רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א • עדכונים מחצרו

תעבור על כל השרשור שלו כאן, ובפרום לתורה, ועינך לנוכח יביטו ועפעפיך ישירו נגדך אם יש כאן קושיות, או העלמת פרטים, ושינוי מכוונת הענין, וסילוף ככונת האור לציון ועוד.
בשבת עברתי על המבוא של הילקוט טהרה במה שהשיג על הבא"ח, ונחרדתי.
הרבה הרבה מה'השגות' פשוט הוא 'השמיט במכוון' שורות שלמות מהבא"ח, הפך את הכונה שלו, והשיג עליו.
פתחתי את הבא"ח וראיתי שלא מתחיל כלום.
פשוט לא יאומן.
בעזה"י אעלה את זה במסודר במקום המתאים.
@אור תורה עוד לא ראינו שענית על ההערות החמורות שהעליתי באשכול על הילקוט טהרה ושאר האשכולות.
כבר כתבתי כמה פעמים, שעדיף שתדבק בשיטה שחבריך נוקטים בה. פשוט לא עונים.
העניה השטותית מעצימה את הקושיות עוד יותר. ועל זה אמרו סייג לחכמה שתיקה.
 
רק לפני שבוע ביזה את האור לציון על חוזר וניעור, איך הסביר את מרן.
דיבר בהתקפה חריפה מאוד.
אם לזה אתה קורא לזה "התקפה חריפה מאד" אז אכן אתה בבעיה חריפה מאד של קטנות המוחין.
עברתי בשעה אחרונה על השיעור, ולא ראיתי התקפה ולא חריפה, סה"כ אמר שהגרב"צ אמר לו איך אפשר להסתמך על הקול אליהו שחילק בין דבר המעמיד, שהוא יחידאה בזה, ושאל לאביו זצ"ל ואביו הראה שיש עוד פוסקים שעומדים בשיטת הקול אליהו.
כולם יודעים שהשיטה של הגרב"צ היא אחרת שגם אם יהיו עוד פוסקים בשיטת הקול אליהו, אם הגרב"ץ יבין אחרת כך הוא יפסוק בפרט שיש עוד פוסקים הסוברים כשיטת הגרב"צ.
כאשר בשיעור ההשגות וההערות הם לגופו של הלכה, אפשר להסכים ולא להסכים.
 
אם לזה אתה קורא לזה "התקפה חריפה מאד" אז אכן אתה בבעיה חריפה מאד של קטנות המוחין.
עברתי בשעה אחרונה על השיעור, ולא ראיתי התקפה ולא חריפה, סה"כ אמר שהגרב"ץ אמר לו איך אפשר להסתמך על הקול אליהו שחילק בין דבר המעמיד, שהוא יחידאה בזה, ושאל לאביו זצ"ל ואביו הראה שיש עוד פוסקים שעומדים בשיטת הקול אליהו.
כולם יודעים שהשיטה של הגרב"ץ היא אחרת שגם אם יהיו עוד פוסקים בשיטת הקול אליהו, אם הגרב"ץ יבין אחרת כך הוא יפסוק בפרט שיש עוד פוסקים הסוברים כשיטת הגרב"ץ.

כאשר בשיעור ההשגות וההערות הם לגופו של הלכה, (אפשר להסכים ולא להסכים).
חבל להתווכח
הציגו כטועה,
הציג רשימת ספרים כנגדו ובאמת כתבו הפוך...
ועל עיקר טענתו מהבית יוסף לא הגיב.
 
