תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

בגלל שהם לא מספיק יראי שמים ולא כל כך מעניין אותם קיום מצוות לכן הם לא ביררו...
תגיד השתגעת????? למרן הגרח"ק הגיע חגב לבית, הוא עסק בכל התורה כולה, ומשום מה התכלת לא עניינה אותו....
אבל אתה, מחפש ומדקדק אחר כל המצוות, אתה בדקת והגעת למסקנא וכו'...
גדולי ישראל לא צריכים לבדוק כל יום אם התכלת נמצאה
הרמב"ם כתב והוא דג, מה כוונת הרמב"ם?
כל מה שבים אפשר לקוראו דג
אבל בעל הניק 'אמת' יודע יותר טוב ממרן הגריש"א.
אני גם יודע יותר טוב מהש"ך והט"ז מה זה חזרת
 
גדולי ישראל לא צריכים לבדוק כל יום אם התכלת נמצאה
מספיק לבדוק פעם אחת, לא צריך כל יום
כל מה שבים אפשר לקוראו דג
ויש סבורים אחרת ממך בזה
וגם לדגים קטנים אפשר לקרוא חלזון
אני גם יודע יותר טוב מהש"ך והט"ז מה זה חזרת
מרן הגריש"א הלך עם כלל שצריך מן המותר בפיך, ואם כן זה לא יתכן שזה פורפורא.
 
זה חלק ממה שהוא כתב.
ואה"נ, גם להיפך, בעקבתא דמשיחא. כבודו יעיין (יש גם בתורת הסוד על דברים שיקרו בעקבתא דמשיחא, ודו"ק).
לא זכור לי שהוא כתב שבעקבתא דמשיחא אמור להתגלות התכלת. תביא ציטוט.
ומה עוד שגם בספרו הוא מביא את המהרי"ל וכו' וכו' ועוד רבים ואומא שאעפ"י שכתבו שאפשר למצוא את התכלת פשט לשון הש"ס והמדרשים לא כך. ואתמהה איך פשט הלשון לא כך. להיפך,
כמוהו סברו גם מרן הגריש"א [הו"ד לעיל], וכן מרן הגרח"ק בדעת נוטה כתב שלא יתגלה עד ביאת משיח, וכ"כ בערוך השולחן.
 
כמוהו סברו גם מרן הגריש"א [הו"ד לעיל], וכן מרן הגרח"ק בדעת נוטה כתב שלא יתגלה עד ביאת משיח, וכ"כ בערוך השולחן.
רבותינו הגריש"א, הגרח"ק וערוה"ש מאורי עינינו, עכ"ז רבותינו גם הראשונים ולא רק אחרונים, כתבו בפשטות להיפך. אז זו הפשטות בדברי רז"ל, אה"נ, אפשר להבין אחרת אך בהחלט א"א לומר שזה הפשט...
 
מספיק לבדוק פעם אחת, לא צריך כל יום
אבל הם לא בדקו זה מציאות
בקשר למרן הגריש"א, עיי' הערות למסכת שבת (כ"ז ב') שנקט שצריך בתכלת מן המותר בפיך, ועד כמה שזכור לי בפורפורא אין סנפיר וקשקשת..
גם הנוב"י כתב כך ואין לזה זכר בראשונים ובגמ' כי ידעו מה זה חילזון
 
רבותינו הגריש"א, הגרח"ק וערוה"ש מאורי עינינו, עכ"ז רבותינו גם הראשונים ולא רק אחרונים, כתבו בפשטות להיפך. אז זו הפשטות בדברי רז"ל, אה"נ, אפשר להבין אחרת אך בהחלט א"א לומר שזה הפשט...
הם כתבו את זה בדברי המדרש, וזה מה שהגר"י הלל כתב דבפשט דברי חז"ל התכלת לא תתגלה עד ביאת משיח.
 
אבל הם לא בדקו זה מציאות
מנין לך?
גם הנוב" כתב כך ואין לזה זכר בראשונים ובגמ כי ידעו מה זה חילזון
רבינו בחיי כבר כותב שצריך מן המותר בפיך. ואפשר ג"כ שהרמב"ם רמז לזה במש"כ והוא דג. וכ"כ בשו"ת דברי יוסף בדעת הרמב"ם.
 
כי מי שכותב שאנו לא יודעים מה זה חילזון לא בירר כלל
תזכיר לי איפה הוא כתב שאנו לא יודעים מה זה חילזון?
הוא כתב שחילזון התכלת איננו יודעים מה הוא, אבל לא חלזון.
הרי יש לך מראי מקומות טובים בענין מה הוא הגדרת חלזון, וכי הגריש"א לא ידע את זה???
 
תזכיר לי איפה הוא כתב שאנו לא יודעים מה זה חילזון?
הוא כתב שחילזון התכלת איננו יודעים מה הוא, אבל לא חלזון.
הרי יש לך מראי מקומות טובים בענין מה הוא הגדרת חלזון, וכי הגריש"א לא ידע את זה???
הגריש"א לא היה ברור לו שחילזון זה רק חילזון כפשוטו ולא שום דג אחר אלא חשב כמו הראדזינר שיכול להיות איזה סוג דג
 
ראשי תחתית