בלבישת הסבכה "לחמם את ראשה או לצניעות שלא יתפזר שערה"
למה לא הדגשת את "לחמם את ראשה"? הרס לך את הביאור שהעמסת בראב"ד?
ברור ופשוט לכל בר דעת שזונה איננה מחפשת "צניעות" אלא בדיוק להיפך, וגם לבושה היה כולו חורים כדי שיראה גופה כדכתב הראב"ד שם: "דהא יוצאת חוץ גופה סתם חלוקה עשוי כמין סבכה כדי שיראה בשרה מתוכו", אבל כפי שכתבתי, דרך הפרוצות לא ללכת בעירום לגמרי אלא בלבוש נקבים.
ולכן לשון צניעות שנקט הראב"ד אינו מתוך "הקפדה על הצניעות" אלא לשון הצנעה שלא יצאו שערותיה החוצה ויתפזרו כי יותר יפה להם תחת הנקבים.
אבל לשיטתך, הפרוצה שגילתה את כל גופה (!) הקפידה בשיער ראשה (הגלוי גם הוא תחת נקבים גדולים) שלא יהיה פזור משום צניעות... הלא זה חוכא ואיטלולא ממש.
ועוד יותר מגוחך, שמנהג זה שנהגו הזונות להיזהר בו מחמת צניעותן המופלגת, נהגו בו הבתולות בשופי ביום חתונתן ויצאו כששערן פרוע, וכן הנשים האבלות כמבואר להדיא בגמ', ללא שמץ של חוסר צניעות.
וכן בירושלמי (מסכת כתובות פרק ב): "שיצאו ביום הכיפורים וראשה פרוע".
וביאר ה"פני משה" שם: "כלומר דרבי יוחנן מפרש טעם המנהג, שהיו נוהגין להוציא הבתולות פרועות ראש והוא זכר לאבילות, ע"ש שבטלה מהן השמחה שהיו נוהגות לצאת ביוה"כ ולשמוח במחולות הכרמים כדאמרינן בסוף תענית". וכן פירש הרידב"ז.
ולשיטתך, ביום הכיפורים יצאו בפריצות שאפילו הזונות הקפידו בה.