נכון, צריך לומר ביושר — רבים מראשי הישיבות מגיעים לשיעורים של הרב יצחק יוסף שליט"א, וזה רק מעיד על הכבוד שרוחשים לו כפוסק חשוב שאהוב על ציבור העם שבשדות הספרדים וגם בן של הרב עובדיה יוסף.
אבל בוא נשים את הדברים על השולחן: יש הבדל עצום בין לכבד לבין להסמיך.
לבוא לשיעור? זו דרך להראות הערכה.
לשאול שאלה בהלכה? זו הכרה בגדלות תורנית.
אבל להסמיך אדם להנהיג את עולם הישיבות? זה כבר סיפור אחר לגמרי.
הסמכה להנהגה דורשת קונצנזוס רחב, גיבוי מובהק, ובעיקר – אמון של עולם התורה שהוא זה שיכול להוביל את הכלל.
והמציאות ברורה: רוב ראשי הישיבות והמבוגרים בעולמה של תורה הספרדי לא רואים בו את המנהיג.
מכבדים? כן. מכתירים? ממש לא.
תגיד מה שתגיד...
בתכלס' לשיטתך מיהו 'מנהיג עולם הישיבות' בדורנו שקיבל הסמכה מרבבות בני התורה וראשי הישיבות?
הרי אין חולק שהרב עם הקונצנזוס הכי נרחב בציבור בני התורה הספרדי הוא לא אחר ממרן רבינו יצחק יוסף שליט"א.
אין שום רב היום בציבור הספרדי שמגיע לשליש בבני התורה שומעי לקחו של מרן הגר"י.
צא וראה בכל המעמדים והכינוסים ואכמ"ל...
 
בתכלס' לשיטתך מיהו 'מנהיג עולם הישיבות' בדורנו שקיבל הסמכה מרבבות בני התורה וראשי הישיבות?
מנהיגי עולם הישיבות הם רבי משה הילל הירש ורבי דב לנדו, שהוסמכו לכך על ידי רב בניין ומניין של תלמידי חכמים. חשוב להבין, אף שבחור ישיבה הוא חלק מהמערכת, הוא לא המדד לקביעת המנהיגות. אנו לא תמימים ויודעים שהתופעה של הערצת דמויות ציבוריות כבן גביר הייתה קיימת או קיימת גם כיום. בחור ישיבה, בגילו, לא מהווה קריטריון למנהיגות. יש לו ראש ישיבה ורמי"ם שהם מבוגרים, בעלי עמוד שדרה ודעה ברורה. לך, תשאל את ראשי הישיבות, הם יכוונו אותך למי הם רואים כמנהיגים האמיתיים של עולם הישיבות. בהצלחה!
 
מנהיגי עולם הישיבות הם רבי משה הילל הירש ורבי דב לנדו, שהוסמכו לכך על ידי רב בניין ומניין של תלמידי חכמים.
רוב רובם של הישיבות הספרדיות כיום, יקבלו את הכרעתו של מרן רה"י הגר"א סלים שליט"א. בענייני הגיוס וכדו' הוא פועל בתיאום עם מרנן הגרד"ל והגרמ"ה. בפועל מוצא פיו הוא שיכריע, וברוך שמסר עולמו לשומרים.
 
רוב רובם של הישיבות הספרדיות כיום, יקבלו את הכרעתו של מרן רה"י הגר"א סלים שליט"א. בענייני הגיוס וכדו' הוא פועל בתיאום עם מרנן הגרד"ל והגרמ"ה. בפועל מוצא פיו הוא שיכריע, וברוך שמסר עולמו לשומרים.
לא היה עדיין צומת כזאת לראייה ואני חושב שאין נפ"מ בזה כי הרב סאלים בעצמו מקבל את הכרעת רבי משה הילל הירש, מה שבטוח שוודאי שהרב יצחק יוסף הוא לא מנהיג עולם הישיבות וזה לא זלזול בו זה פשוט לא הוא, היו הרבה פוסקים גדולים שלא היו מנהיגי עולם הישיבות.
 
רוב רובם של הישיבות הספרדיות כיום, יקבלו את הכרעתו של מרן רה"י הגר"א סלים שליט"א. בענייני הגיוס וכדו' הוא פועל בתיאום עם מרנן הגרד"ל והגרמ"ה. בפועל מוצא פיו הוא שיכריע, וברוך שמסר עולמו לשומרים.
אולי כי כך המציאות בתנועת ש"ס.
אך צא וראה אם תהיה הוראה סותרת בין מרן הגר"י יוסף שליט"א לגר"א סאלים למי רוב מנין ובנין של בני התורה ישמעו....
 
אך צא וראה אם תהיה הוראה סותרת בין מרן הגר"י יוסף שליט"א לגר"א סאלים למי רוב מנין ובנין של בני התורה ישמעו....
אין אזור אורבני שתהיה שם שאלה מה לעשות בכלל, למעט דרומה מנתיבות וצפונה מבית שאן. (שגם שם זו רק תהיה שאלה, אני לא יודע מה יוכרע בפועל).
 
