שימוש בגנרטור בשבת

  • יוזם האשכול יוזם האשכול דברי מלך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
לא למדתי את הסוגיא בעיון, אבל שמעתי שבשנתייים האחרונות הבעיה ההלכתית פחתה משמעותית, היות ועשו שדרוגים ורוב הניווט חשמל מנוהל ע"י מחשבים ובינה מלאכותית וכיו'ב. ממילא יש פחות מלאכות, וכן חלק גדול זה לא דאו' כמו הפעלת טורבינות וכו' שיוצר הבערה בעין.
 
לא למדתי את הסוגיא בעיון, אבל שמעתי שבשנתייים האחרונות הבעיה ההלכתית פחתה משמעותית, היות ועשו שדרוגים ורוב הניווט חשמל מנוהל ע"י מחשבים ובינה מלאכותית וכיו'ב. ממילא יש פחות מלאכות, וכן חלק גדול זה לא דאו' כמו הפעלת טורבינות וכו' שיוצר הבערה בעין.
כך טוען הרב יואל שילה.
 
לא למדתי את הסוגיא בעיון, אבל שמעתי שבשנתייים האחרונות הבעיה ההלכתית פחתה משמעותית, היות ועשו שדרוגים ורוב הניווט חשמל מנוהל ע"י מחשבים ובינה מלאכותית וכיו'ב. ממילא יש פחות מלאכות, וכן חלק גדול זה לא דאו' כמו הפעלת טורבינות וכו' שיוצר הבערה בעין.
"פחות", אבל עדיין יש, ואין שום צפי שהכל יהיה אוטומטי לגמרי.
 
אמרו לי פעם שבבית כנסת מנחת שלמה בבית וגן ששם הם סוברים שחשמל בשבת ממש אסור המזגן כן עובד על חשמל רגיל כי אם כולם יפעילו מזגנים הגנרטורים יפלו צריך גנרטור ממש חזק בשביל גם להפעיל מזגנים בבתי כנסת
ויש כאלו גנרטורים, ואפשר לרוכשם ולהפעילם.
 
מרן הגאב"ד שליט"א משתמש בגנרטור, והסיפור בזה עתיק.

ועכ"פ היום דעתו שזה כמעט חיוב (מקווה שאני מדייק בלשון) שלכל אחד יהיה גנרטור
בביה"כ שבנשיאותו שאלו אותו ואמר שאם יש מי שיכול לתחזק אדרבא ואם היה חיוב נראה לי שהיה יותר מנסה לשכנע
 
בביה"כ שבנשיאותו שאלו אותו ואמר שאם יש מי שיכול לתחזק אדרבא ואם היה חיוב נראה לי שהיה יותר מנסה לשכנע
אצלינו בכנס יסוד הקהילות דיבר בחשיבות הגדולה של זה, וסיפר בקצרה שהיה להם סייעתא דשמיא מיוחדת בביהמ"ד בק"ס.
 
ראשי תחתית