ספר שכתבתי - אשמח לשמוע תגובות

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
כתבתי ספר זה עם 19 תשובות בהלכה, זה ספר שלי שיצא מתחת ידי בלי נגיעת אנשים אחרים כלל, תעיינו בספר זה ותגידו מה אתם אומרים?
אשריך!!!!!!
מחבר ספרים חשובים. יה"ר שתעלה מעלה מעלה ותכוון לאמיתה של תורה תמיד.
 
יפה מאד! אשריך!

לגבי מעין שבע מה שכתב (סליחה על העיוות):
מכיון שחפשתי ומצאתי למרן החיד"א שכתב בספרו ברכי יוסף בשיוריברכה )בסימן תרמב(,וזה לשונו ואני שמעתי שעל פי האר"י אין לומר ברכתמעין שבע בליל פסח שחל בשבת כמו שרמזתי בפנים עד כאן לשונו.וכן כתב רבי אברהם ענתבי בספרו חכמה ומוסר )אות קצט(, שעל פיהאר"י אין לומר ברכת מעין שבע בליל פסח שחל בשבת
לא הבנתי את ההשגה, אתה מקשה מדעת החיד"א וממה ששמע, על הרש"ש?
ועל סמך זה אתה מכריע דלא כרש"ש?! תימה.
 
נערך לאחרונה:
לגבי ב"ה וב"ש, התשובה לא כוללת אף פוסק שאומר לענות גם בברכות שיוצאים יד"ח, רק הביא מר כמה פוסקים שאומרים לא לענות ודברי מרן זצ"ל, ולכן מכריע שלא לענות.
היכן התייחסות לפוסקים שאומרים לענות? ומה עם כחו של מנהג?
 
יפה מאד! אשריך!

לגבי מעין שבע מה שכתב (סליחה על העיוות):

לא הבנתי את ההשגה, אתה מקשה מדעת החיד"א וממה ששמע, על הרש"ש?
ועל סמך זה אתה מכריע דלא כרש"ש?! תימה.
לגבי ברכת מעין שבע מה שהבאתי את מרן החיד"א ואת רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש כל זה כתוב בחזון עובדיה פסח עיין שם כי לא מלבי אמרתי דברים אלו אלא שמרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בספרו חזון עובדיה פסח כתב את דברי מרן החיד"א ואת דברי רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש אז לכן זה לא מלבי אלא מדברי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל עיין שם ותרווה את צמאונך
 
לגבי ברכת מעין שבע מה שהבאתי את מרן החיד"א ואת רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש כל זה כתוב בחזון עובדיה פסח עיין שם כי לא מלבי אמרתי דברים אלו אלא שמרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בספרו חזון עובדיה פסח כתב את דברי מרן החיד"א ואת דברי רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש אז לכן זה לא מלבי אלא מדברי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל עיין שם ותרווה את צמאונך
אוקיי אבל תכל'ס מה אתה משיב לטענה?
 
לגבי ב"ה וב"ש, התשובה לא כוללת אף פוסק שאומר לענות גם בברכות שיוצאים יד"ח, רק הביא מר כמה פוסקים שאומרים לא לענות ודברי מרן זצ"ל, ולכן מכריע שלא לענות.
היכן התייחסות לפוסקים שאומרים לענות? ומה עם כחו של מנהג?
לזה אתה קורא כמה פוסקים הבאתי את רוב הפוסקים שאומרים שלא לענות ולגבי למה לא הבאתי את הפוסקים שאומרים לענות בזה אתה צודק ואני אתקן זאת תודה רבה
 
גם מנהג בגדד שלא לומר נחם בערבית ושחרית וכן מנהג בית א-ל, וכן נהגו גם במרוקו וטוניס, כך שקשה לכנות זאת מנהג כל הספרדים, חוץ מג'רבא
היה ע"ז מאמר בירחון האוצר, כמדומני בחודש אב האחרון. שמנהג כמעט כל הספרדים לומר רק במנחה.
 
