עובדיה יאיר כהן
חבר חדש
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 30
מחילה מרן בבית יוסף הכריע אחרי שהוא הביא את דברי אבודרהם שפסק לאומרה כתב מרן הבית יוסף ועכשיו פשט המנהג שלא לאומרה עיין בסימן תפז בבית יוסף תודה רבהוגם אפשר לומר שכל הרבנים שפסקו לא לומר העתיקו מהשו"ע והחיד"א ...
אגב, לפי מרן השו"ע אין שום איסור וברכה לבטלה לומר מעין שבע בליל פסח, והכריע שלא לומר רק מכח המנהג שהיה בזמנו (לפני התפשטות הוראות האר"י והרש"ש) ומי שיעיין בבית יוסף יראה דהביא גם דעות הראשונים שיש לאמרה ולא הכריע
וזה מלבד ששלשת עמודי ההוראה סתמו, ואם דעתם היה שלא לומר, היו צריכים לפרש כן בהדיא, כיון דבוודאי ראו את ד' רב ניסים גאון