ממש ראיה לסתורכבר עניתי על כך שאין זו ראיה, ויתכן שלא הזכירוהו כי לא נדפס בזמנם או במקומם, או שנדפס באופן מצומצם, אבל כיצד אפשר להמציא על סמך זה שהתנגדו לו, כאשר אנו לא מוצאים אף אחד שהתנגד לו או כתב עליו מילות גנאי, עד שבא הרפורמי "אוצר ישראל"?
אם כל דורו - שהיכירוהו - לא הזכירוהו. וגם לא הדור אחריו, ובקושי נדפס.
איזה משמעות יש לזה שהרב דוד משאש הזכירו, הגם שהוא מרוקאי ובעד פאות, אבל הוא בכלל לא מכיר את ההיסטוריה שלו.
זה שהוא גדול בתורה, זה ברור.
אבל זה שכל דורו לא הזכירוהו ואין לו שום התכתבות, עם שום רב בדורו בשום שו"ת כמקובל, ולא מוזכר בשום ספר מחכמי דורו והבאים אחריו,
זה ראיה גמורה שאין עליה תשובה, שהוא לא היה מקובל בזמנם.
כזכור בתקופות אלו הספרים הנד' מעטים, ובודאי בסדר גודל של מחבר פורה כמוהו בכל חלקי התורה על כל הש"ס וכל השו"ע, זה עובדה שלא התייחסו אליו.
גילו נאות.
ספריו עימי במחיצתי ואני לומד בהם תדיר, והוא גאון מבהיל עם בקיאות מדהימה.



