משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,985
תרתי דסתרי
לא, אלא היא גופא ההוכחה שאין כאן משהו שקשור לצניעות אלא מנהג שהתפתח מקללת חוה ותו לא. ונרמז בתורה, לכן נחשב איסור דאורייתא (לרוב הפוסקים), והגאונים כתבו שהתורה לא דיברה על רווקה ולכן האיסור לא חל עליה, וככל הנראה למדו מכך שהפסוק דיבר בסוטה שהיא נשואה.
וכמובן שהגאונים והראשונים לא כתבו טעם לחלק בין נשואה לרווקה, מחמת שמותר להסתכל בה, או כל מיני חילוקים ובילוקים שנפוצים כיום, אלא הם כותבים שהפסוק דיבר בנשואה, כך גזירת הכתוב ותו לא. וזה לשונם: "והא דאמרינן לקמן (ע"ב) ופרע את ראש האשה, מכאן אזהרה לבנות ישראל שלא יצאו בפירוע ראש, י"ל דבנשואות קא מיירי".
גם בענייני ק"ש ולימוד מול שיער אשה, חילקו הגאונים בין נשואה לרווקה, והטעם - שנשואה לא רגילים בשערותיה, ורווקה רגילים בשערותיה. אבל לא שיש חילוק בין שיער לשיער, ולא שנשואה בגילוי שיער היא פרוצה ורווקה בגילוי שיער היא סמל הצניעות.