לגבי ברכת מעין שבע מה שהבאתי את מרן החיד"א ואת רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש כל זה כתוב בחזון עובדיה פסח עיין שם כי לא מלבי אמרתי דברים אלו אלא שמרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בספרו חזון עובדיה פסח כתב את דברי מרן החיד"א ואת דברי רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש אז לכן זה לא מלבי אלא מדברי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל עיין שם ותרווה את צמאונך
אז אתה בעצם מעתיק את התשובות מחזו"ע?!
לא כ"כ הבנתי...
אם אלו שאלות חדשות שלא דנו בהם - ניחא.
אם אלו תשובות שדנו בהם ואתה מחדש איזה דבר (או פוסק אחרת) - ניחא.
אבל תשובות שכבר דנו בהם ואתה מעתיק ופוסק אותו דבר, אז מה התועלת בזה?
 
אז אתה בעצם מעתיק את התשובות מחזו"ע?!
לא כ"כ הבנתי...
אם אלו שאלות חדשות שלא דנו בהם - ניחא.
אם אלו תשובות שדנו בהם ואתה מחדש איזה דבר (או פוסק אחרת) - ניחא.
אבל תשובות שכבר דנו בהם ואתה מעתיק ופוסק אותו דבר, אז מה התועלת בזה?
חס ושלום
מדובר בת"ח גדול כנראה מספרו,
תעיינו טוב תראו שיגע הרבה,
הוא בעזה" יגדל לגאון ולתפארת
 
היה ע"ז מאמר בירחון האוצר, כמדומני בחודש אב האחרון. שמנהג כמעט כל הספרדים לומר רק במנחה.
לא יתכן רק מנהג כל האשכנזים לומר עננו רק במנחה ומנהג כל עדות הספרדים לומר עננו בשחרית ובמנחה כמו שפסק מרן השלחן ערוך בסימן תקסה עיין שם תודה רבה
 
לא יתכן רק מנהג כל האשכנזים לומר עננו רק במנחה ומנהג כל עדות הספרדים לומר עננו בשחרית ובנחה כמו שפסק מרן השלחן ערוך בסימן תקסה עיין שם תודה רבה
עיין בן איש פרשת דברים שנה ראשונה
אין טעם להתעלם ממי שחולק על שיטתך
אין עננו ניהיה קשור לנחם ? הרי הטעם בנחם לא כמו הטעם בעננו, אלא כמו שמבואר באחרונים דרק מזמן מנחה שייך לומר נחם - ל' נחמה וזה דומה למי שמתו מוטל לפניו וכו'
 
לגבי ברכת מעין שבע בליל פסח שחל בשבת כל הרבנים שהזכרת העתיקו את זה מרבנו הרש"ש לכן כל הרבנים שאתה הזכרת הם נקראים אחד מכיון שכולם העצתיקו דבריהם מרבנו הרש"ש תודה רבה ובתקוה להבנה
וגם אפשר לומר שכל הרבנים שפסקו לא לומר העתיקו מהשו"ע והחיד"א ...
אגב, לפי מרן השו"ע אין שום איסור וברכה לבטלה לומר מעין שבע בליל פסח, והכריע שלא לומר רק מכח המנהג שהיה בזמנו (לפני התפשטות הוראות האר"י והרש"ש) ומי שיעיין בבית יוסף יראה דהביא גם דעות הראשונים שיש לאמרה ולא הכריע
וזה מלבד ששלשת עמודי ההוראה סתמו, ואם דעתם היה שלא לומר, היו צריכים לפרש כן בהדיא, כיון דבוודאי ראו את ד' רב ניסים גאון
 
לגבי ברכת מעין שבע מה שהבאתי את מרן החיד"א ואת רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש כל זה כתוב בחזון עובדיה פסח עיין שם כי לא מלבי אמרתי דברים אלו אלא שמרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל בספרו חזון עובדיה פסח כתב את דברי מרן החיד"א ואת דברי רבי אברהם ענתבי נגד הרש"ש אז לכן זה לא מלבי אלא מדברי מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל עיין שם ותרווה את צמאונך
רק לידיעתך לפי הבן איש חי והכף החיים ורבי חיים פלאג'י ועוד, קבלנו הוראות הרש"ש ואף במקום סב"ל
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית