ידידי הנכבד:
הייתי שמח לנהל איתך דיון למרות שאני חולק על דבריך,
אבל דיון לשם דיון ולא חילופי מהלומות וכינויי גנאי,
אמנם אני צעיר אבל את גן תמי עזבתי כבר מזמן.
נשמח שגם אתה תעזוב ותתחיל לדבר עניינית.
בעצם כל גדולי ישראל שמתנגדים לרעיון הציוני לא למדו תנ"ך,
הדבר מזכיר את אותם שרצים לתקשורת עם איזה פסוק או איזה הלכה שמשם משמע שכל הבחורי ישיבות צריכים ללכת לצבא ואתה אומר,
לא הבנתי הוא היחיד שמכיר את הגמרא הזאת?
בעצם המדינה זה משהו וירטואלי והשלטון הוא לא קשור בכלל למדינה, אבל אתה או' שכל הקידוש השם זה בזה שאנחנו שולטים??
ואם השלטון לא קשור למדינה אז במה המדינה קדושה?
המספר שנקבתי ננקב על ידי אחד מרבני הציבור שביכה את מר גורלו של הציבור שלו,
אם טעיתי אני מבקש סליחה אבל גם אתה תסכים שמספר האברכים שמה מדאיג מאד.
ילמדנו רבנו במה נמדד אולי בשמירת נגיעה?
או אולי בהחזקת אייפונים.
להוכיח שהם טעו זה לא זלזול,
ואם כן אז טעותם מזלזלת בהם והיא כמאה עדים על צדקת דרכם של מרן החזון איש והרב מבריסק שהתוו לנו את הדרך להתמודד עם פגעי הזמן,
ואדרבה אם אתה חושב שהדרך הזאת הוכיחה את עצמה נשמח לשמוע במה הם הצליחו?
וכל הנסיון לחלק בין שכבות הציבור הדל"י הוא לא נכון,
ואף שודאי שיש הבדל בירא"ש בין הגוונים השונים,
שם התוצאות הם תוצאות של אותה דרך,
ובנט ואנשיו וכל האנשים שאתה רואה שכבר כמעט הורידו כיפה או אפי' הורידו [כעדותו של עופר וינטר על חבריו בצבא],
הם או הוריהם גם היו חרדלניקים חזקים,
והמזרחיסטים של פעם היו הרבה יותר צדיקים,
אבל משהו בתחילת המסלול השתבש להם והיום העקמימות הדקה הזאת נעשתה בלתי הפיכה,
הדיוטא שהם הגיעו אליה מעידה על משהו מאד מעוות בתחילת המסלול שמשם הגיעו לאן שהגיעו.
ואל תגיד לי בנט זה לא החרדלים כי האנשים האלה הם תוצאה של אותה דרך.
ידידי, תראה את ההודעות הקודמות שלך ותבין שמהם נראה שלא עזבת עדיין את גן תמי. ובינתיים אתה היחיד שמחליף "מהלומות וכינויי גנאי", ואם כבודך יקר לך, מוטב שתמחק אותם.
כך או כך, הנה תגובתי על הדברים:
1. מש"כ ש"כל גדולי ישראל התנגדו לרעיון הציוני" - זהו שקר גס. הרבה מאוד מגדו"י תמכו ועודדו את הרעיון הציוני
עוד מתחילת דרכו.
[דוגמאות: הרצ"ה קלישר, הגר"א גוטמכר, ר' עקיבא איגר, המלבי"ם, ר' יהושע מקוטנא, הנצי"ב, ר' יצחק אלחנן ספקטור, הראי"ה קוק, הרצי"ה קוק, הגר"ש מוהליבר, האדמו"ר מהוסיאטין, הגר"א מרגליות, בעל ה"שרידי אש", ויבלט"ו הגר"ד ליאור, הגר"י אריאל, ועוד רבים. אלו דוגמאות מעטות כמובן שכתבתי מחוסר זמן].
2. לפ"ד יוצא שאין כל מטרה בדיון תורני, שכן כל מה שהצד ההוא יאמר, בוודאי יודע כבר הצד השני ויש לו תשובה הולמת לטענה ואין לדבר סוף.
מובן שהתורה כלל אינה עובדת בצורה הזו, וכל אדם, יהיה מי שיהיה, חייב לתת טעם לדבריו, ואם הוא לא נתן כזה, ו
ע"פ התורה שבידנו הוא טועה, הרי שאסור להקשיב לו. אצ"ל שכל גדו"י מכל הדורות חשבו כך. ופשוט. [וכפי שכבר נאמר שנביא שהורה כנגד התורה מיתתו בחנק, ואכמ"ל].
3. אני אשאל שאלה פשוטה מאוד: מי אמר שבכלל ע"פ התורה צריך שכולם יהיו אברכים? יש אינספור דוגמאות על חז"ל שעבדו רוב זמנם או חלקו והקפידו שלא להתפרנס מדברי תורה. ע"כ מובן מאוד שהמספר הנמוך אינו מדאיג אותי בכלל.
4. יראת שמים נמדדת בהרבה דברים כמו: בירור כנה של יסודות האמונה, ידיעת הבסיס של מחשבת ישראל והיהדות, היכולת להבין תהליכים ולא ל"התקע" בגלות שנגמרה כבר מזמן, דרישת מצוות יישוב הארץ, בנין המקדש ועבודת הקורבנות, הבנת יסודות תרבות המערב וההתמודדות אתם וכו' וכו', יש המון דברים שבציבור החרדל"י מקפידים עליהם הרבה יותר.
5. הסיבה שבציבור הדל"י הירא"ש ירודה, היא בגלל שאצלם יש תפיסה של כבוד והערצה כלפי התרבות החילונית והשלטון החילוני, וראיית התורה כחלק מהמרכיב של החיים, ולא כתורה שנמצאת בראש סולם הערכים. בציבור החרדל"י אין כל קשר להנ"ל, ודבריך הם בגדר הוצאת שם רע.
ואני הקטן ממליץ לך לעיין יותר בספרי ההיסטוריה לפני שאתה כותב דברים לא מבוססים.