ישראל איפרגן
חבר חדש
- הצטרף
- 14/1/25
- הודעות
- 38
בלי סוף דוגמאות אם תלמד ילקו"י תראה
אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל
ואין לי פנאי לחפש לך
אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל
ואין לי פנאי לחפש לך
בדיוק באתי לכתוב את זה...אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל
בלי סוף דוגמאות אם תלמד ילקו"י תראה
אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל
חזר בו בתרתי, והוא חידוש גדול יותר.תוכל לצלם לי מה שחזר בו בענין ברכת השניצל?
יצא במכתב וגם נדפס בילקו"י החדש על סימן קסח ויהיה באריכות על סימן רחלא יודע אם זה כתוב בספרים,
זה ידוע ובהחלט יפהבלי סוף דוגמאות אם תלמד ילקו"י תראה
אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל
מנין לך?ויהיה באריכות על סימן רח
כי כתוב בילקו"י על קסח שהאריך בזה בסימן רח...מנין לך?
בלי סוף דוגמאות אם תלמד ילקו"י תראה
אחד האחרונים שבהם הוא בעניין ברכת השניצל
יצא במכתב וגם נדפס בילקו"י החדש על סימן קסח ויהיה באריכות על סימן רח
נכון, אבל כותרת השרשור היא "שיעור מחצית השקל", וזה גם כיום, אלא שנותנים שיעור זה "זכר" למחצית השקלאין היום "מחצית השקל".
"שיעור מחצית השקל" הוא 160/192 שעורים. או אם תרצה 3 דרהם כסף טהור.נכון, אבל כותרת השרשור היא "שיעור מחצית השקל", וזה גם כיום, אלא שנותנים שיעור זה "זכר" למחצית השקל
"שיעור מחצית השקל" הוא 160/192 שעורים. או אם תרצה 3 דרהם כסף טהור.
לא 27 ולא 34 ולא 40 ש"ח.
מספרים אלו מהווים שיעור "זכר למחצית השקל".
כולם יודעים למה מתכוונים ובמה מדובר.
איפה מצאת שמדדו את מחצית השקל בשקלים חדשים?!מדברים על שיעור "מחצית השקל" של התורה, רק שבימינו עדיין לא זכינו לביהמ"ק השלישי ולכן נותנים זכר - כלומר את שיעור "מחצית השקל" אבל לא לביהמ"ק אלא לצדקה/ת"ח/ישיבות/אחר
ברור, בזמן הנתינה כדי שלא יוקדש. אבל בדיון על זה מה הבעיה? מעבר לזה שזה לא נכון כמ"שואעפ"כ כל הרבנים מעוררים שלא לומר כן.
לא מדדו אותו בשקלים חדשים, אני יסביר שוב בארוכה.איפה מצאת שמדדו את מחצית השקל בשקלים חדשים?!
לא פירסמתי עכשיו שיש איזו טעות ענקית, וגם במכתבים הרבנים כתבו כהוגן. רק שבפורום טעו, ומותר להודות ולתקן. לא קרה כלום...
כבר נודע ששיעור זה אינו מדויק."מחצית השקל" היה מטבע ששוויו 9 גרם כסף טהור.
ולכן בהודעה בארוכה כתבתי 3 דרהם, רק בסיומת עיגלתי למה שרגיל העולם לומר ולעגלכבר נודע ששיעור זה אינו מדויק.
השיעור המדוייק של הגאונים והרמב"ם הוא 8.5 גרם כסף טהור.
השיעור המדוייק לדעת רש"י הוא 7.1 גרם כסף טהור.
וכן נמצא 'בכל' המטבעות של השקל מזמן חז"ל שהוא שוקלים כ14 גרם.
ובמחלוקת ראשונים - ודאי שניתן וצריך ואפשר להכריע כפי המציאות האמיתית.
ובפרט בדבר שהוא רק 'מנהג' 'וזכר' בעלמא.
לפי זה שיעור זכר למחצית השקל ללא מע"מ כיום הוא כ26 ש"ח.