בדוגמא של תפילין הדברים כתובים בהדיא ביבי"א, שעדיף להניחם יחד, ורק מחמת שאין מקום ביד יש להניחם זא"ז לשיטתו.
הנה לשונו (ח"א סי' ג אות יח): ומעתה נבא לבאר אם הנכון הוא להניחן בב"א או בזא"ז, והנה כשאפשר לכוין המקום ולהניחן ביחד, וכגון שהתפלין קטנים, ודאי דמניחן בב"א, וכמ"ש הרא"ש והטור וש"ע (בסי' לד), וכ"פ בשו"ת הרדב"ז ח"ג (סי' תעח). וע"ד הקבלה הכי עדיף טפי שלא להפריד ביניהם. ואף דבעט"ז כתב דהאר"י הי' מניחם בזא"ז משום יוהרא, כבר השיגו עליו האחרונים בזה. וע' בקול יעקב (סי' לד סק"ד) שהעתיק ל' שער הכונות שמפורש שם, דהאר"י היה מניחן ביחד, ומתפלל בהם תפלתו, וכמ"ש במנחות (לו) מקום יש בראש להניח ב' תפלין, ור"ל ביחד, דאי בזא"ז יש מקום לאלף זוגות. עכ"ל. וכ"כ בבן איש חי (פר' וירא אות כא). ואין בזה חשש דבל תוסיף, כיון שמכוין שיוצא באחד, והשני יהיו כרצועות בעלמא. וכמש"כ לעיל (אות יד). אכן בתפלין שלנו שהם גדולים יותר מב' אצבעות, אם יניח שתיהן ביחד נמצא שהאחד יוצא חוץ למקומו, לכן צריך להניחם בזא"ז.
הדיון שלנו הוא על מניעים ושיקולים חדשים שהגרע"י לא כתב כלל, אם אפשר לומר כן בדעתו כדי ליישב דבריו.