רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א • עדכונים מחצרו

יש לומר את הדברים ביושר: מרן הרב יצחק יוסף שליט"א — גדול בתורה, מגדולי הפוסקים שבדור — אבל הוא לא מנהיג עולם הישיבות. למה? כי מנהיגות אמת לא נקנית רק בייחוס או בכתר של משרה, אלא בסמיכה רחבה של רוב מניין ובניין של תלמידי חכמים.
רק שאלה: הרב עובדיה היה מנהיג עולם הישיבות?
 
אלו הדברים ממש ככתוב בספר הקדוש תומר דבורה בחיוב באדם להידמות לקונו, ואף למי שחטא כנגדו.
כדוגמת מה שמצינו שהקב"ה בעצמו תפר עלי תאנה לאדם וחוה, על אף שחטאו כנגדו, ומכח החטא התבוששו, והקב"ה בעצמו תפר להם עלי תאנה לכסות על בשתם.
וכל זה מובא בפרק א' בסה"ק תומר דבורה.
מובא כאן שביבים מתוך הספר הקדוש תומר דבורה פרק א':
הצג קובץ מצורף 2783
נראה שהתומר דבורה ממש דיבר על היום
פלא עצום
לראות איך מרן שליט"א קיים בעצמו דברים נשגבים אלו
 
צריכים להודות ביושר
כמעט כל ראשי הישיבות מגיעים ללוין.
כל אחד והתירוץ שלו.
אבל זה המציאות.
כל אחד והלחצים עליו
מי שקצת בקי בפרטים יודע מה הכוונה
[כשניסו ללחוץ על ר' בונים שרייבר הוא סגר את הטלפון]
 
להסמיך אדם להנהיג את עולם הישיבות זה כבר סיפור אחר לגמרי.
הסמכה להנהגה דורשת קונצנזוס רחב, גיבוי מובהק, ובעיקר – אמון של עולם התורה שהוא זה שיכול להוביל את הכלל.
והמציאות ברורה: רוב ראשי הישיבות והמבוגרים בעולמה של תורה הספרדי לא רואים בו את המנהיג.
מכבדים? כן. מכתירים? ממש לא.
בעולם הספרדי לצערינו אין אף אחד שמקובל על כולם כמנהיג,
לא ראינו את רוב ראשי הישיבות סביב אף אחד,
הנהגת עולם הישיבות היא אצל מרן הגרמ"ה הירש שליט"א,
סביב שאר הרבנים יש קבוצות קבוצות, מי יותר ומי פחות,
 
יש לומר את הדברים ביושר: מרן הרב יצחק יוסף שליט"א — גדול בתורה, מגדולי הפוסקים שבדור — אבל הוא לא מנהיג עולם הישיבות. למה? כי מנהיגות אמת לא נקנית רק בייחוס או בכתר של משרה, אלא בסמיכה רחבה של רוב מניין ובניין של תלמידי חכמים
וניתן לדון מה הוא 'גדולי הפוסקים'
להכריח לפסוק כמו אביו
או לחדש וללבן דברים חדשים
אין כוונתי על ספר שיש בו הרבה ציטוטים נכונים או לא
כוונתי לתשובות הלכתיות על נושאים חדשים שאביו לא דיבר בהם
 
וניתן לדון מה הוא 'גדולי הפוסקים'
להכריח לפסוק כמו אביו
או לחדש וללבן דברים חדשים
אין כוונתי על ספר שיש בו הרבה ציטוטים נכונים או לא
כוונתי לתשובות הלכתיות על נושאים חדשים שאביו לא דיבר בהם
האמת שגם בזה איני יודע אבל פשטות יש לו הרבה ידיעות בהלכה לא יודע אם הוא יכול לפסוק מעצמו
 
אתה יודע
כתבת: ידיעות בהלכה
בקיצור
אוצר החכמה הוא גדול הפוסקים
תאמין לי שאני לא מכיר אותו ולא קראתי אפילו פעם אחת בספריו תאמין לי אבל מפורסם כאחד מגדולי הפוסקים וגם שמעתי שהתיר עגונות וכו'
 
תאמין לי שאני לא מכיר אותו ולא קראתי אפילו פעם אחת בספריו תאמין לי אבל מפורסם כאחד מגדולי הפוסקים וגם שמעתי שהתיר עגונות וכו'
שוב
ציטט מאביו
מפורסם
בגלל הילקו"י
שגם הוא התפרסם בזכות שהוא ליקוט פסקי אביו
כמובן הצליח לו שקרוי על שמו והוסיף הרבה ציטוטים במהדורות האחרונות
והמון העם שסוגד
 
