז בא נלך עם שיטת המרן הרב עובדיה ונלך לפי הרוב.
וכל זה נכון לכל המוני שינוייו וחידושיו של המרן הרב עובדיה.
 
ה' ירחם על כאלו ראיות.
500 שנה מברכות על הלולב, ברכות ק"ש, וברכות ק"ש וישתבח.
ואף א' לא חלם על חידושי מרן הרב עובדיה יוסף.
אז לא סבירא להו. הבנתי.
אז בא נלך עם שיטת המרן הרב עובדיה ונלך לפי הרוב.
וכל זה נכון לכל המוני שינוייו וחידושיו של המרן הרב עובדיה.
מה הקשר לנידון דידן???
פה הראיה היא מהפוסקים שדנו אם חשמל דאורייתא או דרבנן ולא חידשו שהוי דאורייתא מטעם החזו"א.
כולם הבינו כאן שאתה מבזה את הבן איש חי.
זה היה יותר מברור.
בפרט שיודעים מאיזה ביהמ"ד אתה. במקום שעשו שו"ע חדש מבזיון ת"ח ורדיפת הצד שאינו חושב כמותם.
אני מעריך את הבא"ח עשרות מונים, לומד מספירו, מיישב כמה קושיות שהקשו עליו. ואיני צריך להכביר בראיות נגד אמרות מטופשות.
 
נערך לאחרונה:
שטויות.

כל מי שקרא את תשובתו הרמה של הגרש"ז אוירבך זצוק"ל רואה שדבריו דברים ברורים ולא "דחיקויות" כלשונך.
אתה צודק מי שקורא אכן מתרשם מזה
אבל מי שמעיין ולומד רואה את הדחיקויות לכל אורך הדרך
מאות ת"ח שלא הולכים כמו מרן הגרע"י זצוק"ל מקילים באמירה לגוי ולא עלה בדעתם להחמיר כחומרת החזו"א.

אני לא דן על "הספרדי הממוצע" אני דן על עשרות רבות של ת"ח.
לכן השבתי לך שזה לא המדד
כי כולם גם מקילים להגיד לגוי להדליק "מנורות" שלכו"ע זה דאו', שנים ע"ג שנים היו מקילים בזה עוד לפני שייצרו את הלדים

א"כ לשיטתך- כולם אוחזים שמנורות זה דרבנן, כי מקילים באמירה לגוי

לא זה המדד ולא בזה נמדד הדבר אם זה דאו' או דרבנן

זה שמקילים להגיד לגוי, מקילים בהרבה דברים להגיד לגוי גם על דאו', ופוק חזי
זה לא "צורת הראיות"
זה להסביר את דברי מרן זצוק"ל "דלית מאן דחש".
אז זהו שלא

אין שום ראיות בדברי היביע אומר אלא סה"כ מצטט את הגרש"ז אוירבאך
הוא לא דן שם בגוף הראיות והסוגיות של החזו"א
 
זה הבעיה שלך ושל כל אלה כמותך
באים באמצע האשכול ומגיבים
תקרא מתחילת האשכול, הבאתי הכל
ואז תגיב
הבאת צד אחד, של רבנים מתקופות שונות, שחששו או שפסקו כדברי החזו"א או בדומה לזה.
הרשימה כללה רבנים שפסקו דאורייתא מכמה טעמים, לאו דווקא משום בונה כחזו"א.
וגם כללה רבנים שלא בהכרח שהבינו את סברת החזו"א, אלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
 
הבאת צד אחד, של רבנים מתקופות שונות, שחששו או שפסקו כדברי החזו"א או בדומה לזה.
הרשימה כללה רבנים שפסקו דאורייתא מכמה טעמים, לאו דווקא משום בונה כחזו"א.
וגם כללה רבנים שלא בהכרח שהבינו את סברת החזו"א, אלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
ברור

אני התכוונתי שהרבה גדולים הבינו שזה דאו'
והדגשתי כמה פעמים שגם אם לא למדו 100 אחוז כהחזו"א
אבל כן הלכו בכיוון של החזו"א
 
אלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
גם זה ברור
ולאפוקי מאלה שכתבו "דלית מאן דחש ליה"
[וגם את זה כתבתי לעיל]


תשדלו לקרוא את התגובות הקודמות לפני שמגיבים, כל הזמן צריך לחזור כל דברים שנכתבו כבר
 
הבעיה שלך שאתה נכנס באמצע בלי לבדוק מה היה לפני, ומה כתבתי לפנ"כ

לכן אחזור מיוחד בשבילך- הרב עובדיה כתב שהרב עזרא עטייה אמר לו שסברת החזו"א בזה אינה מחוורת

והנה בנו- מעיד שהוא זוכר את מה שהרב עזרא עטייה אמר לאביו, וכאן מתחילים החלומות, פעם אמר שהרב עזרא עטייה השיב "בתקיפות"
וכבר החלום נגד דברי אביו שאמר לו סה"כ שאינה מחוורת, אבל "תקיפות" מאן דכר שמיה, ובפרט מי שיודע את הכבוד האדיר שרכש לחזו"א וגם הסגנון שלו "תקיפות" לא קיימת כפי שמעידים תלמידיו
ופעמים אחרות עדכן את החלום- בשיעורים שלו, שהוא זוכר איך הרב עזרא עטייה לקח פטיש והדגים זה בונה

בקיצור- אני לא יודע למי להאמין לעדות האב או לעדויות של הבן
ולכן בנתיים זה בגדר כחלום יעוף
לא נכנסתי באמצע, ותראה על איזה הודעה הגבתי, הגבתי על מה שנכתב:
ואלו שחושבין שאינו צודק זה רק כל מיני סוגי מעתיקים אחד מהשני. ולא מעיינים.
שזו חוצפה, כי גם הגר"ע עטיה היה מהחושבין כך.
 
לא נכנסתי באמצע, ותראה על איזה הודעה הגבתי, הגבתי על מה שנכתב:

שזו חוצפה, כי גם הגר"ע עטיה היה מהחושבין כך.

כמדומני שהגבת על דברים שלי
חשמל.JPG

ועל זה הגבתי מה שהגבתי וחוזר חלילה
 
ראשי תחתית