ולפי הגר"מ מאזוז נשמע שזו דרך חיים, לא להחמיר:
"יש היום כל מיני ספרים וכו', וכל אחד מתחרה בחבירו, כל מי שיכול להחמיר יותר מחבירו הרי זה משובח. אבל באמת הוא לא משובח אלא "מסובך", ולמה? כי הם מבלבלים את המח של בני האדם. אם יש מישהו שמחמיר, הם כותבים "ויש מחמירים", או "כדאי להחמיר". לא, תכתוב את ההלכה המקורית ע"פ הפוסקים המקובלים... ולא תחמיר על כל העולם בגלל איזה חכם בסוף העולם שמחמיר, "ותחמרה בחמר ובזפת". וכי זו חכמה להחמיר? כל אחד יכול להחמיר" (בית נאמן 317).
אכן, אבל לגבי הנידון דידן זכורני שדיבר שיש מקום להחמיר.
כמדומה שאמר שניתן לשלם את הפער ממעשר כספים. ובוודאי שאם אין מקום להחמיר - לא היה אומר כן.