רוב רובם של הישיבות הספרדיות כיום, יקבלו את הכרעתו של מרן רה"י הגר"א סלים שליט"א. בענייני הגיוס וכדו' הוא פועל בתיאום עם מרנן הגרד"ל והגרמ"ה. בפועל מוצא פיו הוא שיכריע, וברוך שמסר עולמו לשומרים.
דבריך תמוהים עד למאוד,
חוץ ממספר מועט של ישיבות שמספיקה יד אחת למנות אותם,
לא ראינו את רוב רובם של ראשי הישיבות שקיבלו את הנהגתו של הגר"א סלים שליט"א, כולם מתייעצים ישירות עם הגרמ"ה הירש שליט"א,
בענייני הגיוס אינני יודע אם דעתו היא זו שמנפקמ"ת להתנהלות של ש"ס בכנסת, או של ועדת ראשי הישיבות בראשות הגר"ש בצלאל שליט"א,
אבל בתוך הישיבות הוראות ראשי הישיבות נגזרות מדעת הגרמ"ה הירש והגר"ד לנדו שליט"א.
 
לקראת חג הפסח

ביקור בני החבורה מארה"ב בארץ הקודש: התורה והחכמה פורחות​

קבוצת בני חבורה מברוקלין ביקרה בישראל, נפגשה עם גדולי תורה ולמדה על חשיבות המצוות ודיני הקרבנות לקראת חג הפסח



במסע רוחני ומרתק, עלתה לארץ הקודש קבוצת בני חבורה מקהילת "שערי ציון" שבברוקלין, ניו יורק, בראשות הרב סרור שליט"א. מטרת הביקור הייתה לשאוב מצוף תורתם של גדולי ישראל ולזכות בברכתם.

אחד מרגעי השיא של הביקור היה בעת שהקבוצה התקבלה בבית מדרשו של מרן הגאון רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א, גאב"ד. שם, זכו בני החבורה לשמוע שיעור מעמיק ומרתק בדין קדימה במצוות, תוך התמקדות בעקרון היסודי ש"העוסק במצווה פטור מן המצווה".

הגאב"ד הרחיב בדבריו על חשיבותה הייחודית של כל מצווה ומצווה, תוך שהוא מצטט את הפסוק "ושמרתם את המצות" ודורש: "את המצוות" – כל מצווה בפני עצמה. בדבריו הסביר כי באמצעות קיום המצוות, האדם יוצר חיבור ישיר ובלתי אמצעי עם הקדוש ברוך הוא, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו. "ע"י המצווה האדם מתחבר בצוותא עם הבורא עולם", הדגיש.

בנוסף, העמיק הרב בפלפול סוגיית דין קדימה במצוות, תוך שהוא מציג גישות שונות ומחדד את ההלכות הנוגעות לעניין.

IMG_4793_800x449.jpg
IMG_4795_800x449.jpg
IMG_4799_800x449.jpg
IMG_4803_800x449.jpg
IMG_4805_800x449.jpg
IMG_4809_800x449.jpg
IMG_4818_800x449.jpg
IMG_4821_800x449.jpg
IMG_4825_800x449.jpg
IMG_4829_800x449.jpg



 
קורע לב

עצרת התעוררות בביתר לזכר הרב זרביב זצ"ל בהשתתפות גדולי ישראל​




עצרת התעוררות נערכה בעיר ביתר, במלאת השבעה להסתלקותו לשמי רום של האברך הצדיק איש האשכולות רבי יעקב זרביב זצ"ל, אשר נקטף למגינת כל לב אחר שהזדכך בייסורים קשים ומרים.
העצרת התקיימה ביום ראשון ח' בניסן תשפ"ה, בביהמ"ד תורת חיים בביתר.

בעצרת השתתפו מרן הגאב"ד הגאון הגדול רבי שלמה ידידיה זעפראני שליט"א, הגאון הגדול רבי יעקב תופיק שליט"א המרא דאתרא, מרן הראש"ל הגאון רבי דוד יוסף שליט"א, הגאון רבי חיים וייס שליט"א המרא דאתרא, הגאון רבי יצחק מועלם שליט"א אב"ד ביתר ורב העיר, ראש הישיבה הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א ראש ישיבת אור החיים וחבר מועה"ח, הג"ר יעקב חכים שליט"א רב קהילות בני התורה גבעה B ור"כ אהבת שלום, הגאון רבי ישראל גרג'י שליט"א ראש כוללי ברכת רחל וגיס המנוח הגאון רבי יורם מיימון שליט"א ראש ישיבת תורת משה וקהל רב.

רגע קורע לב התרחש כאשר מרן הגאב"ד שליט"א גזר משערות החלאקה של היתום הטרי, וברכו שיזכה בכל זכויות אביו ויגדל לת"ח גדול בשמחה ובדרך הקדושה.



%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%96%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%90%D7%96%D7%9B%D7%A8%D7%94-1.jpg
%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%96%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%90%D7%96%D7%9B%D7%A8%D7%94-3.jpg
%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%96%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%90%D7%96%D7%9B%D7%A8%D7%94-4.jpg
%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%96%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%90%D7%96%D7%9B%D7%A8%D7%94-5.jpg
%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%96%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%90%D7%96%D7%9B%D7%A8%D7%94-6.jpg
%D7%A8%D7%91%D7%99-%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91-%D7%96%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%91-%D7%90%D7%96%D7%9B%D7%A8%D7%94-7.jpg

 
להגדיל תורה

בהשתתפות מאות אברכים: כנס להוקרת לומדי התורה באחיסמך​

בעיר לוד ואחיסמך התכנסו מאות מאברכי העיר למעמד כבוד התורה והוקרה לאברכי העיר וחלוקת מלגות לכותבי החבורות בראשות מרנן ורבנן



לכבודם של עמלי התורה: מאות מאברכי העיר לוד ואחיסמך התכנסו למעמד כבוד התורה והוקרה לאברכי העיר וחלוקת מלגות לכותבי החבורות.

המעמד התקיים בראשות מרנן ורבנן הגאב"ד הגרש"י זעפראני, הגר"י כהן ר"י יקירי ירושלים וחבר מועצת חכמי התורה, הרשל"צ הגר"ד יוסף, הגר"ש רוזנבלט רבה של בני ברק, הגר"י אביטן רב הקהילה באחיסמך, הגר"ש שטיינמן ר"י אורחות תורה, הרה"ר הגר"ק בר, ויוזם המעמד הגרש"מ ביטון רבה של לוד.

IMG_4672_1024x575.jpg
IMG_4678_1024x575.jpg
IMG_4691_1024x575.jpg
IMG_4693_1024x575.jpg
 
כל מי שעוקב לאורך שנים אחרי מסלול חייו המופתי של רבינו הגדול יודע שהניסיון לחזות מראש את מהלכיו והציפיה שינהג באופן המקובל וה'ראוי' פשוט פתטי וחסר סיכוי, דרך החשיבה שלו שונה מאוד מדרך החשיבה שלנו שם אין מקום לקנאה ושנאה, נקמה ונטירה, שמירת כבוד או אגו, למרות המכובדות האישית שלו והנהגתו המלכותית באופן אישי כל פעם שהוא נקלע לעימות הוא העדיף את דרך השלום על פני כל רווחיו. מה רצון ה' ומה חובתו של האיש הירא והשלם, לא פעם ולא פעמיים היתה ציפיה שיגיב, שיוכיח שקרנים על טעותיו ומוציאה דיבה על רמאויותיהם והוא תמיד נהג בסבלנות וענווה בלתי מצויים. הוא שילם מחירים אישיים כבדים על הגישה הזו וכל דורשי שלומו וטובתו תמיד התחננו לפניו שינהג אחרת, אבל הוא בשלו - ותראו להיכן הוא הגיע ובע"ה עוד יגיע.
בקרב בני ביתו מפורסמת האמירה שלו כאשר אמרו לו שהוא מתנהג כמו פראייר: "מעולם לא ראיתי פראייר שלא חסר לו כלום".
הלוואי שנלמד מדרכיו משהו, שנדע להתרומם מעל הצר והקצר, מעל השיקולים האישים והתחזיות לטווח קצר ונהיה כמוהו, אנשים עובדי ה' באמת.
 
אבל מצד שני, צריך לזכור גם מאמר חז"ל "ענוותנותו וכו'".
מרנן ורבנן גדולי ישראל זצ"ל ושליט"א רבים מאוד נלחמו על כל מה שצריך להלחם, ודו"ק.
 
ראשי תחתית