במה זה מתבטא?
הרב סאלים ועוד ראשי ישיבות מוכרים ספרדים (מוכר שאינו רשמי) מתייעץ עם רבי משה הילל הירש בהתייעצויות שפעמים משפיעות הרבה על גורל הצורה של הישיבות הספרדיות בהרבה מובנים יש לי אחד בראש שאמר לי הראש ישיבה בעצמו ומובן גם למה אני לא יוכל לומר את זה
 
על הצורה של הישיבות הספרדיות, ראשי הישיבות הספרדיות מתייעצים בעצמם,
בעניינים הפוליטיים של ש"ס, הרב סלים מתייעץ עם ר' משה הלל, אבל זה לא נקרא מנהיג עולם הישיבות.
 
אם יש שאלה שמתעוררת ולראש ישיבה אין הכרעה הוא ילך לרבי משה הילל תלך ותראה כל ישיבה שנפתחת בארץ ספרדית או ליטאית נפתחת בבית של רבי משה הילל וכו' זהו מנהיג עולם הישיבות נראה לי שאחד ממטרות החשובות של עמלי תורה זה לייצר רבי משה הילל בדורות הבאים לא ?
 
ולכן נשאלת השאלה בקול גדול מה ראה על ככה?
כבודו של מרן חכם בן ציון להיכן הלך?
כבודו של מרן הבא"ח להיכן הלך?
כבודם של שאר חכמי ישראל להיכן הלך?
ולכן נשאלת השאלה.....
כבודו של הרמב"ם היכן הלך? כאשר השיג עליו הראב"ד.
כבודו של הרז"ה היכן הלך? כאשר השיג עליו הרמב"ן במלחמות ה'.
כבודו של מרן השו"ע היכן הלך? כאשר הגיה עליו הרמ"א.
וכן עוד ועוד בספרי השותי"ם

שום כבוד ושום זלזול. אלא כאשר מחפשים לרדוף ולהשיג מקנאה גלויה ונסתרת, את מרן היבי"א זיע"א שחלק על הבא"ח, וכן את בנו הראש"ל שליט"א שמפלפל ודן בדברי האור לציון, בכבוד גדול ובהערכה עצומה, שוב קמים כמה צעירים, ומבזים ומזלזלים בגדולי ישראל. ועכשיו תמהים גם על מורנו הגאב"ד שליט"א, מה ראה על ככה. אכן, שאלה עצומה, אוי לנו שככה עלתה בימינו.
 
ולכן נשאלת השאלה.....
כבודו של הרמב"ם היכן הלך? כאשר השיג עליו הראב"ד.
כבודו של הרז"ה היכן הלך? כאשר השיג עליו הרמב"ן במלחמות ה'.
כבודו של מרן השו"ע היכן הלך? כאשר הגיה עליו הרמ"א.
וכן עוד ועוד בספרי השותי"ם

שום כבוד ושום זלזול. אלא כאשר מחפשים לרדוף ולהשיג מקנאה גלויה ונסתרת, את מרן היבי"א זיע"א שחלק על הבא"ח, וכן את בנו הראש"ל שליט"א שמפלפל ודן בדברי האור לציון, בכבוד גדול ובהערכה עצומה, שוב קמים כמה צעירים, ומבזים ומזלזלים בגדולי ישראל. ועכשיו תמהים גם על מורנו הגאב"ד שליט"א, מה ראה על ככה. אכן, שאלה עצומה, אוי לנו שככה עלתה בימינו.
נשמה,
אין לנו בעיה עם השגות,
ולא עם קושיות.
הבעיה האמיתית: משנים את התמונה, מעלימים פרטים במכוון, ומוסיפים לקינוח: אם היה יודע היה חוזר בו...
זה מי התיר?
רק לפני שבוע ביזה את האור לציון על חוזר וניעור, איך הסביר את מרן.
דיבר בהתקפה חריפה מאוד.
אבל את הראיה שהאור לציון הביא מהבית יוסף, שהוכיח מהרמב"ם!!! בתריאקה שיש ענין להחמיר, על זה לא השיב ולא הגיב!
כל עיקר ראייתו של האורל"צ לא הגיב עליה.
הביא רשימה נגדו, ובא הרב @כהן כאן באשכולו, והראה שכל הרשימה הפוך
תעבור על כל השרשור שלו כאן, ובפרום לתורה, ועינך לנוכח יביטו ועפעפיך ישירו נגדך אם יש כאן קושיות, או העלמת פרטים, ושינוי מכוונת הענין, וסילוף כוונת האור לציון ועוד.
 
ראשי תחתית